A kasse og uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.318 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. juni 2014

Anonym trådstarter

Har et spørgsmål. Hvis jeg dropper ud af min uddannelse da jeg ikke er faglig klog nok, har desværre fået 4 nul taller. Kan man så få økonomisk støtte af ens a kasse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

LilleChelle

Anonym skriver:

Har et spørgsmål. Hvis jeg dropper ud af min uddannelse da jeg ikke er faglig klog nok, har desværre fået 4 nul taller. Kan man så få økonomisk støtte af ens a kasse?

Nej, det kan du ikke. Da du skal have været i arbejde x antal timer eller være dimitteret.  

Anmeld

3. juni 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Mmm jeg tror at du får de typiske 5 ugers karantæne.. 

Men ellers tror jeg du kan efter det hvis du er berettet dagpenge normalt 

Anmeld

3. juni 2014

Julemusen

Mener jeg ikke nej. Er kun hvis man har færdiggjort sin uddannelse at man har krav på dagpenge.
Men kontanthjælp vil jeg da mene :-)

Anmeld

3. juni 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tror jeg ville ringe til min fagforening og snakke med dem. Vi betaler dyrt til dem, så hvorfor ikke få lidt hjælp fra dem engang imellem. 

Jeg tror at du skal have betalt ca et år til dem. Men fordi du selv bryder en kontrakt(ligesom selv siger op) så får du karantæne først. 

For at det kan lade sig gøre

Anmeld

3. juni 2014

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Mener jeg ikke nej. Er kun hvis man har færdiggjort sin uddannelse at man har krav på dagpenge.
Men kontanthjælp vil jeg da mene :-)

Nej kontanthjælp vil desværre ikke være en mulighed da jeg er gift

Anmeld

3. juni 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg tror jeg ville ringe til min fagforening og snakke med dem. Vi betaler dyrt til dem, så hvorfor ikke få lidt hjælp fra dem engang imellem. 

Jeg tror at du skal have betalt ca et år til dem. Men fordi du selv bryder en kontrakt(ligesom selv siger op) så får du karantæne først. 

For at det kan lade sig gøre

Tak håber jeg os

Anmeld

4. juni 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hvilken a-kasse? 

Anmeld

4. juni 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Hvilken a-kasse? 

3F

Anmeld

4. juni 2014

esioul

Anonym skriver:

Det kan du ikke med mindre du har arbejdet de timer det kræver for at være dagpengeberettiget eller har afsluttet en 18 måneders lang uddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.