Så skal jeg da lige love for at jobcenter har skærpet reglerne......Føj da!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. marts 2008

Hyner

Jeg blev jo ledig de 3 dage inden påske, og nu er jeg indkaldt til møde på jobcenteret på mandag... De spilder dælme ikke tiden mere... Før kunne man gå i 3 måneder inden man kom til samtale... På det punkt er det sådan set kun godt nok de har ændret reglerne lidt....
Men at man så skal søge 4 jobs pr UGE!!!! It´s insaine.... totalt vildt frustrende... Især for sådan en som mig der aldrig, jeg gentager ALDRIG har skrevet en jobansøgning før... Jeg har da været i forskellige firmaer, men jeg har mødt personligt op hver gang.... Og så lige 4 styks.....????!!!!!! Det er så også ligemeget om det er noget men kan kunne tænke sig at arbejde med eller ej, man skal bare søge!! Det resulterer jo bare i at jeg sender nogle knap så gode ansøgninger ud til dem som jeg ikke synes lyder spændende og ikke er noget for mig.... Men det værste er ligegodt, at hvis man har en uddannelse så SKAL man søge under det fag ALTID... Dvs nu hvor jeg gerne vil prøve lidt andet på grund af min ryg, så kan jeg stadig risikere at komme ud som maler, hvor jeg så ikke kan udfører halvdelen af arbejdet pga smerter i ryggen... Det synes jeg nu ikke er så gennemtænkt... Men selvfølgelig hvis man har en lægeerklæring kan man måske blive fritaget for nogle arbejdsstillinger...
Øv hvor er jeg lidt træt af men ryg.....
Lidt halvsurt opstød herfra... Krams Henriette -snottet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2008

Kaufie

Jeg forstår fuldt ud din frustration - det er helt vildt at man SKAL søge 4 jobs om ugen. Så mange er der bare ikke hvis man har lyst til at bruge sin uddannelse/de færdigheder man nu har opnået. Altså - jeg har fx ikke gået på uni og opbygget studiegæld gennem 5 år for at sidde ved kassen i Netto (no offence i øvrigt - jeg var selv rengøringsass. under studiet)

Så personligt er jeg SÅ glad for at min tidligere arbejdsplads ville have mig igen. Jeg var selv i barselsvikariat da jeg blev gravid. Bestemte mig for at blive tiden ud uden at søge fast stilling, da jeg ikke troede på at nogen ville ansætte mig med tydelig mave på.....

Så selvom jeg er liiiidt træt af at skulle starte i job på tirsdag, når jeg nu kunne gå hjemme på barsel til engnag i juni, så klager jeg bestemt IKKE!!!

Held og lykke med det hele

Mette

Anmeld

27. marts 2008

birgittemarie

Hold da helt op!! Skal man virkelig det!?! Det virker da en smule skudt forbi målet, synes jeg... Mærkeligt. De fleste er da ikke særligt lykkelige for at være arbejdsløse i forvejen, skulle man mene og det der, virker mest af alt som en straf, som en "nu skal vi sikre os, at du ikke går i stå og begynder at tænke selvstændige tanker, mens du går derhjemme og dangerer den" ting.
Jeg har svært ved at forestille mig, at det kommer til at virke efter hensigten i hvert fald. Der sker nok nærmere det, som du selv nævner, at man så bare skriver dårlige ansøgninger, så man er sikker på ikke at få arbejdet, hvis det er noget, man ikke vil...
Forstår i hvert fald også godt din frustration og er lykkelig for, at det ikke er mig, der skal til det!!!

Knus fra Birgitte

PS: Forslag: Kan du ikke skrive en standard ansøgning og så rette den lidt til for hvert job, du søger, så du da i det mindste ikke skal bruge så meget tid på de ansøgninger og så SKYND dig at få den lægeerklæring på din ryg, så du ikke skal tage et job, hvor du ødelægger den mere!!! Pas på den ryg!!! Der er vel også mulighed for revalidering til anden uddannelse, så du kan få et arbejde, hvor du ikke skal belaste ryggen mere?

Anmeld

27. marts 2008

Hyner

He he glemte selvfølgelige lige at skrive at jeg er garanteret arbejde på noget der hedder LINDAB i Haderslev. (de laver ventilations-systemer) Der kommer jeg ikke til at belaste ryggen nær såslemt som maler, plus at der overhovedet ikke er nogle tunge løft, det er der truck til....
Problemet er bare at selvom jeg er garanteret job er jobcenteret stadig på nakken af mig da jeg stadig går hjemme og er dermed uden job LIGE NU!!! Men er måske i arbejde om en uge til fire uger, så synes det er lidt øv at blive kigget sådan over skulderen når nu jeg selv gerne vil i arbejde og selv har fundet mit nye job...
Og BM, med hensyn til lægeerklæringen så skal han lige have svar fra mine scanninger først inden han bare sådan afskriver mig mit elskede malerfag... Og det er efter mit eget ønske, for hvis det nu bare er noget genoptræning eller kiro der skal til så skal det da ha en chance.
Og ang den standart ansøgning så har jeg et på jobnet.... Og den retter jeg også til hver enkelt...
Det er mere når man tropper op og snakker og så de siger, at man skal skrive en ansøgning og komme tilbage.... Vi har hverken printer, scanner eller fax, og rende på bibloteket i tide og utide gider jeg bare ikke. Det koster jo også penge til benzin, da det ikke er i vores by....
Nå en lang søforklaring blev det til.... Krams Henriette -der godt kan forstå hvis i forlængst er hoppet af..;)

Anmeld

27. marts 2008

ivfmarie

Ja, de er sindsyge!!
Jeg blev fandme sendt(tvunget) på job som HØJgravid, bare fordi mit vikariat sluttede 2½ måned før termin! De ville ikke have betænkt sig 2 sekunder på at sende mig ud i et job der krævede 5 kvarters kørsel - hver vej, jeg var fandme i uge 30!! Heldigvis fandt jeg da selv noget lidt tættere på.
Nå, men mon ikke du kan "luske" dig udenom noget indtil du skal starte på LINDAB?

Det er sku en underlig verden... Tag nu Marco, der gerne vil arbejde, men ikke kan fordi hun ikke kan få passet Em - der er altså noget i vores samfund der ikke når helt sammen?!

Marie - forundret over tingenes tilstand, men uden et bedre forslag til hvordan det skulle være (?)

Anmeld

27. marts 2008

Loggidut

ja verden er at lave...totalt...hvad der undre mig er, at det er folk på fagforeningen der skal søge de skide 4 jobs...en forening man selv har betalt og knoklet for at komme i...men er man på bistand...ja så er der fandme ikke nogen regler der siger man skal søge røven ud af bukserne...
min husbond søger og søger...for i starten anede han ikke hvad han skulle, og en dag kaldte de ham ind, og sagde at nu hed det begrænset dagpengeret, hvis han ikke søgte mellem 16 og 20 jobs om måneden, det er jo helt latterligt, og så lige michael som er så dårlig til at snakke og kommunikere med fremmede!
DET ER TOTALT TIL GRIN, LORTE SAMFUND

håber du slipper nemt igennem deres system ven!

Anmeld

27. marts 2008

Muffinmus

jep, hørte det godt i radioen det med de 4 jobs pr uge... Så det er dælme med at klemme ballerne sammen og lave en standard udgave man kan sende ud til folk:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.