Dejligt første JM-besøg :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.697 visninger
11 svar
9 synes godt om
3. juni 2014

*Mor Til Albert*

Jeg har i dag været til mit første jordemoderbesøg. Det var en rigtig flink og sød jordemoder!
Jeg går ind under kategorien "Sårbar gravid", da jeg har en angstdiagnose, og denne jordemoder arbejder primært med denne målgruppe. 
Det var MEGET betryggende at snakke med hende, da jeg on and off får bekymringer omkring min fødsel. Jeg vil blive fulgt tæt af læge og jordemoder + sundhedsplejerske både under og efter graviditeten. Det er jeg bare så glad for.
Jordemoder fandt en rigtig fin og regelmæssig hjertelyd hos baby, og alt var i skønneste orden.

En dejlig dag! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2014

mmsoelberg

*Heidi* skriver:

Jeg har i dag været til mit første jordemoderbesøg. Det var en rigtig flink og sød jordemoder!
Jeg går ind under kategorien "Sårbar gravid", da jeg har en angstdiagnose, og denne jordemoder arbejder primært med denne målgruppe. 
Det var MEGET betryggende at snakke med hende, da jeg on and off får bekymringer omkring min fødsel. Jeg vil blive fulgt tæt af læge og jordemoder + sundhedsplejerske både under og efter graviditeten. Det er jeg bare så glad for.
Jordemoder fandt en rigtig fin og regelmæssig hjertelyd hos baby, og alt var i skønneste orden.

En dejlig dag! 

Hvor dejligt. Jeg havde også en jordmor der havde mere tid og lidt flere samtaler da jeg er ung!  hvilket hospital er du tilknyttet? 

Anmeld

3. juni 2014

Frk.S

Dejligt. 

Anmeld

3. juni 2014

*Mor Til Albert*

mmsoelberg skriver:

Hvor dejligt. Jeg havde også en jordmor der havde mere tid og lidt flere samtaler da jeg er ung!  hvilket hospital er du tilknyttet? 

Jeg er tilknyttet Aalborg Sygehus Nord

Anmeld

3. juni 2014

mortilsilke

Jeg går selv ind under sårbare gravide da min mor begik selvmord for 6 måneder siden, så jeg får også ekstra støtte osv, dog på Rigshospitalet. Ved du noget om du fx må have din mand indlagt med dig under hele fødslen pga man er "sårbar gravid"? 

Anmeld

3. juni 2014

*Mor Til Albert*

VenterVanessa skriver:

Jeg går selv ind under sårbare gravide da min mor begik selvmord for 6 måneder siden, så jeg får også ekstra støtte osv, dog på Rigshospitalet. Ved du noget om du fx må have din mand indlagt med dig under hele fødslen pga man er "sårbar gravid"? 

Det gør mig ondt med din mor!
Nej, det ved jeg ikke om han må, men den regner jeg da stærkt med, at han må. Det kan jeg jo lige spørge om til næste scanning. Tak for dét tip.

Anmeld

3. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

*Heidi* skriver:

Det gør mig ondt med din mor!
Nej, det ved jeg ikke om han må, men den regner jeg da stærkt med, at han må. Det kan jeg jo lige spørge om til næste scanning. Tak for dét tip.

Hvis I bare skal være på patienthotellet deroppe, så kan han være indlagt med jer alle dagene (Op til 4 dage normalt. Ved ikke om det er anderledes når man er sårbar gravid). Der er dog en egenbetaling for manden, men så er alle måltider dækket ind under denne.

På barselsgangen må man som regel ikke have manden overnattende, dog har jeg en veninde, som har en kæreste der fik lov til at overnatte. Men hun var også hårdt medtaget  efter et kejsersnit og skulle have folk til at række hende ting, der stod lige ved siden af hende, så det var også for at personalet ikke skulle hjælpe med 'ligegyldige' ting. 

Men ved ikke om der er særlige omstændigheder når man er sårbar gravid, hvis I da skal være på barselsgangen og ikke på patienthotellet. 

Anmeld

3. juni 2014

mortilsilke

Clgh skriver:

Hvis I bare skal være på patienthotellet deroppe, så kan han være indlagt med jer alle dagene (Op til 4 dage normalt. Ved ikke om det er anderledes når man er sårbar gravid). Der er dog en egenbetaling for manden, men så er alle måltider dækket ind under denne.

På barselsgangen må man som regel ikke have manden overnattende, dog har jeg en veninde, som har en kæreste der fik lov til at overnatte. Men hun var også hårdt medtaget  efter et kejsersnit og skulle have folk til at række hende ting, der stod lige ved siden af hende, så det var også for at personalet ikke skulle hjælpe med 'ligegyldige' ting. 

Men ved ikke om der er særlige omstændigheder når man er sårbar gravid, hvis I da skal være på barselsgangen og ikke på patienthotellet. 

Nu besvarer jeg lige dette, men det egentligt et svar til begge. Hehe :-)

Jamen det er netop sådan, at jeg ikke selv aner det, da jeg har glemt at spørge min læge (skal heldigvis derop igen d. 12), for jeg har nemlig oven i hatten også diabetes, og det er noget med at jeg skal på patienthotellet hvis fødslen forløber godt, men jeg skal blive på gangen, hvis der er komplikationer pga min diabetes, det er virkelig forvirrende!

Men jeg fandt nemlig dette med en google søgning, og ved ikke om det kun gælder rigshospitalet, og om det nu gælder, selvom man kan læse ting er det jo ikke altid at det er aktuelt, så tænkte at hvis nu det også galt andre steder, så var jeg næsten sikker hehe.  Jeg frygter nemlig fødslen, og jeg lider af separationsangst for min kæreste i sådanne tilfælde (ikke i hverdagen hehe!), så jeg håber da virkelig at han kan være der. 

http://www.dsr.dk/Sygeplejersken/Nyheder/Sider/Rigshospitalet-%C3%A5bner-center-for-s%C3%A5rbare-gravide.aspx

Anmeld

3. juni 2014

mortilsilke

Clgh skriver:

Men må indrømme at jeg bryder mig da ikke om det sidste der står i artiklen 'Her er tilknyttet et specialteam, som kan yde en særlig omsorg til kvinder, som ikke er i stand til at tage vare på deres børn.'. 

Selvfølgelig er det hårdt at have mistet sin mor til selvmord, og have diabetes, men det betyder da ikke at jeg ikke kan tage vare på mit eget barn. 

Anmeld

3. juni 2014

*Mor Til Albert*

VenterVanessa skriver:

Men må indrømme at jeg bryder mig da ikke om det sidste der står i artiklen 'Her er tilknyttet et specialteam, som kan yde en særlig omsorg til kvinder, som ikke er i stand til at tage vare på deres børn.'. 

Selvfølgelig er det hårdt at have mistet sin mor til selvmord, og have diabetes, men det betyder da ikke at jeg ikke kan tage vare på mit eget barn. 

Jeg tror ikke at du skal tage det så personligt. - Jeg tror at der menes, at der er mulighed for at du kan få en til at overtage, hvis du bliver lidt for sårbar efter fødslen. Det er jo en KÆMPE omvæltning, og når man i forvejen er sårbar, så kan man måske være mere udsat for at få brug for støtte de første dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.