Private scanninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. juni 2014

stm2812

Vi er lidt uenige herhjemme på dette punkt. Ved sidste graviditet købte jeg ikke selv nogle scanninger, men denne gang (er 10 uger henne) har vi købt en tidlig scanning og nu har jeg prøvet at lufte ideen lidt for kæresten både med en kønsscanning og så en 3d når jeg er ca 30 uger henne. 

Da vi havde prøvet på barn nr 2 i over to år var der ingen tvivl om vi begge ønskede en tidlig scanning, men kæresten mener lidt det er spild af penge med de andre. Han har dog givet sig lidt mht 3d scanningen

Penge er ikke et problem, men han mener det måske er spild at få kønnet af vide når man kan få besked om det gratis til md scanningen. Og kan sagtens forstå ham, men nøøøj hvor jeg dog bare ønsker at se baby i maven hele tiden denne gang. 

Hvordan har I det med scanningerne man selv betaler for? Har I evt fortrudt nogle? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

Ciss

Første gang fik jeg kun standardscanningerne.

Anden gang fik jeg nogle ekstra, siden Storesøster blev født med nogle problemer.

Af en eller anden grund, så var jeg 100% sikker på, at alt var, som det skulle være med Lillebror, så selv om det selvfølgelig var hyggeligt at se ham ved to ekstra scanninger efter md, så følte jeg mig også lidt latterlig. Der blev jo aldrig sagt noget nyt, og der var virkelig intet at bemærke. Hvis jeg selv skulle have købt de ekstra scanninger, tror jeg ikke, jeg ville have købt mere end en i hvert fald.

Men jeg tror, det er vigtigt, at man gør det, man selv føler er rigtigt lige på dette punkt. Ikke nødvendigvis det, som er rigtigt for alle andre.

Anmeld

2. juni 2014

stm2812

Ciss skriver:

Første gang fik jeg kun standardscanningerne.

Anden gang fik jeg nogle ekstra, siden Storesøster blev født med nogle problemer.

Af en eller anden grund, så var jeg 100% sikker på, at alt var, som det skulle være med Lillebror, så selv om det selvfølgelig var hyggeligt at se ham ved to ekstra scanninger efter md, så følte jeg mig også lidt latterlig. Der blev jo aldrig sagt noget nyt, og der var virkelig intet at bemærke. Hvis jeg selv skulle have købt de ekstra scanninger, tror jeg ikke, jeg ville have købt mere end en i hvert fald.

Men jeg tror, det er vigtigt, at man gør det, man selv føler er rigtigt lige på dette punkt. Ikke nødvendigvis det, som er rigtigt for alle andre.

Forstår godt du havde brug for lidt ekstra sikkerhed ved 2. Graviditet så.  Må jeg spørge hvad det er for nogle 'problemer' hun har? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.