Det med boblebad og råkød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
7 svar
1 synes godt om
2. juni 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hey i søde baby bruger 

jeg er gravid og er idag 31+5 jeg har 2 spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på

jo altså første spørgsmål, igår til aftensmad grillet min mand og jeg. Vi grillet kylling og vi troede at det var helt steg så vi spiste det. Men her for ikk længe siden kom min mand hjem igen fra arbejdet pga han har renskid (undskyld detaljerne) 

så nu jeg bekymret om det rå kyllingekød skader vores lille baby

Andet spørgsmål er. Om under 3 uger Tar vi på ferie i et sommerhus og der er boblebad og min mand og jeg har tænkt os at bruge det der boblebad. Vil det være skadeligt for vores baby ? 

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

vitapigen

Kommende mor skriver:

Hey i søde baby bruger 

jeg er gravid og er idag 31+5 jeg har 2 spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på

jo altså første spørgsmål, igår til aftensmad grillet min mand og jeg. Vi grillet kylling og vi troede at det var helt steg så vi spiste det. Men her for ikk længe siden kom min mand hjem igen fra arbejdet pga han har renskid (undskyld detaljerne) 

Andet spørgsmål er. Om under 3 uger Tar vi på ferie i et sommerhus og der er boblebad og min mand og jeg har tænkt os at bruge det der boblebad. Vil det være skadeligt for vores baby ? 

På forhånd tak

Ang. råt kyllingekød er det selvfølgelig ikke det bedste... Hverken gravid/ ikke gravid. Hvis du også får maveproblemer ville jeg give min jordemoder et kald lige for at høre hvad du skal stille op...

Og ang. spabad ville jeg springe i og nyde det... Bare huske at når du står ud af badet lige få tisset af, for at undgå urinvejsinfektion. Baby kan ikke tage skade af det så længe at DU føler dig godt tilpas. Og baby er godt beskyttet

Anmeld

2. juni 2014

Love Angel

Mor til 4
vitapigen skriver:

Ang. råt kyllingekød er det selvfølgelig ikke det bedste... Hverken gravid/ ikke gravid. Hvis du også får maveproblemer ville jeg give min jordemoder et kald lige for at høre hvad du skal stille op...

Og ang. spabad ville jeg springe i og nyde det... Bare huske at når du står ud af badet lige få tisset af, for at undgå urinvejsinfektion. Baby kan ikke tage skade af det så længe at DU føler dig godt tilpas. Og baby er godt beskyttet

Okay tak for svar

Anmeld

2. juni 2014

Christine

Kommende mor skriver:

Hey i søde baby bruger 

På forhånd tak

Det kan også være fordi man kommer til at bruge samme grilltang eller fad til rå og færdige kød. Læste lige for et par dage siden at der stort set altid (ubevidst) bliver slækket på hygiejnen ved grillmad, så da jeg er gravid overvejer jeg faktisk at droppe grillmad hele sæsonen, bare for at undgå at blive nervøs 

Men jeg tror ikke du skal være bekymret, du er langt henne og det er langt fra altid farligt for babyen. Men vær opmærksom på hvordan du har det. Især influenza-agtige symptomer er aldrig godt. Lidt diarré vil jeg ikke tro er farligt i sig selv, medmindre du ellers er dårlig.

Anmeld

2. juni 2014

Love Angel

Mor til 4
Christine skriver:

Det kan også være fordi man kommer til at bruge samme grilltang eller fad til rå og færdige kød. Læste lige for et par dage siden at der stort set altid (ubevidst) bliver slækket på hygiejnen ved grillmad, så da jeg er gravid overvejer jeg faktisk at droppe grillmad hele sæsonen, bare for at undgå at blive nervøs 

Men jeg tror ikke du skal være bekymret, du er langt henne og det er langt fra altid farligt for babyen. Men vær opmærksom på hvordan du har det. Især influenza-agtige symptomer er aldrig godt. Lidt diarré vil jeg ikke tro er farligt i sig selv, medmindre du ellers er dårlig.

Nej vi brugte ikk samme fad.  Og skal jeg være bekymret hvis jeg bare har det en smule underligt i maven siden jeg vågnede her til morgen?

Anmeld

2. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Kommende mor skriver:

Nej vi brugte ikk samme fad.  Og skal jeg være bekymret hvis jeg bare har det en smule underligt i maven siden jeg vågnede her til morgen?

Jeg tror ikke du skal være bekymret.

Altså selvfølgelig er råt fjerkræ aldrig det bedste, men baby tager ikke skade af at du har lidt maveonde. 

Med mindre du i løbet af dagen bliver  rigtig dårlig, får feber eller lign. så ville jeg tage den med ro og forsøge at slappe lidt af. Bare sørg for at få rigeligt at drikke hvis du får dårlig mave, så du ikke dehydrerer. 

Anmeld

2. juni 2014

Frk.S

Råt kyllingekød er jo ikke godt uanset om man er gravid eller ej. Men nu er det jo heller ikke sikkert det er det der har gjort din mand skidt. Mon ikke i havde bemærket hvis kødet ikke var gennemstegt?

Boblebad kan du sagtens. 

Anmeld

2. juni 2014

Love Angel

Mor til 4

Okay tusind tak for svar de damer

Og har det ikk mere underligt i maven så er ikk så urolig mere som jeg har været

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.