Mælken løber inden fødsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mælken løb inden fødsel=nem amning?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.991 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. juni 2014

Maja_4000

Ja, det gør min så ikke  ikke endnu i hvert fald.. Og det gjorde den heller ikke første gang.. Jeg tænker bare om det er nemmere at amme, hvis mælken allerede løber inden.. Eller gør det ingen forskel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2014

Frk.S

Indtil videre løber mælken ikke her 2. gang.

Det kom den heller ikke til inden fødslen 1. gang - amningen fungerede upåklageligt; jeg havde MASSER af mælk. 

Anmeld

1. juni 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Mælken løb til på 3.-4. dagen efter fødslen. Amningen gik over alt forventning uden problemer

Anmeld

1. juni 2014

Victoria2013

Min mælk løb til sådan rigtigt 5-6 dage efter fødslen og jeg havde RIGELIGT med mælk og ammede til hun var lidt over 9 mdr... det var selvfølgelig hårdt i starten, med spændte bryster osv, men vi kæmpede og vi vandt og der blev ammet

Anmeld

1. juni 2014

anynom

Med den første havde jeg masser af råmælk før fødslen, men vi havde store problemer med amningen og den gik derfor i vasken - anden gang var der ingen råmælk før fødslen og hende har jeg ammet fuldt ud til 6 måneder (eller det bliver hun på tirsdag ). 

Mælk før fødslen har ingen betydning for mængden efter - hud mod hud, hvile, væske og ro er derimod alt afgørende! 

Anmeld

1. juni 2014

JH12

Jeg har stemt Andet.. Ved ikke om det er helt rigtigt.. Men mælken begyndte først at løbe ordentlig til efter fødsel.. Men min datter havde slugt for meget fostervand på vejen ud, så hun havde meget ondt i maven de første par døgn, og samtidig stod der sygeplejersker i døgn drift bag min ryg (fordrivelse fremmer forståelsen) for at jeg skulle lægge min datter til brystet.. Hun lå ved brystet 20 ud af 24 timer og altid venstre fordi hun havde svært ved at få fat og fordi det ikke rigtig ville løbe til .. Men altså det kom op og kører, men venstre bryst blev ALDRIG hendes foretrukkene.. Men jeg havde mælk nok til at jeg kunne have fodre en hel barselsgang lige indtil jeg stoppet et år efter hendes fødsel ..

Anmeld

1. juni 2014

Sara.

1 + 2 graviditet var helt ens ift brysterne. Ingen mælk.

1 graviditet havde jeg NEMT ved at amme.

2 graviditet kom det aldrig til at fungere.

Nu ee jeg i 3 graviditet og kan presse mælk ud af brysternd.... nu å vi se hvordan amningen går.

Har i øvrigt stemt andet

Anmeld

1. juni 2014

Kamulla

mælken løb først da jordemoderen trykkede på brysterne efter jeg havde født.. var sikker på de var defekte fordi de ikke havde lækket under graviditeten..  

MEN... jeg havde mælk nok til at kunne brødføde hele fødeafsnittet sagde de... jeg opgav desværre efter 3 dage pga sønnen suttede meget hårdt og fik revet hul inden og udenvendigt og havde i forvejen i slem 4. grads bristning samt massivt blodtab der gjorde at jeg ikke kunne takle denne smerte oven i... desværre

Anmeld

1. juni 2014

ano14316

Maja_4000 skriver:

Ja, det gør min så ikke  ikke endnu i hvert fald.. Og det gjorde den heller ikke første gang.. Jeg tænker bare om det er nemmere at amme, hvis mælken allerede løber inden.. Eller gør det ingen forskel?

Men løb inden så jeg måtte bruge ammeindlæg.. men havde svært ved at holde produktionen oppe og der gik alligevel de der 3 dage før den rigtig løb til.. 

Tilgengæld har jeg kunne trykke mælk ud indtil jeg blev gravid igen, altså i halvandet år efter jeg stoppede amning.. så forsvandt det helt da jeg blev gravid.. nu kam jeg trykke lidt ud, men ikke noget der løber eller sjasker om natten og er 40+0

Anmeld

1. juni 2014

Katia Juul Skovgaard

Maja_4000 skriver:

Har stemt at det ikke løb inden og det var svært at amme, men syntes det er lidt misvisende et svar fra mig da det nok har været andre faktorer der spillede ind.

Han havde for kort tungebånd og kunne ikke få suget sig ordentlig fast, dertil opdagede de et hul i hjertet som ved god næring og trivsel kan lukke sig af sig selv.. Det resulterede i han blev ammet hver time uden der kom en dråbe mere i babsen :

Tror ikke det havde været anderledes hvis de løb inden han blev født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.