Pyha jeg føler med dig! Det er så hårdt! Tiden er din ven - det BLIVER bedre! Men det vides ikke hvornår. Første gang jeg var gravid sagde alle "kvalmen går over i uge 12" og uge 12 kom og gik og jeg fik det SLET ikke bedre... så lovede de bedring i uge 16 uden at få ret, og igen i uge 20, og det var næsten værre at gå og vente på at ramme den der magiske dato for, at NU ville det blive bedre, og så skete det slet ikke. (selvfølgelig har de sagt det for at være søde og hjælpsomme!)
Det lykkedes mig ikke at slippe helt for det sidst, jeg havde kvalme døgnet rundt i 26 uger. Nu er jeg gravid igen, og knapt 14 uger henne. Denne gang har jeg fået akupunktur og det har hjulpet lidt.
Derudover spiser jeg små måltider, selvom jeg ikke føler sult. Jeg har det allerbedst når jeg spiser efter klokken istedet for maven. Som minimum spiser jeg noget hver 2. time. Jeg tænker ikke sundhed og jeg tænker ikke vægt ind - jeg spiser præcis hvad jeg kan forestille mig at få ned. (og evt. op igen...)
Pt. er jeg rigtig glad for blødt, hvidt brød, nektariner, meloner, jordbær, smoothies, slik, chips, kolde drikke (fx saft, icetea, kakao og lign.), mandler og koldt vand!
Masser af vand - ofte skyldes kvalme at den gravide er i væskemangel - jeg har gjort det til en vane at drikke et glas vand hver gang jeg har tisset 
Søvn er desuden vigtigt. Min krop reagerer rigtig hurtigt, hvis jeg er træt, eller har haft for "hårdt" et program. Det behøver ikke være at jeg har foretaget mig noget hårdt, men en hel lang dag væk hjemmefra er for meget for mig pt. Det bider mig selv bagi dagen efter...
Jeg håber snart du får det bedre og ellers får en god graviditet! 

Anmeld