Er der nogen der ved?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
8 svar
2 synes godt om
30. maj 2014

Anonym trådstarter

Om man kan sige nej til de der sukkervandstest, man får når man er gravid, som overvægtig bliver man jo tilbudt ikke mindre end at skal afsted 2 gange, og jeg ved godt at det er for egen sikkerheds skyld, men fik det bare vildt dårligt af dem sidst. Ps er ikke gravid men arbejder på sagen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Om man kan sige nej til de der sukkervandstest, man får når man er gravid, som overvægtig bliver man jo tilbudt ikke mindre end at skal afsted 2 gange, og jeg ved godt at det er for egen sikkerheds skyld, men fik det bare vildt dårligt af dem sidst. Ps er ikke gravid men arbejder på sagen 

Selvfølgelig kan du det, faktisk kan man bare få taget en blodprøve i stedet

Anmeld

30. maj 2014

Frk.S

Det er jo et tilbud, og ingen kan tvinge dig til at tage imod det.

MEN jeg vil lige gøre dig opmærksom på at det ikke kun er for din sikkerheds skyld, men også for baby.

Anmeld

30. maj 2014

Kay

Jeg fik det også vildt dårligt sidst jeg var gravid og skal afsted igen hele 2 gange... og var afsted i onsdags hvor jeg fik lov at spise det der sukkerpulver og drikke vandet ved siden af... og blev slet ikke lige så dårlig denne gang det smager af flormelis med en lidt syntetisk eftersmag men så meget bedre end at drikke det

Anmeld

30. maj 2014

Flomse

Jeg har sagt nej til test, godkendt af min jordemoder. Min mand har diabetes type 1, så jeg er klar over symptomerne jeg skal være opmærksom på, og har adgang til blodsukkerapparat hele tiden.

Men jeg må sige, at det var en noget emsig sekretær, da jeg skulle melde fra, så jeg måtte ud i at spørge, om det ikke var et tilbud jeg fik og jeg så gerne ville sige pænt nej tak til det tilbud.

Jeg er vikar og synes jeg skal rende til så meget og det koster mig en fridag hver gang, så det blev denne løsning. Ville dog ikke gøre det uden min adgang til apparat og viden om diabetes

Anmeld

30. maj 2014

Papillon

Rockertand skriver:

Selvfølgelig kan du det, faktisk kan man bare få taget en blodprøve i stedet

Hvis det er tilfældet, hvorfor skal man så kæmpe sig igennem den forfærdelige sukkeropløsning for derefter at sidde stille to timer? På Herlev, hvor jeg var, blev der alligevel taget en blodprøve til sidst (og for pokker hun stak forkert, av!). Jeg spørger bare undrende, for ville da gerne være fri for det en anden gang

Anmeld

31. maj 2014

FrkGranger

Papillon skriver:

Hvis det er tilfældet, hvorfor skal man så kæmpe sig igennem den forfærdelige sukkeropløsning for derefter at sidde stille to timer? På Herlev, hvor jeg var, blev der alligevel taget en blodprøve til sidst (og for pokker hun stak forkert, av!). Jeg spørger bare undrende, for ville da gerne være fri for det en anden gang

De kan jo, lige som ved normale diabetes patienter, se langtids blodsukkeret i blodprøven..

Min læge sagde det er fordi den har de svar på med det samme og det andet kan tage en uge..

Men alt på nær fødslen er jo et tilbud i graviditeten, men ville aldrig sige nej til den prøve, da det også er babys helbred..

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Det er jo et tilbud, og ingen kan tvinge dig til at tage imod det.

MEN jeg vil lige gøre dig opmærksom på at det ikke kun er for din sikkerheds skyld, men også for baby.

Det ved jeg, og var egentligt også set jeg mente var bare ikke det jeg fik skrevet 

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Abrazos skriver:

Jeg har sagt nej til test, godkendt af min jordemoder. Min mand har diabetes type 1, så jeg er klar over symptomerne jeg skal være opmærksom på, og har adgang til blodsukkerapparat hele tiden.

Men jeg må sige, at det var en noget emsig sekretær, da jeg skulle melde fra, så jeg måtte ud i at spørge, om det ikke var et tilbud jeg fik og jeg så gerne ville sige pænt nej tak til det tilbud.

Jeg er vikar og synes jeg skal rende til så meget og det koster mig en fridag hver gang, så det blev denne løsning. Ville dog ikke gøre det uden min adgang til apparat og viden om diabetes

Min kæreste har også fået konstateret type 1 efter vi har fået den første, så jeg ved godt hvad jeg skal være opmærksom på, jeg får generelt ikke meget sukker i min hverdag og har jeg aldrig gjort  så når jeg får dem i så store mænger bliver jeg bare vildt dårlig, lider selv af omvendt sukkersyge, mit blodsukker bliver for lavt hvis jeg ikke spiser rigtig og på faste tider 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.