Kost, kalorier, motion og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.293 visninger
6 svar
1 synes godt om
30. maj 2014

TineA

Hej Piger
Jeg har brug for lidt råd og erfaringer fra Jer. D.2 maj blev jeg mor til en lille pige - jeg har lidt af slem bækkenløsning siden uge 16, så jeg har ligget stille i små 5 måneder - hvilket har resulteret i en masse ekstra kilo på sidebenene!
De skal af! Min store dreng var flaskebarn og derfor er det her amning en helt ny verden for mig og der er så mange historier, myter og råd om amning og motion/kost/kur.
Jeg har før smidt små 25 kg ved motion og kalorietælling og jeg ville gerne igang med det igen.
Men må man det? Jeg har Googlet lidt frem og tilbage og synes ikke rigtig jeg kan finde et reelt svar?
Jeg tænker at starte med nogle lange gåture med tempo og squats-pauser samt spise for omkring 15-1700 kcal dagligt. (Ved sidste vægttab spiste jeg 1000-1200 kcal) Hvad siger Jeres erfaringer Jer?
På forhånd tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

mommy1991

TineA skriver:

Hej Piger
Jeg har brug for lidt råd og erfaringer fra Jer. D.2 maj blev jeg mor til en lille pige - jeg har lidt af slem bækkenløsning siden uge 16, så jeg har ligget stille i små 5 måneder - hvilket har resulteret i en masse ekstra kilo på sidebenene!
De skal af! Min store dreng var flaskebarn og derfor er det her amning en helt ny verden for mig og der er så mange historier, myter og råd om amning og motion/kost/kur.
Jeg har før smidt små 25 kg ved motion og kalorietælling og jeg ville gerne igang med det igen.
Men må man det? Jeg har Googlet lidt frem og tilbage og synes ikke rigtig jeg kan finde et reelt svar?
Jeg tænker at starte med nogle lange gåture med tempo og squats-pauser samt spise for omkring 15-1700 kcal dagligt. (Ved sidste vægttab spiste jeg 1000-1200 kcal) Hvad siger Jeres erfaringer Jer?
På forhånd tak for svar!

Så vidt jeg ved er det vigtigste ift. amning at du får rigeligt med væske! 

Jeg har selv tabt mig ved motion, mens jeg ammede. Gik dog overhovedet ikke op i kost, da det kom helt af sig selv. Har hørt noget om at amning i sig selv stjæler 500 kalorier om dagen, så pas på du ikke sætter det for lavt. Men altså det er egentlig meget simpelt; hvis du føler mælkeproduktionen falder, så må du drikke noget mere væske og måske sætte kalorieindtaget en smule op. 

Anmeld

30. maj 2014

TineA

Tak for dit svar. Jeg tænker mere på alle affaldsstofferne der udskilles når man er på "kur" - at de bliver udskilt i mælken og at mælken også bliver sur ved hård "træning".

Anmeld

30. maj 2014

mommy1991

TineA skriver:

Tak for dit svar. Jeg tænker mere på alle affaldsstofferne der udskilles når man er på "kur" - at de bliver udskilt i mælken og at mælken også bliver sur ved hård "træning".

Jeg dyrker og dyrkede crossfit, som er rimelig hård træning og har aldrig haft problemer. Ved jo self ikke om min mælk har været sur, men min søn har aldrig sagt noget til det. 

Anmeld

30. maj 2014

asff

TineA skriver:

Jeg ammer også, og har fået at vide, at man højest må tabe to kg om måneden, ellers kan der komme tungmetaller i mælken.

Anmeld

30. maj 2014

Frk.S

Nu røg mine graviditetskilo helt af sig selv uden den store indsats (håber det går lige så nemt her 2. gang) men personligt tror jeg ikke jeg ville lave kalorietælling under amning. 

Jeg tror jeg ville sørge for at få masser af motion (som fx lange ture med barnevognen) og så bare sørge for at kosten er sund med masser af grønt og ikke for meget slik og andre søde sager. 

Anmeld

31. maj 2014

FrkZier

TineA skriver:

Hej Piger
På forhånd tak for svar!

det anbefales ikke at gå direkte på slankekur imens man ammer, både fordi der kan blive udskilt affaldsstoffer og tungmetaller i mælken men også fordi du risikere det går udover din mælkeproduktion.

men - det skader jo aldrig at tænke over hvad man putter i munden, så vidt muligt spise sundt og varieret og få dyrket noget motion

men hvis du føler din mælkeproduktion går ned må du nok hellere spise og drikke lidt mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.