Ærlig omkring min vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.689 visninger
11 svar
8 synes godt om
29. maj 2014

mortilsilke

Puha... For at være helt ærlig, jeg har altid haft en yoyo vægt, da jeg var mindst vejede jeg ca 64 kg, jeg er kun 1.61 høj - og den dag i dag vejer jeg... 81.4 kg. Jeg er i dag 18+0, og ved godt at min graviditet ikke gør mig lettere... Så jeg synes at nu skal jeg være glad for livet og mig selv. Efter fødsel og når min krop er klar selvfølgelig, vil jeg træne og jeg vil spise sundt! 

Er der nogle herinde der har erfaringer/råd/billeder hvor man har været stor før og under graviditeten og ellers tabt sig efter? Samler bare inspiration! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
VenterVanessa skriver:

Puha... For at være helt ærlig, jeg har altid haft en yoyo vægt, da jeg var mindst vejede jeg ca 64 kg, jeg er kun 1.61 høj - og den dag i dag vejer jeg... 81.4 kg. Jeg er i dag 18+0, og ved godt at min graviditet ikke gør mig lettere... Så jeg synes at nu skal jeg være glad for livet og mig selv. Efter fødsel og når min krop er klar selvfølgelig, vil jeg træne og jeg vil spise sundt! 

Er der nogle herinde der har erfaringer/råd/billeder hvor man har været stor før og under graviditeten og ellers tabt sig efter? Samler bare inspiration! 

Nu har jeg godt nok ikke født endnu, men synes godt nok jeg har taget meget på i min graviditet. 

Jeg startede med en 64 kg (er 165 cm, så ikke overvægtig eller noget, men måske lidt tungere end jeg gerne ville) og er nu oppe på 84 kg i uge 36+. 

Dog ved jeg at meget af det er vand, som jeg forventer at smide forholdsvis hurtigt, og i min familie har vi en tendens til at smide graviditetskiloene rimelig hurtigt første gang, så jeg er ikke så nervøs

Men har da tænkt mig at arbejde for at smide det hurtigt, og komme i bedre form end jeg var før jeg blev gravid

Anmeld

30. maj 2014

M&J87

VenterVanessa skriver:

JEg har lige skrevet noget, der forsvandt.

Nå men prøver igen!

JEg vejede 84 kg inden jeg blev gravid, jeg har selv haft en meget yoyo vægt og er 167 ca. JEg tog 23 kg på under graviditet, så endte med en kampvægt på 107 kg!

JEg vejer idag 77 kg, og har gjort det den sidste måned. Den lille er idag 5 1/2 måned.

Første 9 uger tabte jeg 17 kg, og resten tabte jeg med dukan kuren. Da den lille var 13 uger, havde jeg tabt de 23 kg. og har siden tabt de sidste 7. Nu skal jeg til at gøre en indsats til at tabe de sidste 7 kg. :-) Er begyndt at løbe :-)

Jeg har kun ammet i 4 uger. Jeg kan huske hvor ked af det jeg var under graviditeten jeg var, og græd ofte over vægten :-(

her får du et par billeder :

Det giver en ide af vægttabet :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. maj 2014

Hullabullabulla

Jeg har været stor så længe jeg kan huske .. Har ligget på omkring 100 kg de sidste ca 4 år.. Da jeg var højgravid for 15 måneder siden rundede jeg 120 kg!!

Jeg har i perioden 1/10-30/4 tabt 20 kg - fra 96,8 til 76,8.. Den sidste måneds tid har jeg pga polterabender og en masse andet svinget mellem 76 og 78 kg..

Jeg har tabt mig ved udelukkende at fokusere på kosten, da jeg med et krævende arbejde og lange dage ikke har haft tid til motion. Jeg har fjernet ris og pasta, og portionsanretter min mad.. Jeg bruger ingen kur udover sund fornuft og viljestyrke

Jeg har et mål der hedder 60 kg - det skal jeg ned på for at kunne få fjernet al den overskydende hud man får ved at være så stor..

Her er et par billeder 1 hvor jeg vejer 120, og 2 hvor jeg har tabt 17 kg (fra 97 kg til 80)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. maj 2014

isabellasmor

VenterVanessa skriver:

Før min datter,  vejede jeg 50 kg og havde gjort det længe, har aldrig haft problemer med vægten. Under graviditeten tog jeg så ca 20 kg på. Jeg tabte selvfølgelig noget lige efter fødslen men alt i alt kom jeg op på 80 kg efter fødslen. Da vi ville have nr 2 og det ikke lykkedes, fandt vi så ud af at jeg har pco . Dette er så grunden til min stigende vægt efter fødslen,  selvfølgelig kombineret med at jeg jo spiste helt forkert i forhold til min pco som jeg ikke vidste jeg havde . Jeg tabte mig via pco kost, til 60 kg, hvilket passer helt fint til mig. Og så blev jeg gravid, og er nu 27+ og har taget 20 kg på ( har ikke spist som jeg skal) . Jeg har et mål der hedder 60 kg når jeg har født, og det bliver via pco kosten lige nu er jeg ikke så glad for min krop, men baby maven Gør det da lidt bedre at kigge i spejlet .. 

Anmeld

30. maj 2014

Tystys14

Det lyder helt ærligt som noget jeg kunne have skrevet for bare tre måneder siden da jeg var højgravid.

er 171cm. da jeg vejede mindst var det 62kg. så blev jeg gravid med vores første og tog 20kg på altså kom op på 82kg. Fik derefter en fødselsdeprission og tog yderligere 10kg. På kom da op på 92kg.  Det formåede jeg så at "holde" under min sidste graviditet hvor jeg "kun" tog 6kg. På. (Altså kun tog graviditeten på).

nu det to måneder siden jeg fødte, træner hver anden dag og spiser mindre, og nu er vægten kommet ned på 84 kg.  Og går stadigvæk ned. 

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det min historie.

Anmeld

30. maj 2014

mortilsilke

Er glad for alle jeres svar! Dejligt at se jeg ikke er den eneste i denne situation, og flotte resultater nogen af jer har fået, hold da helt op!! 

Det ser ud som om jeg må skrue bissen på, og især sige farvel til min sodavands glade og min søde tand.  Måske allerede fra nu, så jeg ikke tager mere på!! 

Anmeld

30. maj 2014

Sahara82

VenterVanessa skriver:

Startede på 62 kg før min graviditet. Er 164 høj. Under tog jeg 13 kg på og endte derfor 75 kg. 4 dage efter fødslen vejede jeg 66 kg og 3 mdr senere vejede jeg 56 kg hvilket jeg stadig gør. Ammede og det blandet med fornuftig kost gjorde udslaget :-)

Anmeld

30. maj 2014

Maja!

jeg tog næsten 30 kg på da jeg ventede min datter.. er kun 162 høj så 30 kg er mega meget når der ikke er mere plads at fordele det på!  

knap et år efter fødslen vejede jeg 2 kg mindre end da jeg blev gravid! det tog tid men da jeg endelig fik overskud til at bevæge mig igen og spise sundt gik det let nok..

Nu er jeg gravid igen og her i uge 33 har jeg taget 21 kg på.. 

Jeg er pisse ærgelig over at jeg har taget så meget på igen, men jeg har spist sundt og trænet gennem graviditeten (indtil jeg fik bækkenløsning, så nu er det kun kosten jeg tænker på).. 

Men på den anden side, jeg klarede det sidste gang så hvorfor skal jeg ikke kun gøre det igen.. 

Det er pisse træls når vægten bare stiger og man føler det er uretfærdigt.. (har altid ønsket at være en af dem der tog 10 kg på og smed det hele 2 uger efter fødslen) men på den anden side, så længe man kommer ovenpå igen og bliver tilfreds med sin vægt og krop så er det jo bare en del af at få børn  

Anmeld

30. maj 2014

Summer2014baby

Da jeg blev gravid første gabg vejede jeg 45 kg og var 1,62 høj da jeg var størst vejede jeg 72 kg jeg tabte mig på 2 måneder med til 58 kg.. Jeg har så siden jeg tabte mig har jeg også haft elevatorvægt, og svingede mellem 58 - 64 kg nu er jeg gravid for 2. Gabg og er spændt på hvor meget jeg tager på denne gang..
Jeg vil sige at jeg først begyndte at træne efter jeg var færdig med at amme der var min datter 6 måneder..

Hvor der er vilje er der jeg :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.