Da jeg hentede Mads i dag, kom en af pædagogerne over til mig, da hun lige havde en historie til mig. Hun startede med at sige, med et smil på læben, at vi nok skulle tænke over hvad vi gik og sagde derhjemme. Jeg skal love for, at tankerne lige fløj igennem hovedet. Hvad havde han hørt, hvad kunne det være ?????
Mads havde hjulpet hende med at skære frugt om eftermiddagen. Hun havde spurgt ham om han havde søskende derhjemme. Mads havde ikke anet hvad hun havde snakket om og kiggede bare underligt på hende. Hun spurgte igen, om han havde en lillebror eller lillesøster derhjemme. Mads stod og tænkte lidt. "Nej det har jeg ikke, mor og far har ikke lavet en endnu. "
Jeg kan ikke huske, at jeg har sagt sådan til ham, men vil da ikke afvise at ordene er faldet sådan når vi har snakket om det. Han ved ikke endnu, at han skal være storebror, men han har længe sagt at han gerne vil have en lillebror. Han har tilmed sagt en gang, om vi ikke bare kunne købe en i Bilka, for der havde de alting ovre. Nå ja, en snu lille røver.
Anmeld