Uenighed om navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2014

modesty

Cherrysangel skriver:

Min mand og jeg er ret uenige om hvad vores barn skal hedde. Hvis det bliver en dreng så har vi hele tiden syntes at Charlie var et godt navn, både fordi det kan udtales på alle sprog men også fordi vi har en forkærlighed for amerikanske navne (min mand og jeg elsker 50´er stilen)

Men efter jeg er blevet gravid, så har vi talt om navnet Jessie. Jeg fandt en navnebog frem og læste nogle navne op og pludselig faldt vi over navnet Ludvig og det forelskede min mand sig i, med det samme og kan ikke få det navn ud af hovedet. Jeg kan godt se at det er sødt nu mens hans er lille, men som teenager kan jeg ikke helt se det for mig.

Hvis det bliver en pige ville jeg så gerne at hun skulle hedde Kala/Cala men da min mands niece hedder Carla, syntes han det er for fot tæt op af det navn - så det er blevet droppet fra hans side desværre. Det navn har jeg ellers elsket siden jeg var helt lille, da det er min yndlingsblomst (det staves bare Calla Lillies)

Er der nogle af jer som har nogle gode forslag til amerikanske navne som kan udtales på alle sprog?

Ludvig er ikke ligefrem nemt at udtale på engelsk hihi eller det lyder i hvert fald lidt sært

Charlie er rigtig fint, synes jeg.

Max

Louis

Marvin

Dexter

-

Betty

Sally

Lulu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2014

Pigent

Her er der nogle forslag

Emily
Rose
Annabell
Amelia
Ellie

Mike
Alex
Jamie
Dennis
Alvin

Anmeld

28. maj 2014

modesty

modesty skriver:

Charlie er rigtig fint, synes jeg.

Max

Louis

Marvin

Dexter

-

Betty

Sally

Lulu

Lili/Lily 

Anmeld

28. maj 2014

Cherrysangel

M_V skriver:

Sean
Dexter
Spencer
Simon
Oliver
Willy

Lilli
Loa
Lissie
Holly
Hope
April
Aprilla

Holly havde vi også snakker om. Men min mand syntes det er et strippernavn. Men hva' de tjener jo masser af penge Hihi :-)

Anmeld

28. maj 2014

Cherrysangel

Vi havde også snakket om Penny. Det er der ikke rigtig nogen der hedder og der er vi ret enige.

Emily er også ret sødt faktisk 

Anmeld

28. maj 2014

Trekløver(:

Cherrysangel skriver:

Holly havde vi også snakker om. Men min mand syntes det er et strippernavn. Men hva' de tjener jo masser af penge Hihi :-)

Hehe Har lige spurgt min mand, og han synes også det er et strippernavn Men ja det er jo det hihi.

Anmeld

28. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Theo og Hailey  Ååååååårh 

Anmeld

20. juni 2014

Cherrysangel

LinLin skriver:

Marley

Lily

Jessie synes jeg mest er et Pigenavn

Har du ikke et Breaking bad? Der hedder ham den unge jessie :-) 

lige som Kim og rene er jessie både et drenge og et pigenavn :-)

Anmeld

20. juni 2014

TNBC

Cherrysangel skriver:

Ja der er mange fyre der hedder jessie, men som linlin synes også mest det er et pigenavn, ihvertfald i danmark. Hun sagde jo ikke at jessie ikke var et drengenavne

Anmeld

20. juni 2014

LinLin

Cherrysangel skriver:

Det ved jeg - det var derfor jeg skrev "MEST et Pigenavn" men nej har ikke set Breaking bad!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.