Puha, den kvalme :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

268 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. maj 2014

Anonym trådstarter

Puh, er bare ramt af kvalme den her gang  Med den første var det både kvalme og opkast, og havde også lidt da jeg ventede nr. 2... men, her hvor det er nr. 4, er det bare konstant og hele tiden, den kvalme er der  glæder mig til lægebesøg på mandag, så jeg kan blive henvist til skanning, så jeg kan få vished om hvor langt jeg er henne...

Nogle gode råd mod kvalme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2014

Sunsmile

Puh, er bare ramt af kvalme den her gang  Med den første var det både kvalme og opkast, og havde også lidt da jeg ventede nr. 2... men, her hvor det er nr. 4, er det bare konstant og hele tiden, den kvalme er der  glæder mig til lægebesøg på mandag, så jeg kan blive henvist til skanning, så jeg kan få vished om hvor langt jeg er henne...

Nogle gode råd mod kvalme?

Jeg ved ikke om jeg kan komme med nogle gode råd du ikke kender i forvejen, men her er nogle råd jeg selv har fået og mange har virket, men kun 1-2 dage, så måtte jeg prøve noget nyt.

- kiks om morgenen inden du står op
- lidt kold cola i ny og næ
- lyst brød (gerne uden noget)
- mange små måltider
- drik en masse vand
- få din mand eller en til at tilberede lidt til dig (man kan få kvalme af at håndtere madvare)
- undgå de madvare/lugte som kan gi dig kvalme
- frisk luft (gerne en lille gå tur af og til et par gange om dagen)
- slappe af
- B6 vitamin
- Ingefærrod
- Akupunktur eller zoneterapi
- prøv dig frem med forskellige madvare

Jeg havde også ekstremt meget kvalme i ca 14 dage, hvorefter jeg pludselig begyndte at kaste alt op i 4 dage og måtte så ind og ha væskedrop, b-vitamin og akupunktur og først derefter fik jeg det bedre.

Held og lykke, er spændt på at høre hvor langt du er

Anmeld

28. maj 2014

Mor til F

Havde ikke kvalme i 1. og 2.  trimester, men det er kommet i 3. trimester og det er ikke rart!

For mig virker følgende:

Knækbrød

Frugt (Specielt blommer i mit tilfælde)

Saft/sodavand uden brus

Havregrød m. tranebær eller lidt sukker

Generelt søde ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.