Så blev min første kage lavet :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.046 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. august 2009

Katjaro

Okay - man lærer så længe man lever. Og det er vel også derfor man laver en prøve før end det rigtige slag står

Bundene var bare almindelig købe lagkagebunde. Fyldet var hindbær mousse og tobleronecreme.

Um um um - den smager altså godt, selv om der nogle små  fejl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

sarahb

Den er da bare så fin.. Det kan du sgu godt være stolt af

Anmeld

12. august 2009

KarinaIda

Super flot kage...

Anmeld

12. august 2009

starsofheaven

KarinaIda skriver:

Super flot kage...

hvad er det i putter ovenpå kagen.. altså hvor man kan lave alt muligt  forskelligt? ved i hva jeg mener ? ved ik hvordan jeg ska forklare det.. i kan også bare forklare hvordan i gør

Anmeld

12. august 2009

Katjaro

starsofheaven skriver:

hvad er det i putter ovenpå kagen.. altså hvor man kan lave alt muligt  forskelligt? ved i hva jeg mener ? ved ik hvordan jeg ska forklare det.. i kan også bare forklare hvordan i gør

Altså selve kagen er beklædt med MMF (som er marshmellow fondant - opskrift findes i opskriftstråden).

og så brugte jeg bare helt almindelig kageudstikkere til at lave blomster og stjerner til at putte på (med lidt vand på bagsiden sidder de fast).
Hilsen Katja

Anmeld

12. august 2009

Pia

Den er da så fin..

I har sikkert svaret på det en million gange, men jeg kan ikke lige finde det præcise svar , så nu spørger jeg igen..

Hvordan opbygger i kagen?? hvordan får man den så fin kuppelformet?
Kunne man evt se billeder af hvordan i opbygger den??
i kan bare henvise til tidligere link, hvis det er..

Jeg har ikke set alle kageklub trådene igennem, da min lille datter tager en del af min tid..
Men jeg erblevet noget hook på og prøve og lave sådan en fin kage, efter og have set alle jeres fine eksemplare..

Kh Pia

Anmeld

12. august 2009

KarinaIda

starsofheaven skriver:

Man kan bruge MMF - marsh mellow fondante eller sugarpasta. Man kan både lave det selv eller købe det. Det er utrolig nemt og arbejde med og lave figur i... Både med udstikker og i hånd!

Anmeld

12. august 2009

Katjaro

Pia skriver:

Den er da så fin..

I har sikkert svaret på det en million gange, men jeg kan ikke lige finde det præcise svar , så nu spørger jeg igen..

Hvordan opbygger i kagen?? hvordan får man den så fin kuppelformet?
Kunne man evt se billeder af hvordan i opbygger den??
i kan bare henvise til tidligere link, hvis det er..

Jeg har ikke set alle kageklub trådene igennem, da min lille datter tager en del af min tid..
Men jeg erblevet noget hook på og prøve og lave sådan en fin kage, efter og have set alle jeres fine eksemplare..

Kh Pia

Tjek dette indlæg ud. Det var det jeg brugte som udgangspunkt.

https://www.baby.dk/debat/22429pi1/kageklubben/trin-for-trin--mariehoeneiglohalvrundkage.aspx

Hilsen Katja

Anmeld

12. august 2009

Pia

Katjaro skriver:

Tjek dette indlæg ud. Det var det jeg brugte som udgangspunkt.

https://www.baby.dk/debat/22429pi1/kageklubben/trin-for-trin--mariehoeneiglohalvrundkage.aspx

Hilsen Katja

Takker.. sådan kan jeg lide det.. når det er skåret ud i pap
Et spørgsmål dog.. hva består smørecremen af??

Pia.

Anmeld

12. august 2009

Katjaro

Pia skriver:

Takker.. sådan kan jeg lide det.. når det er skåret ud i pap
Et spørgsmål dog.. hva består smørecremen af??

Pia.

Smørcreme

125 g flormelis

3 spsk (ca) kogende vand eller lun mælk

250 g blødt smør

evt lidt vanille sukker

Rør flormelis med væden, og pisk det bløde smør i lidt efter lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.