Løntilskud og jobsøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
4 svar
4 synes godt om
27. maj 2014

Victoria2013

Jeg står sandsynligvis overfor at starte op i et løntilskudsjob meget snart... men man skal jo blive ved med at søge job, på trods af en 37 timers arbejdsuge.

Jeg kom så til at tænke på noget jeg ikke kan finde info om nogle steder... hvad så hvis jeg kommer til jobsamtale og får et rigtigt job, imens jeg er i løntilskud? Mit løntilskudsjob bliver nok noget med at holde mange bolde i luften, så det kan jo være jeg lige er "midt i noget" når jeg får job... hvad gør man så? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2014

Christine

Victoria2013 skriver:

Jeg står sandsynligvis overfor at starte op i et løntilskudsjob meget snart... men man skal jo blive ved med at søge job, på trods af en 37 timers arbejdsuge.

Jeg kom så til at tænke på noget jeg ikke kan finde info om nogle steder... hvad så hvis jeg kommer til jobsamtale og får et rigtigt job, imens jeg er i løntilskud? Mit løntilskudsjob bliver nok noget med at holde mange bolde i luften, så det kan jo være jeg lige er "midt i noget" når jeg får job... hvad gør man så? 

Jeg mener min a-kasse sagde at så stopper man bare løntilskud. Man er ikke bundet eller forpligtet til at blive der, hvis man får 'rigtigt' job.

Anmeld

27. maj 2014

asphodel

Victoria2013 skriver:

Jeg har også fået at vide at er man i løntilskud og får tilbudt job, så stopper man med det samme. Når man får dagpenge skal man jo være til rådighed for arbejdsmarkedet "hele tiden", og det kan man ikke være, hvis man først skal give opsigelsesvarsel osv. Så får du job, starter du job med det samme. 

Anmeld

27. maj 2014

Masig

Victoria2013 skriver:

Du skal som regel stoppe med det samme i dit løntilskud - hvilket også er grunden til at man ofte ikke får så store/ansvarsfulde opgaver. Men i mange tilfælde vil et nyt job jo først starte noget tid efter jobsamtalen så du vil have mulighed for at færdiggøre de ting du har gang i i dit løntilskud. Og ellers kan man jo nok aftale med den nye arbejdsgiver at man lige skal afslutte det andet først, det vil jeg da mene giver et godt indtryk af at man er ansvarsbevidst og loyal over for sit arbejde, så kan jeg næppe tro at en ny arbejdsgiver vil se skævt til  

Anmeld

27. maj 2014

Victoria2013

Tak for jeres svar, rart at høre man ikke er bundet - jeg tænkte også det var mærkeligt, at man skal stå til rådighed og samtidig arbejde og sandsynligvis få opgaver udstukket der jo ikke nødvendigvis lige er færdige på en dag eller to (jeg ved allerede nogenlunde hvad jeg skal lave og jeg kender arbejdspladsen... så jeg ved ting tager tid dér)... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.