Hjælp, er jeg berettiget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
13 svar
1 synes godt om
26. maj 2014

Anonym trådstarter

Jeg har haft et vikariat som ikke bliver forlænget grundet jeg har diskusprolaps og jeg skulle derfor på kontanthjælp fra 4 juli. 

Jeg bor med min kæreste og datter på 5 år og vi venter nr 2 med termin 22 november

Nu står jeg i den kæmpe lorte situation, og aner ikke om jeg er berettiget barsel? Jeg kan ikke få kontanthjælp for min kæreste tjener for meget (ca 30.000 mdr) 

Mine spørgsmål. 

Øer jeg berettiget en barsel indkomst? 

Hvis nu jeg starter på VUC efter sommer med fjernstudie og su er jeg så berettiget til barsel? Hvordan fungere systemet? 

Er er så frustreret og håber nogle kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

Anonym trådstarter

Ingen der kan hjælpe???

Anmeld

26. maj 2014

stjernehimmel

SU kan du ikke få når du ikke når at gå der længere er jeg ret sikker på.... så medmindre du er dagpenge berettet tror jeg det er for "egen" regning :-(

Anmeld

26. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du skal have været tilknytter arbejdsmarkedet i de sidste 13 uger før barselsorlovens start og skal mindst have arbejdet i 120 timer i den periode. 

Mht. til studie så har man 12 fødselsklip når man går på barsel, men jeg ved ikke hvorvidt du kan starte og søge om barsel samtidig. Mener man senest 3 måneder før termin skal meddele hvornår man ønsker barsel. 

Anmeld

26. maj 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Jeg har haft et vikariat som ikke bliver forlænget grundet jeg har diskusprolaps og jeg skulle derfor på kontanthjælp fra 4 juli. 

Jeg bor med min kæreste og datter på 5 år og vi venter nr 2 med termin 22 november

Nu står jeg i den kæmpe lorte situation, og aner ikke om jeg er berettiget barsel? Jeg kan ikke få kontanthjælp for min kæreste tjener for meget (ca 30.000 mdr) 

Mine spørgsmål. 

Øer jeg berettiget en barsel indkomst? 

Hvis nu jeg starter på VUC efter sommer med fjernstudie og su er jeg så berettiget til barsel? Hvordan fungere systemet? 

Er er så frustreret og håber nogle kan hjælpe

VUC enkeltfag er heller ikke su-berette efter sommerferien der er det kun en fuld HF osv....

bare så du har det med i overvejelserne 

Anmeld

26. maj 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

VUC enkeltfag er heller ikke su-berette efter sommerferien der er det kun en fuld HF osv....

bare så du har det med i overvejelserne 

Jeg har læst 4 fag på VUC før og minimum 16 timer så man berettiget su men ved ikk når jeg er gravid. Okay hvis det tre måneder før så kan jeg nok ikk  

Anmeld

26. maj 2014

Anonym trådstarter

Men tak for svar piger 

Det bare så uheldig jeg er med en diskusprolaps  Og nu ikk kan få nogen indkomst 

Anmeld

26. maj 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Jeg har læst 4 fag på VUC før og minimum 16 timer så man berettiget su men ved ikk når jeg er gravid. Okay hvis det tre måneder før så kan jeg nok ikk  

Man kan IKKE læse enkeltfag mere på VUC og få SU det er slut til August desværre.... så det hedder FULD hf ellers er der ingen SU.....

PT er der rigtig mange der blir ramt da de ikke kan tag deres sidste manglende fag for at komme ind på deres ønskede studie.... (der er rama skrig pt på vores skole)

Men du kan jo bruge dine tidligere fag og så tag en hf.. nu skal du så ha 17 timer... men mener ikke du er berettet su på barsel når du har så kort tid til

Forstår godt du er panikken 

Anmeld

26. maj 2014

Love2

stjernehimmel skriver:

Man kan IKKE læse enkeltfag mere på VUC og få SU det er slut til August desværre.... så det hedder FULD hf ellers er der ingen SU.....

PT er der rigtig mange der blir ramt da de ikke kan tag deres sidste manglende fag for at komme ind på deres ønskede studie.... (der er rama skrig pt på vores skole)

Men du kan jo bruge dine tidligere fag og så tag en hf.. nu skal du så ha 17 timer... men mener ikke du er berettet su på barsel når du har så kort tid til

Forstår godt du er panikken 

Det passer altså ikke. 

Jeg skal starte på VUC til august og jeg skal have enkeltfag, jeg får su

Anmeld

26. maj 2014

stjernehimmel

Majena skriver:

Det passer altså ikke. 

Jeg skal starte på VUC til august og jeg skal have enkeltfag, jeg får su

VI har 4 stk, der har fået direkte besked fra selv su angående det....

det er næsten lige blevet vedtaget....

Så vil råde dig til at dobbelt tjekke det... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.