Mindre bevægelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

300 visninger
6 svar
1 synes godt om
26. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er lidt i tvivl lige nu, så jeg vil lige høre alle I skønne damer om hvad i mener.

Sagen er at jeg synes jeg har mærket lillepigen meget lidt idag. Hun har rumsteret lidt 2-3 gange i løbet af dagen, men intet i forhold til hvad hun plejer. - Er vant til en meget aktiv baby.

Jeg er lidt i tvivl om det kan hænge sammen med at jeg lavede en masse igår og derfor har ligget og slappet af det meste af dagen. - Altså om baby også bare tager en slapper oven på en lang dag eller om jeg bør reagere?

Er 36+0 idag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

Papillon

Det er så svært at vurdere, men det lyder nu som om, at du mærker væsentlig mindre aktivitet end normalt. Hvis jeg var i tvivl, ville jeg give dem et kald 

Hørte iøvrigt fra en jordemoder, at det er en af de typer opkald, de modtager flest af

Anmeld

26. maj 2014

Carina:-)

Ring til fodegangen

Anmeld

26. maj 2014

MamaGulloev

Tja, det er selvfølgelig rigtigt, hellere et opkald for meget end et for lidt.

Tænkte bare at jeg lige ville have en second opinion synes det er så træls at ringe uden grund ^^

Anmeld

26. maj 2014

grinny

Jeg er stor stor stor fortaler for at man ringer lige så snart man mærker ændringer.

Du bliver aldrig "for meget", de bliver ikke træt af dig - ring ring ring 

Anmeld

26. maj 2014

Carina:-)

TanyaGR skriver:

Tja, det er selvfølgelig rigtigt, hellere et opkald for meget end et for lidt.

Tænkte bare at jeg lige ville have en second opinion synes det er så træls at ringe uden grund ^^

Det er aldrig uden grund når vi snakker om livstegn fra et ufodt barn.

Jeg har set og hort alt for mange historier om babyer der dode i maven og hvor mor altid har sagt kort forinden at hun mærkede mindre liv.Til at jeg selv ville tage det roligt og ignorere mærkbar mindre liv.

Det kan sagtens være ufarligt,men er det noget der kræver indgreb er det jo super vigtigt der bliver reageret.

Som en jm sagde til mig - Så er det noget af det forste en baby sparer på det er energien- så har baby prob. vil den automatisk bevæge sig mindre .

Så ring endelig og i 75% af gangene er det harmlost ,men i de 25 % kan det være alvorligt så du er aldrig hysterirsk eller til besvær - det er jo dit guld 

Anmeld

26. maj 2014

MamaGulloev

Tak for jeres svar.

Jeg har ringet til jm som egentlig synes at det bare lød som en reaktion på en dag med tryk på igår. 

Jeg skal alligevel til lægen imorgen, så der vil jeg lige bede hende om at lytte til baby for lige at være på den sikre side 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.