Har kosten noget at sige ifht babys vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.049 visninger
20 svar
1 synes godt om
26. maj 2014

Anonym trådstarter

Hvis man spiser meget fedtfattigt og ikke fede ting kan det så gøre at babyen heller ikke blir stor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

Kamulla

ehm nej... jeg levede ultra sundt fordi min graviditets gene var jeg ikke kunne klare søde ting eller fed mad, elskede syrlige æbler, sund wok mm. min søn vejede 3874g og var 54cm, samt min moderkage var på størrelse med en tvillings 

Anmeld

26. maj 2014

Ciss

Man kan jo gøre det verre ved at drikke enorme mængder cola osv, men rigtig meget ligger i generne og samspil mellem forskellige ting. Babyen vokser, som den er programeret til, så langt den får chancen. Dvs at den tærer på din krop og dine reserver, hvis du ikke gennem kosten får nok af forskellige ting. Et alsidigt og fornuftigt kosthold skal være det bedste, ifølge de anbefaler, jeg selv har fået. Hvis babyen tærer på dine reserver, er det dig, som står med problemet og en udarmet krop efter fødslen.

Når det gælder fedt, anbefales det ikke at slanke sig under graviditet, fordi mange uheldige stoffer lagres i kroppens fedtdepoter, og når man slanker sig frigives disse stoffene du i blodet - og dermed direkte i babyen.

Anmeld

26. maj 2014

Carina:-)

Njahh...

Altså lever man meget fedt ved man jo at babyer kan blive for store.

Men den andenvej siger man jo at babyer tager det de skal have.

Og f.eks selv om der er mangel på mad i ulande så får de jo stadig små buttede babyer.

Jeg tror så at hvis man spiser forkert at det kan have negativ indvirkning på babys vægt sådan at de kan blive for små -men ved ikke om det bare er noget jeg tror eller om der reelt er noget om snakken

Anmeld

27. maj 2014

Mama2012

Har kastet op i 14 uger og kan nu slet ikke klare hverken søde eller fede ting... Min læge sagde, at jeg kunne være helt rolig, for det blev også født sunde og raske babyer af mødre, der havde levet af kiks og faxe kondi 

Anmeld

27. maj 2014

modesty

Anonym skriver:

Hvis man spiser meget fedtfattigt og ikke fede ting kan det så gøre at babyen heller ikke blir stor?

Det kommer an på hvad du mener. Det frarådes at gå på decideret kur/diæt når man er gravid.

Men hvis du spiser sundt og varieret, med masser af grønsager og protein (kød/linser), kan jeg ikke se at det skulle være et problem. Men baby har jo godt af sunde fedtstoffer som f.eks olivenolie og avocado, og nyere forskning viser også at animalske fedtstoffer i mælkeprodukter er rigtig gode i forhold til hjerneudvikling.

Anmeld

27. maj 2014

Kay

det er vigtigt at man får det fedt man skal, når man er gravid... det har den lille brug for for at opbygge de depoter den skal samt at udvikle hjernen 

tror ikke du kan gøre dit barn mindre ved at spise sundt... måske ved at gå på kur.... men det er jo ikke sundt for barnet... til gengæld kan du gøre barnet større ved at fylde dig med sukker og junk 

Anmeld

27. maj 2014

De3Guldklumper

Min 3 graviditet er den jeg har levet sundest i - da jeg ikke havde lyst til usunde sager men der imod meget frugt og grønt.

Hun har været den største af mine 3 unger - så her havde det ikke nogen betydning

Anmeld

27. maj 2014

Masig

Jeg kunne simpelthen ikke klare grøntsager under min graviditet, og spiste hvidt brød, kiks, junk og frugt pga kvalmen...

Jeg fik en relativt lille baby, selvom jeg levede af lidt fedende ting... 

Anmeld

27. maj 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

det er vigtigt at man får det fedt man skal, når man er gravid... det har den lille brug for for at opbygge de depoter den skal samt at udvikle hjernen 

tror ikke du kan gøre dit barn mindre ved at spise sundt... måske ved at gå på kur.... men det er jo ikke sundt for barnet... til gengæld kan du gøre barnet større ved at fylde dig med sukker og junk 

Er bare så hamrende bange for at skulle føde en kæmpe baby igen virkelig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.