Vægtskøn af baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
10 svar
4 synes godt om
26. maj 2014

Mor til F

Hej piger

Jeg vil egentlig bare høre, hvor meget man kan tro på de vægtskøn lægen laver udenpå maven? 

Idag 31+3, blev min pige i maven,  skønnet til 1700 g, meeen hvor sikkert er det?  

Hvad blev jeres baby skønnet til i uge 32?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2014

AnnaK89

Jeg synes det lyder meget gennemsnitligt.
Min pige blev i uge 30+2 skønnet til ca. 1550 g.
Hun vejede 3780 da hun kom ud.

Anmeld

26. maj 2014

Frk.S

Altså, det ER jo kun et skøn - og der er forskel på hvor gode de er til at skønne.

Da jeg var gravid med Freja passede vægtskøn (foretaget af jordemoder dog) rigtig fint med den vægt hun havde da hun kom ud. Som jeg husker det blev hun skønnet til 3800 knap en uge inden jeg fødte - hun vejede 3900.

I denne graviditet er jeg blevet scannet da jeg var 32+1. Her blev lillesøster vurderet til 2063. Det er selvfølgelig også et skøn - men nok mere præcist end ved at mærke på maven.

Anmeld

26. maj 2014

Mor til F

AnnaKJ skriver:

Jeg synes det lyder meget gennemsnitligt.
Min pige blev i uge 30+2 skønnet til ca. 1550 g.
Hun vejede 3780 da hun kom ud.

Hun blev da en "stor" basse, da hun kom ud! :-)

Ved det er et skøn, men lægen sagde at hun var en lille en?

Hun lå for 3 uger siden 12 % under gennemsnittet,  ved scanning på sygehuset. Så ved ikke hvad jeg skal regne med. 

Anmeld

26. maj 2014

Mor til F

Frk.S skriver:

Altså, det ER jo kun et skøn - og der er forskel på hvor gode de er til at skønne.

Da jeg var gravid med Freja passede vægtskøn (foretaget af jordemoder dog) rigtig fint med den vægt hun havde da hun kom ud. Som jeg husker det blev hun skønnet til 3800 knap en uge inden jeg fødte - hun vejede 3900.

I denne graviditet er jeg blevet scannet da jeg var 32+1. Her blev lillesøster vurderet til 2063. Det er selvfølgelig også et skøn - men nok mere præcist end ved at mærke på maven.

Tænker umiddelbart også, at scanning, giver et mere "præcist" billede af vægten. Men hvad ved jeg?  Jeg er hverken læge eller jordemoder. 

Anmeld

26. maj 2014

liten-mamma

BabyFreia skriver:

Hej piger

Jeg vil egentlig bare høre, hvor meget man kan tro på de vægtskøn lægen laver udenpå maven? 

Idag 31+3, blev min pige i maven,  skønnet til 1700 g, meeen hvor sikkert er det?  

Blev ikke mærket på maven 32+, men blev skannet og baby vejede 1500 gram. 

Dagen jeg fødte blev baby skønnet til 2500-2700 gram (38+3), men ud kom en baby på 2206 gram

Anmeld

26. maj 2014

AnnaK89

BabyFreia skriver:

Hun blev da en "stor" basse, da hun kom ud! :-)

Ved det er et skøn, men lægen sagde at hun var en lille en?

Hun lå for 3 uger siden 12 % under gennemsnittet,  ved scanning på sygehuset. Så ved ikke hvad jeg skal regne med. 

Det sagde de også om Carolina. Men hun vejede da en hel del da hun kom ud.
Tror ofte det er i de sidste uger det vender, altså hvor de tager mere på.

Anmeld

26. maj 2014

Mor til F

AnnaKJ skriver:

Det sagde de også om Carolina. Men hun vejede da en hel del da hun kom ud.
Tror ofte det er i de sidste uger det vender, altså hvor de tager mere på.

Jeg  for at hun tager godt på  i resten af graviditeten Skal til vækst scanning på sygehuset den 5/6, så glæder mig til at høre hvad de skønner hende til.  

Anmeld

26. maj 2014

Mor til F

liten-mamma skriver:

Blev ikke mærket på maven 32+, men blev skannet og baby vejede 1500 gram. 

Dagen jeg fødte blev baby skønnet til 2500-2700 gram (38+3), men ud kom en baby på 2206 gram

Okay,  ja i dit tilfælde blev bebs skønnet større end den var. Det er da også lidt forvirrende?  

Håber dog det ca passer - så har hun taget ca 520 g på, de sidste 20 dage

Anmeld

26. maj 2014

Clisolka

BabyFreia skriver:

Hej piger

Hmm de vækstscanninger jeg fik i begge mine graviditeter har fulgt meget godt med deres vægt til fødslen 

Jeg er hver gang blevet scannet hver 4. uge 

Min sidste graviditet blev jeg scannet bl.a. 32+4 - der vejede han 2063 g. Han var 10 % for lille igennem hele graviditeten, men endte på en fødselsvægt på 3375 g  Scanningen 3 dage før fødslen sagde 3300 g, så det passede egentlig meget godt 

Min datter nåede en kampvægt på 4005 g - jeg blev scannet 5 dage før fødslen, hvor hun vejede 3800 g  Hun vejede 20 % for meget igennem hele graviditeten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.