Isabel85 skriver:
Ok som jeg har forstået "godnat og sov godt", så skulle barnet ligge selv og man skal tælle minutter imellem hvornår man må gå ind til barnet?
Altså, det vigtigste i bogen, er faktisk at lære barnet rutiner og putteritualer. Får man indført disse, bør barnet selv kunne falde i søvn og være tryg ved det at sove.
Hvis barnet ikke har lært sig rutinerne, skal man starte på "genoptræning". Det er her man skal gå ind efter et vist interval, der gradvist forøges. Barnet lærer her, at det skal sove, der er ingen vej udenom, men det er ikke alene.
Mit barn lærte at falde i søvn selv, blot ved at jeg indførte rutiner og holdt fast i dem. Der var han ca. 5 måneder. Hvis han en sjælden gang brokker sig over at skulle sove, går jeg ind til ham med jævne mellemrum. Jeg følger ikke slavisk det antal minutter der står, tror bare det er vigtigt, at barnet ved, at man er der. Jeg er max inde tre gange, så sover han. Man lærer selvfølgelig også at høre, om det er rent brok. Kunne aldrig finde på ikke at tage ham op, hvis han vitterligt var utryg eller der tydeligt var andet i vejen.
Anmeld