Sov igennem uden gråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.396 visninger
6 svar
4 synes godt om
25. maj 2014

Isabel85

Nogen der har prøvet den metode? Er ved at blive sindssyg af afbrudt søvn hele tiden. Jeg forventer egentlig ikke at min 7 mdr. gamle datter skal kunne sove igennem, men det ville være rart hvis hun kunne sove lidt længere stræk om natten. Men er der nogen der kan fortælle mig hvad metoden går den ud på og ikke mindst: virker den? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2014

Sahara82

Isabel85 skriver:

Nogen der har prøvet den metode? Er ved at blive sindssyg af afbrudt søvn hele tiden. Jeg forventer egentlig ikke at min 7 mdr. gamle datter skal kunne sove igennem, men det ville være rart hvis hun kunne sove lidt længere stræk om natten. Men er der nogen der kan fortælle mig hvad metoden går den ud på og ikke mindst: virker den? 

Vores søn sov ikke om natten i over et halvt år. Hver halve time - tredje kvarter var vi inde ved ham. Bryder mig ikke om metoden godnat og sov godt hvor man skal lade dem græde sig i søvn, så prøvede sov igennem uden gråd. Fulgte den totalt slavisk, gjorde den virkeligt til min bibel, og hold op en effekt vi oplevede. Vi minimerede at gå frem og tilbage i rummet for at få ham til at falde i søvn, til til sidst at vi bare skulle lægge en hånd på hans mave. Til sidst endte vi med kun at skulle derind en gang om natten. Det var så fantastisk at opleve følelsen af at være udhvilet. Det var fra han var 3 mdr - 9 mdr. Nu er han 14 mdr og sover helt igennem om natten. Tog først bogen i brug omkring de 7 mdr og ville ønske jeg havde gjort det før. Så fedt og meget anbefalelsesværdigt.

Anmeld

25. maj 2014

noder1

Profilbillede for noder1
Sarah82 skriver:

Vores søn sov ikke om natten i over et halvt år. Hver halve time - tredje kvarter var vi inde ved ham. Bryder mig ikke om metoden godnat og sov godt hvor man skal lade dem græde sig i søvn, så prøvede sov igennem uden gråd. Fulgte den totalt slavisk, gjorde den virkeligt til min bibel, og hold op en effekt vi oplevede. Vi minimerede at gå frem og tilbage i rummet for at få ham til at falde i søvn, til til sidst at vi bare skulle lægge en hånd på hans mave. Til sidst endte vi med kun at skulle derind en gang om natten. Det var så fantastisk at opleve følelsen af at være udhvilet. Det var fra han var 3 mdr - 9 mdr. Nu er han 14 mdr og sover helt igennem om natten. Tog først bogen i brug omkring de 7 mdr og ville ønske jeg havde gjort det før. Så fedt og meget anbefalelsesværdigt.

Det er altså en misforståelse, at barnet skal græde sig i søvn ifølge bogen  Godnat og sov godt. Der er faktisk mange lighedspunkter med bogen  Sov igennem uden gråd.

Anmeld

26. maj 2014

Isabel85

Sarah82 skriver:

Har lånt bogen nu, så nu skal vi i gang Det bliver nok en hård periode, men hvis resultatet er så godt som I har oplevet med jeres søn, så er det motivation nok. Hvor længe tog det for jer?

Anmeld

26. maj 2014

Isabel85

noder1 skriver:

Det er altså en misforståelse, at barnet skal græde sig i søvn ifølge bogen  Godnat og sov godt. Der er faktisk mange lighedspunkter med bogen  Sov igennem uden gråd.

Ok som jeg har forstået "godnat og sov godt", så skulle barnet ligge selv og man skal tælle minutter imellem hvornår man må gå ind til barnet? 

Anmeld

26. maj 2014

Sahara82

Isabel85 skriver:

Har lånt bogen nu, så nu skal vi i gang Det bliver nok en hård periode, men hvis resultatet er så godt som I har oplevet med jeres søn, så er det motivation nok. Hvor længe tog det for jer?

Kunne efter tre dage mærke en lille forskel, men efter ti dage var billedet et helt andet. Det var nogle meget hårde ti dage/nætter, men absolut var det motiverede at jeg kunne mærke små fremskridt fra nat til nat. Kan huske første gang jeg oplevede at sove 4,5 time i træk. Da han vågnede var han rigtig sulten, men jeg var fuldstændig ved siden af mig selv fordi jeg havde følelsen af at være udhvilet. Men efter en måned kunne vi efterhånden begynde at opleve en ny rytme og med rimelig sikkerhed regne med den. Det var virkeligt alt arbejdet værd!

Anmeld

28. maj 2014

noder1

Profilbillede for noder1
Isabel85 skriver:

Ok som jeg har forstået "godnat og sov godt", så skulle barnet ligge selv og man skal tælle minutter imellem hvornår man må gå ind til barnet? 

Altså, det vigtigste i bogen, er faktisk at lære barnet rutiner og putteritualer. Får man indført disse, bør barnet selv kunne falde i søvn og være tryg ved det at sove. 

Hvis barnet ikke har lært sig rutinerne, skal man starte på "genoptræning". Det er her man skal gå ind efter et vist interval, der gradvist forøges. Barnet lærer her, at det skal sove, der er ingen vej udenom, men det er ikke alene.

Mit barn lærte at falde i søvn selv, blot ved at jeg indførte rutiner og holdt fast i dem. Der var han ca. 5 måneder. Hvis han en sjælden gang brokker sig over at skulle sove, går jeg ind til ham med jævne mellemrum. Jeg følger ikke slavisk det antal minutter der står, tror bare det er vigtigt, at barnet ved, at man er der. Jeg er max inde tre gange, så sover han. Man lærer selvfølgelig også at høre, om det er rent brok. Kunne aldrig finde på ikke at tage ham op, hvis han vitterligt var utryg eller der tydeligt var andet i vejen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.