Detox ... Hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
8 svar
3 synes godt om
24. maj 2014

Mutti2

Nu var der jo ingen der svarede mig sidst.

Men har lige et kort spm.

Er gået i gang med at detoxe (ikke sjovt lige nu).
Jeg hungre efter sukker og søde sager

Planen var egentligt 14 dage. Men realistisk set, er jeg nok nødt til at korte det ned.

Hvis man læser de forskellige steder på nettet så anbefaler de forskelligt. Nogen steder 14 dage, nogen steder 1 uge og andre steder kun 3 dage.

Hvad valgte i andre?

Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2014

L&V

Putte-mor skriver:

Planen var egentligt 14 dage. Men realistisk set, er jeg nok nødt til at korte det ned.

Hvis man læser de forskellige steder på nettet så anbefaler de forskelligt. Nogen steder 14 dage, nogen steder 1 uge og andre steder kun 3 dage.

Hvad valgte i andre?

Pernille

Igennem den livsstil vi spiser efter lchf tog jeg 14 dage da jeg rigtigt er en sukkergris og det var mega hårdt og jeg blev direkte syg men det var det der sku til.

Anmeld

28. maj 2014

Mutti2

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Igennem den livsstil vi spiser efter lchf tog jeg 14 dage da jeg rigtigt er en sukkergris og det var mega hårdt og jeg blev direkte syg men det var det der sku til.

1000 tak for dit svar.

Jeg er nu på dag 6, og er sluppet af med sukkertrangen, og har heller ikke hunger efter Cola.

Faktisk synes jeg det har været nemmere end forventet
Meeeeen det er jo heller ikke ovre endnu

Har dog været ved at opgive et par gange. Men kan se på maven hvor stor effekt det har haft ind til videre. Så satser på at fortsætte lidt endnu

Er dog meget træt, men det er ganske normalt for mig.
Dog synes jeg til andre tider at jeg har en helt anden overskud og energi. Det er fantastisk

Har faktisk lånt en bog om Ichf. Og må indrømme at det er nogle helt fantastiske lækre opskrifter der er deri. Men er det ikke svært at holde ved?
Får i så slet ingen søde sager?

Pernille

Anmeld

28. maj 2014

L&V

Putte-mor skriver:

1000 tak for dit svar.

Jeg er nu på dag 6, og er sluppet af med sukkertrangen, og har heller ikke hunger efter Cola.

Faktisk synes jeg det har været nemmere end forventet
Meeeeen det er jo heller ikke ovre endnu

Har dog været ved at opgive et par gange. Men kan se på maven hvor stor effekt det har haft ind til videre. Så satser på at fortsætte lidt endnu

Er dog meget træt, men det er ganske normalt for mig.
Dog synes jeg til andre tider at jeg har en helt anden overskud og energi. Det er fantastisk

Har faktisk lånt en bog om Ichf. Og må indrømme at det er nogle helt fantastiske lækre opskrifter der er deri. Men er det ikke svært at holde ved?
Får i så slet ingen søde sager?

Pernille

Det værste for mig var den massive hovedepine men det var nok en blanding af manglende kulhydrat og sukker som var en stor del af mit liv.. jo det er det til tider. Når man skal noget er det ik altid lige let. Morgenmaden er den jeg har sværest ved. Syntes det tager langtid at lave noget jeg gider spise til morgenmad.

Har desværre sjusket med det her på det sidste så må op på hesten igen. Det er en livsstil med mange fordele. På 4 uger tabte jeg 8kg og 25cm så det virker. Nu mangler jeg bare lige de sidste 8.

Anmeld

28. maj 2014

ESV

Putte-mor skriver:

Hvad valgte i andre?

Pernille

Undskyld min uvidenhed men hvad er detox? Er det bare ren viljestyrke om at holde sig fra sukker eller spiser og drikker du noget bestemt imens?

Anmeld

30. maj 2014

Mutti2

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det værste for mig var den massive hovedepine men det var nok en blanding af manglende kulhydrat og sukker som var en stor del af mit liv.. jo det er det til tider. Når man skal noget er det ik altid lige let. Morgenmaden er den jeg har sværest ved. Syntes det tager langtid at lave noget jeg gider spise til morgenmad.

Har desværre sjusket med det her på det sidste så må op på hesten igen. Det er en livsstil med mange fordele. På 4 uger tabte jeg 8kg og 25cm så det virker. Nu mangler jeg bare lige de sidste 8.

Hold da op hvor er det flot klaret

Er det på LCHF du har tabt alle de kg?
Træner du så ved siden af?

Jeg må indrømme at jeg generelt ikke er god til at spise, så det at jeg nu har sat fokus på dette og prøver at slippe af med alle de dårlige vaner, gør at jeg rent faktisk får noget at spise flere gange om dagen, og ikke overspiser hver gang. Det er måske også derfor det går så godt ind til videre.
Jeg er nu på 8. Dag, og jeg kan mærke motivationen stiger med at dellerne bliver mindre (har ikke vejet mig endnu, så ved ikke hvordan det reelt går)

Jeg har haft svært ved at gå i motionscenteret her på det seneste, så har intensiveret træningen herhjemme.

Men der er laaaaaaaang vej endnu

25 cm..... Det er da godt nok helt vildt

Anmeld

30. maj 2014

Mutti2

ESV skriver:

Undskyld min uvidenhed men hvad er detox? Er det bare ren viljestyrke om at holde sig fra sukker eller spiser og drikker du noget bestemt imens?

Detox er en kortere periode, hvor du simpelthen undvære de ting kroppen reelt ikke har så godt af. Mest af alt, for at genstarte kroppen, men også for at slippe dårlige vaner.

14 dage uden:
Gluten
Raffineret sukker
Mælkeprodukter
Koffein
Alkohol
Det meste kød

Anmeld

30. maj 2014

L&V

Putte-mor skriver:

Hold da op hvor er det flot klaret

Er det på LCHF du har tabt alle de kg?
Træner du så ved siden af?

Jeg må indrømme at jeg generelt ikke er god til at spise, så det at jeg nu har sat fokus på dette og prøver at slippe af med alle de dårlige vaner, gør at jeg rent faktisk får noget at spise flere gange om dagen, og ikke overspiser hver gang. Det er måske også derfor det går så godt ind til videre.
Jeg er nu på 8. Dag, og jeg kan mærke motivationen stiger med at dellerne bliver mindre (har ikke vejet mig endnu, så ved ikke hvordan det reelt går)

Jeg har haft svært ved at gå i motionscenteret her på det seneste, så har intensiveret træningen herhjemme.

Men der er laaaaaaaang vej endnu

25 cm..... Det er da godt nok helt vildt

Ja det er på lchf og til sidst lidt 5:2. Når jeg starter op igen bliver det 5:2 kombinetet med lchf. Virkelig minimalt med træning. Hader det. Men med 2 unger under 3 syntes jeg egentlig os jeg løber rundt det meste af dagen he he

Tror da lchf ku være noget for dig så. Der spiser man jo lidt og kun 1-3gange om dagen.

Jah det lyder af meget men på en hel krop er det ik så meget. Tog gerne det dobbelte og mere til

Anmeld

31. maj 2014

ESV

Putte-mor skriver:

Detox er en kortere periode, hvor du simpelthen undvære de ting kroppen reelt ikke har så godt af. Mest af alt, for at genstarte kroppen, men også for at slippe dårlige vaner.

14 dage uden:
Gluten
Raffineret sukker
Mælkeprodukter
Koffein
Alkohol
Det meste kød

Okay vil du ikke skære ud i pap for mg hvad du så har levet af? Grønt, vand og en smule kød ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.