Flaske om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
4 svar
4 synes godt om
23. maj 2014

mrhl

Jeg har en datter på 5,5 måneder, som jeg indtil for nyligt har ammet. Men nu får hun flaske, og som da jeg ammede skal hun have mad kl. ca. 3.30 om natten. I nat stod jeg så op og gik i køkkenet og tilberedte flasken, hvilket er fint nok - men lidt besværligt i nattens mulm og mørke (også fordi vi bor ret småt og mikroovnen larmer ad h.t.)

Når jeg er ude (og egentlig også ofte herhjemme) har jeg bare koldt vand i køleren i flasken, og så en termo med varmt vand, som jeg hælder op i, så det får den rette temperatur.

Spørgsmålet lyder på, om jeg kan lave samme finte om natten, men hvor jeg tager flakserne med i soveværelset om aftenen når jeg går i seng? Må man godt bruge vand der har stået uden for køleskabet i nogle timer, til mme?
Eller hvordan gør i andre ellers om natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2014

Jupiter

Jeg vil virkelig råde dig til at lære din datter at drikke det ved stuetemperatur - det er SÅ MEGET NEMMERE 

Så kan du have afmålt vand i flasken og en bøtte med afmålt pulver, som bare lige skal blandes - uanset hvor og hvornår det skal være 

Vores datter brokkede sig lidt et par gange, men vi gjorde langsomt. Altså ikke fra helt lun til kold, men varmede flaskerne mindre og mindre, og til sidst var hun fint tilfreds med stuetemperatur.

Anmeld

23. maj 2014

TNBC

mrhl skriver:

Jeg har en datter på 5,5 måneder, som jeg indtil for nyligt har ammet. Men nu får hun flaske, og som da jeg ammede skal hun have mad kl. ca. 3.30 om natten. I nat stod jeg så op og gik i køkkenet og tilberedte flasken, hvilket er fint nok - men lidt besværligt i nattens mulm og mørke (også fordi vi bor ret småt og mikroovnen larmer ad h.t.)

Når jeg er ude (og egentlig også ofte herhjemme) har jeg bare koldt vand i køleren i flasken, og så en termo med varmt vand, som jeg hælder op i, så det får den rette temperatur.

Spørgsmålet lyder på, om jeg kan lave samme finte om natten, men hvor jeg tager flakserne med i soveværelset om aftenen når jeg går i seng? Må man godt bruge vand der har stået uden for køleskabet i nogle timer, til mme?
Eller hvordan gør i andre ellers om natten?

Sådan her gør vi med flaskerne.

Koger vandet i kedelen, lader det stå i 30minutter og hælder det så i alle flaskerne(de fire vi har), og når vi så skal bruge dem, hælder vi bare pulveret i, ryster 10sekunder, og så er der mad. Det samme om natten, så kan man bare tage flasken og pulveret med op på værelset.
men du kan også vænne hende til ikke at spise kl.3.

Lizzie på 12uger, får ikke mad om natten(Jo hvis hun selv vågner), men for tiden vågner hun mellem 4 og 6, får en flaske og sover igen.

Anmeld

23. maj 2014

TNBC

Jupiter skriver:

Jeg vil virkelig råde dig til at lære din datter at drikke det ved stuetemperatur - det er SÅ MEGET NEMMERE 

Så kan du have afmålt vand i flasken og en bøtte med afmålt pulver, som bare lige skal blandes - uanset hvor og hvornår det skal være 

Vores datter brokkede sig lidt et par gange, men vi gjorde langsomt. Altså ikke fra helt lun til kold, men varmede flaskerne mindre og mindre, og til sidst var hun fint tilfreds med stuetemperatur.

Helt enig. Det er så meget nemmere, og man behøver kun at have flaskerne og pulveret med, når man er ude. Ikke en termokande også. så er det bare at smide pulveret i og så er der mad, for man skal ikke vente på at det ikke er for varmt.

Anmeld

23. maj 2014

Snoopy77

Jeg har købt Allomin brikker med MME. Så er det bare at have en brik og en flaske klar til natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.