Må man

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
12 svar
2 synes godt om
21. maj 2014

Anonym trådstarter

Må man sætte en mand på som fadderen når han mener han ikke er far til barnet og vil have en test først???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

cherieisc

Hvis han benægter at være far, kan han kræve en test, og du kan derfor ikke angive ham som far endnu.. Men allerede før fødsel få gjort alt klart til at få lavet en fadderskabstest, så I kan få det på plads hurtigt..

Og hvis ikke han ønsker at være far, så husk at få hjælp fra fin jordemoder eller dit jordemodercenter..

held og lykke 

Anmeld

21. maj 2014

Anonym trådstarter

cherieisc skriver:

Hvis han benægter at være far, kan han kræve en test, og du kan derfor ikke angive ham som far endnu.. Men allerede før fødsel få gjort alt klart til at få lavet en fadderskabstest, så I kan få det på plads hurtigt..

Og hvis ikke han ønsker at være far, så husk at få hjælp fra fin jordemoder eller dit jordemodercenter..

held og lykke 

Det vil sige jeg skal sige til min jordmor nu at han nægter?
Og jeg må ikke skrive ham på som fadderen?

Min læge sagde bare at jeg skulle give et navn når jeg vidste hvem det var...

Anmeld

21. maj 2014

SandraXOXO

Hvis du ved hvem faren er så skal du sige det, han kan dog sagtens kræve en test hvis han mener at han ikke er faren.

Anmeld

21. maj 2014

cherieisc

Ja, vend den med din jordemoder.. Hvis manden inderligt ikke tror på at barnet er hans, skal han jo ikke st som far, førend det er afgjort..

Min mand har været i samme situation for år tilbage.. Hun påstod hårdnakket at, det KUN ku være ham.. Det var det gudskelov ikke..

Kender ikke Jeres situation.. Men hvis ingen 100% garanti kan stilles for at han er far! kan han heller ikke påføres fadderskabspapierene..

Anmeld

21. maj 2014

TNBC

Anonym skriver:

Må man sætte en mand på som fadderen når han mener han ikke er far til barnet og vil have en test først???

Du kan ikke bare udpege en til at være faren, for han kan ikke stå som faren, hvis han ikke er faren.

Du skal oplyse hvem der kan være faren, også hvis der er flere, og så vil der blive taget tests. blodprøver fra faren/fædrene og barnet.

Anmeld

22. maj 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved 100% hvem det er. Men han ønsker ikke barnet og derved magter han at tro det hans. Samt han blir påvirket af familie og venner.

Mener bare at jeg skal gi du navn når jeg blir spurgt og han så han nægte det og der skal tages en test når det er så vidt.
Men han mener jeg slet ikke må sige det er ham.

Så skal jeg nævne at han ikke vil kendes ved det. Eller må han selv melde ud?

Anmeld

22. maj 2014

FogL

Anonym skriver:

Jeg ved 100% hvem det er. Men han ønsker ikke barnet og derved magter han at tro det hans. Samt han blir påvirket af familie og venner.

Mener bare at jeg skal gi du navn når jeg blir spurgt og han så han nægte det og der skal tages en test når det er så vidt.
Men han mener jeg slet ikke må sige det er ham.

Så skal jeg nævne at han ikke vil kendes ved det. Eller må han selv melde ud?

Som de andre siger. Du kan ikke skrive "ingen" når du ved det er ham. Kræver han en test, skal der laves en test.
Ved du 100% det er ham - så er det jo bare at få det gjort når barnet er født.

Anmeld

22. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg er nu ret sikker på, at du skal skrive hvem DU mener faderen er. Så må faren lade være med at anerkende det (han har 3 år til at anfægte det) og der vil så blive lavet en test.

men jeg ville skrive hans navn, da det jo er steafbart at skrive ukendt hvis man ved hvem fareb er. 

Anmeld

22. maj 2014

Anonym trådstarter

Ja nemlig. Jeg fik at vide ved min læge at jeg skulle sige hvem jeg mente det var.
Og så mener jeg jo ham kan nægte det og der skal tages en test.

Han mener så jeg slet ikke må nævne ham. Da jeg ikke kan bevise det endnu.

Men nu er jeg jo sikker og gør jo kun hvad jeg får at vide jeg skal.

Så ville lige høre jeres til det. Da jeg kom lidt i tvivl. I det han pressede på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.