Blefri NU! Eller snart :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
8 svar
13 synes godt om
20. maj 2014

mor88

Til jer der har været igennem det...

Vi har en pige på 2 1/2 år, der er frygtelig bange for toilettet! Vi kunne jo gerne tænke os at hun snart begyndte at interessere sig for det med at sidde på toilettet... Men hvordan pokker griber vi det an?

Hun har et toiletbræt med trappetrin, så hun nemt kan komme op på toilettet. Hun synes også det er meget sjovt at gå op og ned af dem man kan også lave toiletbrættet om til en potte, og det har vi selvfølgelig prøvet, men det havde ingen interesse overhovedet. Den potteting der sættes ned i toiletbrættet fungerer nu nok også bedst som hat
Hun er meget interesseret i, hvad os voksne laver ude på badeværelset, og vil meget gerne med ud og se, hvilket hun også får lov til derudover elsker hun at putte toiletpapir ned i toilettet og skylle det ned(meget miljøvenligt) problemet er, at hun bliver panisk når hun sidder på toilettet, og det er vi derfor slet ikke interesserede i at tvinge hende til

Vi synes jo det ville gøre det hele lidt nemmere nu når det bliver sommer at hun ikke skal gå og vade rundt i den uåndbare ble, så har i nogle super gode råd, som har virket på jeres barn? skal vi bare være (meget) tålmodige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

TrineMine86

Svarer er simpelt, i bliver nød til at vente til hun selv viser interesse, man hverken må eller SKAL tvinge børn til at interessere sig i at blive renlig, det hænger sammen med deres følelser og det må man respektere, hun skal nok blive renlig når hun er klar til det.. 

Anmeld

20. maj 2014

B&J

ja som en skriver i skal vente til HUN er klar. så enkelt er det, også skal det nok komme, vi har en dreng på lidt over 4,3år og han er lige blevet ble fri for 2 uger siden og nu er han 100% ble fri om dagen uden uheld men stadig ble om natten man den smider han da også når han er klar

Anmeld

20. maj 2014

lineog4

Hvis hun er panisk når hun sidder på toilettet og heller ikke vil en potte så ville jeg slet ikke overveje at begynde med pottetræning.
Men synes heller ikke man nødvendigvis skal vente til de selv nærmest går på toilettet. Med to af mine børn tog jeg bleen af dem om sommeren og så ingen bukser på og lod dem løbe rundt og se hvad der skete. Begge to vidste når de skulle tisse, den ene var lige fyldt 2 og den anden 2 år og 3 mnd. Med Dina kunne vi så tale om at nu prøvede vi også uden ble med bukser på og vupti var hun blefri. Med Linus tog det et par måneder før vi kunne give ham bukser på, for havde han det troede han at han havde ble på. Så vi tog bare bukserne af ham så snart han ko hjem og så var han renlig (havde stort set ingen uheld fra han var 2 år så længe han ikke havde bukser på).

Men igen ikke presse, nogen er først klar langt senere - Liam var først klar da han var 3 år og 4 mnd men blev så også ble fri inklusiv natble på en uge.

Anmeld

20. maj 2014

mor88

lineog4 skriver:

Hvis hun er panisk når hun sidder på toilettet og heller ikke vil en potte så ville jeg slet ikke overveje at begynde med pottetræning.
Men synes heller ikke man nødvendigvis skal vente til de selv nærmest går på toilettet. Med to af mine børn tog jeg bleen af dem om sommeren og så ingen bukser på og lod dem løbe rundt og se hvad der skete. Begge to vidste når de skulle tisse, den ene var lige fyldt 2 og den anden 2 år og 3 mnd. Med Dina kunne vi så tale om at nu prøvede vi også uden ble med bukser på og vupti var hun blefri. Med Linus tog det et par måneder før vi kunne give ham bukser på, for havde han det troede han at han havde ble på. Så vi tog bare bukserne af ham så snart han ko hjem og så var han renlig (havde stort set ingen uheld fra han var 2 år så længe han ikke havde bukser på).

Men igen ikke presse, nogen er først klar langt senere - Liam var først klar da han var 3 år og 4 mnd men blev så også ble fri inklusiv natble på en uge.

Så er det det vi kommer til at prøve blefri og buksefri vi er slet ikke interesserede i at tvinge hende til noget, og hun er heller ikke såå gammel endnu tak for hjælpen

Anmeld

20. maj 2014

mor88

TrineMine86 skriver:

Svarer er simpelt, i bliver nød til at vente til hun selv viser interesse, man hverken må eller SKAL tvinge børn til at interessere sig i at blive renlig, det hænger sammen med deres følelser og det må man respektere, hun skal nok blive renlig når hun er klar til det.. 

Tak for hjælpen som jeg også selv skriver, så er vi slet ikke interesserede i at tvinge hende til noget, men nu er det vores første, så jeg savnede måske lidt info omkring, hvordan andre har gjort vi venter til hun er klar

Anmeld

20. maj 2014

mor88

B&J skriver:

ja som en skriver i skal vente til HUN er klar. så enkelt er det, også skal det nok komme, vi har en dreng på lidt over 4,3år og han er lige blevet ble fri for 2 uger siden og nu er han 100% ble fri om dagen uden uheld men stadig ble om natten man den smider han da også når han er klar

Tak for hjælpen som jeg også selv skriver, så er vi slet ikke interesserede i at tvinge hende til noget, men nu er det vores første, så jeg savnede måske lidt info omkring, hvordan andre har gjort vi venter til hun er klar

Anmeld

20. maj 2014

lineog4

mor88 skriver:

Så er det det vi kommer til at prøve blefri og buksefri vi er slet ikke interesserede i at tvinge hende til noget, og hun er heller ikke såå gammel endnu tak for hjælpen

Og så ville jeg have en potte frem for toilet for den kan de selv fåmsat sig på, med Linus var det så nemt fra ci tog bukserne af ham og havde en potte stående fremme. Men skal siges han siden han kunne sige det havde sagt når han skulle tisse

Anmeld

20. maj 2014

B&J

mor88 skriver:

fra daniel var 1½ elskede han wcet, han ville ud og side også i dagplejen så vi lad ham gøre det uden vi sagde han skulle, men stadig tog det sååå lang tid før han selv ville...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.