Anonym skriver:
Jeg er så heldig at jeg er blevet gravid. En stor overraskelse, jeg var lige blevet færdiguddannet og nu må indse at det at få job som gravid ikke er så nemt.
Mine nærmeste familiemedlemmer ved det, men ikke min mands og ikke venner. Jeg vil jo egentlig gerne dele det nu da jeg er begyndt at glæde mig og tænke pyt med job osv. når det nu ikke kan være anderledes. Vi kender køn og jeg er bare SÅ rundt på gulvet. Vi har to børn i forvejen af et andet køn, så vi synes jo også det er lidt spændende at prøve noget nyt. Scanning i 11+4 og 14+6 viste en livlig og sund baby.
Men. Jeg føler mig så usikker på om alt vil gå godt. Har dårlig samvittighed over at jeg i starten ønskede det ikke var sket, men da jeg endelig fik taget testen 9 dage efter udebleven mens. så blev jeg jo glad og lettet da dem vi har fortalt det til blev glade. Er nu 16+3 og jeg synes altså ikke jeg har mærket liv sådan helt sikkert. Tør jeg fortælle det? Bør vi fortælle noget? Eller vente til efter MD? Er bange for at mandens side af familien bliver meget fornærmede hvis der går for lang tid, da det er normalt i den side af familien at fortælle det dagen efter man er blevet gravid 
Hej
Først og fremmest tillykke med spiren
Er også præcis 16+3 i dag og har fortalt det til både familie og venner - familie før og venner efter nf. Er ikke en ørn til at holde på hemmeligheder
Synes det er en meget individuelt, hvornår man vælger at fortælle det til omgangskredsen. Det kan (forestiller jeg mig) være fantastisk at gå og deles om den skønne hemmelighed bare jer to, men det er også vidunderligt at kunne dele det med de mennesker der betyder allermest for en.
Mit råd er at fortælle det, når I er klar og føler det er rigtigt for jer. Hvis folk bliver stødt over, at I har holdt det for jer selv så længe, må de være om det
Kram
Anmeld