Delvis sygemeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
9 svar
1 synes godt om
20. maj 2014

lille-trold

Hejsa,

er der nogle der ved hvordan man gør hvis man bliver delvis sygemeldt og det ligger hen over sommerferien - raskmelder man sig de 3 uger og sygemelder sig igen efter ferien?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
lille-trold skriver:

Hejsa,

er der nogle der ved hvordan man gør hvis man bliver delvis sygemeldt og det ligger hen over sommerferien - raskmelder man sig de 3 uger og sygemelder sig igen efter ferien?

Ja det vil jeg næsten tro. Eller er ikke sikker. Men snak med din nærmeste leder(/arb.giver). Det må vedkommende i hvert fald vide. Nu var jeg det ikke hen over nogen ferie, så har desværre ikke stiftet bekendtskab med det. 

Ellers så ring til din fagforening. Vi bruger dem alt for lidt og de er der jo netop til spørgsmål som dette.

God ferie

Anmeld

2. juli 2014

LinLin

lille-trold skriver:

Hejsa,

Fandt du ud af det???
Jeg er nemlig også delvist sygemeldt og skal snart have sommerferie...

Anmeld

2. juli 2014

lille-trold

Jep - man skal ringe til udbetaling Danmark og fortælle man holder ferie i følgende uger - det hedder en teknisk raskmelding :-)

Anmeld

2. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
lille-trold skriver:

Hejsa,

Nu ved jeg ikke hvordan det er med deltidssyge, men man kan som udgangspunkt ikke holde ferie når man er syg. Forstået på den måde, at man ikke afholder ferie (og bruger af sine opsparede feriedage), når man er hjemme syg. Men hvordan det lige præcis hænger sammen når det er deltidsyge ved jeg ikke. Men det ved dit arbejde og din fagforening

Anmeld

2. juli 2014

LinLin

lille-trold skriver:

Jep - man skal ringe til udbetaling Danmark og fortælle man holder ferie i følgende uger - det hedder en teknisk raskmelding :-)

Jeg er i arbejde...? Så det er vel lønkontoret...

Anmeld

2. juli 2014

LinLin

Mom skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan det er med deltidssyge, men man kan som udgangspunkt ikke holde ferie når man er syg. Forstået på den måde, at man ikke afholder ferie (og bruger af sine opsparede feriedage), når man er hjemme syg. Men hvordan det lige præcis hænger sammen når det er deltidsyge ved jeg ikke. Men det ved dit arbejde og din fagforening

Jeg holdt nu ferie da jeg var sygemeldt med stress sidste år! Vi skulle ud at rejse...

Anmeld

2. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

Jeg holdt nu ferie da jeg var sygemeldt med stress sidste år! Vi skulle ud at rejse...

Så skulle jeg måske have forklaret mig lidt bedre

Hvis du er fysisk syg, altså sengeliggende eller indlagt og bliver dette i fx. din ferie, så er du syg og skal derfor ikke bruge af dine feriedage.

Jeg ved godt der er nuancer i alt

Anmeld

2. juli 2014

LinLin

Mom skriver:

Så skulle jeg måske have forklaret mig lidt bedre

Hvis du er fysisk syg, altså sengeliggende eller indlagt og bliver dette i fx. din ferie, så er du syg og skal derfor ikke bruge af dine feriedage.

Jeg ved godt der er nuancer i alt

Ok man skulle i hvert fald bruge sin egen ferie hvis man skulle rejse ud af landet...

det andet prøvede jeg også sidste år (2013 var virkeligt l****-år for mig )

Anmeld

2. juli 2014

Mom

Profilbillede for Mom
LinLin skriver:

Ok man skulle i hvert fald bruge sin egen ferie hvis man skulle rejse ud af landet...

det andet prøvede jeg også sidste år (2013 var virkeligt l****-år for mig )

Kender godt det med at have et lorte år - sådan var sidste år for mig - hvor jeg var fuldtidssygemeldt i 2 måneder og derefter arbejdede på nedsat tid fra oktober 2013 til februar 2014.

Og selvføgelig skal man tage ferie hvis man skal ud af landet, det giver god mening, samtidigt med at det giver god mening, at tage på ferie når man har stress, for det handler jo at afstresse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.