lægeerklæring ved sygdom under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.500 visninger
11 svar
7 synes godt om
20. maj 2014

Mor til F

Hej piger,

Jeg er blevet sygemeldt i forbindelse med min graviditet - mange plukveer og mulig bækkenløsning

Alt er ordnet med min a kasse ( er ledig) og har fået underretnings brev fra Udbetaling Danmark - har søgt om barselsdagpenge. 

Hvis man bliver sygemeldt,  har man så normal længde barselsorlov med dagpenge?  ( barselsdagpenge)

Eller bliver de barselsdagpenge man modtager før selve barslen,  fratrukket, sådan at man har samme længde barsel,  men med færre penge?

Har fået ar vide på jobcentret,  at man modtager en lægeerklæring fra Udbetaling Danmark,  som lægen skal udfylde - har ikke modtaget en. 

Er der nogen sygemeldt,  som ikke skulle have udfyldt lægeerklæring med det samme? 

Har forsøgt at kontakte udbetaling Danmark,  men der er meget lang svar tid.

Håber der er nogle kloge hoveder herinde,  som kan hjælpe mig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

Maja_4000

Følger lige med.. Jeg var sygemeldt (på deltid).. Og håber virkelig ikke de penge er taget fra min barsel i dem anden ende

Tror der gik tre-fire uger før jeg fik den der lægeerklæring fra udbetaling Danmark

Anmeld

20. maj 2014

Maja!

Nu er jeg sygmeld fra mit arbejde, men har ikke skulle få min læge til at udfylde noget, og det har ingen påvirkning af din barsel  

Håber det hjælper dig lidt..

Anmeld

20. maj 2014

Mor til F

Maja_4000 skriver:

Følger lige med.. Jeg var sygemeldt (på deltid).. Og håber virkelig ikke de penge er taget fra min barsel i dem anden ende

Tror der gik tre-fire uger før jeg fik den der lægeerklæring fra udbetaling Danmark

Tak for dit svar

Så prøver jeg at give dem lidt tid, og ser om jeg modtager en lægeerklæring fra dem.

Har "kun" været sygemeldt i 13 dage pt, så det kan jo være den snart kommer. 

Anmeld

20. maj 2014

Mor til F

Maja! skriver:

Nu er jeg sygmeld fra mit arbejde, men har ikke skulle få min læge til at udfylde noget, og det har ingen påvirkning af din barsel  

Håber det hjælper dig lidt..

Mange tak  

Jeg håber du har ret, ellers skal man jo leve af "ingenting" når først baby kommer. 

Anmeld

20. maj 2014

L&V

Du får nøjagtigt det samme barsel som hvis du ikke havde været sygemeldt.. Det påvirker hverken økonomi eller noget som helst.. Udbetaling danmark ska ha en erklæring den kan din læge finde for dig ellers sender udbetaling dk en til dig. hvis den ikke bliver udfyldt får din arbejdsplads ikke refution

Anmeld

20. maj 2014

Mor til F

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Du får nøjagtigt det samme barsel som hvis du ikke havde været sygemeldt.. Det påvirker hverken økonomi eller noget som helst.. Udbetaling danmark ska ha en erklæring den kan din læge finde for dig ellers sender udbetaling dk en til dig. hvis den ikke bliver udfyldt får din arbejdsplads ikke refution

Mange tak for dit svar

Så må jeg vente og se om der kommer en lægeerklæring med posten, eller om jeg kan spørge min læge,  ved sidste lægeundersøgelse på mandag. 

Anmeld

20. maj 2014

L&V

BabyFreia skriver:

Mange tak for dit svar

Så må jeg vente og se om der kommer en lægeerklæring med posten, eller om jeg kan spørge min læge,  ved sidste lægeundersøgelse på mandag. 

Det er ikke en læge erklæring som sådan det er bare sådan et papir hvor lægen ska skrive om det er graviditets betinget, om du kan arbejde eller om du vil kunne komme til det osv

Anmeld

20. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Da jeg blev sygemeldt fra arbejdet fik jeg også brev fra udbetaling dk. Der skulle jeg godkende hvad min arb.giver havde indsendt til dem. Men ingen lægeerklæring. Fik så på e-boks et brev hvor der stod at jeg skulle få en tid til lægen og få udfyldt den. De sender elektronisk en til lægen som lægen udfylder og også elektronisk sender retur. Så evt tjek din e-boks. Eller hvis du har e-post eller hvad det nu hedder.

Anmeld

20. maj 2014

stm2812

BabyFreia skriver:

Hej piger,

Jeg er blevet sygemeldt i forbindelse med min graviditet - mange plukveer og mulig bækkenløsning

Alt er ordnet med min a kasse ( er ledig) og har fået underretnings brev fra Udbetaling Danmark - har søgt om barselsdagpenge. 

Hvis man bliver sygemeldt,  har man så normal længde barselsorlov med dagpenge?  ( barselsdagpenge)

Eller bliver de barselsdagpenge man modtager før selve barslen,  fratrukket, sådan at man har samme længde barsel,  men med færre penge?

Har fået ar vide på jobcentret,  at man modtager en lægeerklæring fra Udbetaling Danmark,  som lægen skal udfylde - har ikke modtaget en. 

Er der nogen sygemeldt,  som ikke skulle have udfyldt lægeerklæring med det samme? 

Har forsøgt at kontakte udbetaling Danmark,  men der er meget lang svar tid.

Håber der er nogle kloge hoveder herinde,  som kan hjælpe mig. 

Du mister ikke noget i den sidste ende. Sådan regner de det heldigvis ikke ud jeg var i arbejde sidste graviditet hvor jeg blev sygemeldt, så der lavede vi en mulighedserklæring og blev enige om jeg skulle sygemeldes, så ved ikke lige med lægens sygemelding af dig. Men det burde bare køre automatisk tænker jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.