Vægt i uge 32

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.513 visninger
5 svar
1 synes godt om
20. maj 2014

Anonym trådstarter

Hold nu op, beklager jeg er anno men skal lige komme mig over chokket inden jeg magter at stå frem..

Da jeg var ved læge sidst i uge 26 havde jeg taget 14 kilo på, syntes det var meget men min læge sagde at han kunne se at jeg var begyndt at få en del væske i kroppen, så han var knap så bekymret..

idag steg jeg så op på vægten da det er ved at være 6 uger siden jeg har været på vægten sidst og syntes at jo varmere det er blevet jo mere væske har jeg fået i kroppe!

Og til min store skræk sagde vægten plus 8 kilo

Har altså allerede taget 22 kilo på! 

Er 2 gangs gravid og med min datter tog jeg os omkring 30 kilo på, men i denne graviditet har jeg virkelig prøvet at passe på for ikke at tage det samme på!

Jeg har droppet alt sodavand, spiser oftes salat og kød til aftensmad, rugbrød til frokost og frugt til morgenmad.. selvfølgelig spiser jeg os chokolade osv. men har virkelig prøvet at gøre det med måde..

Det skal lige siges at jeg er sygmeldt fra mit arbejde med bækkenløsning og skriver speciale, så bevægelse er der ikke meget af, men er alligevel i chok over min vægt! 

Andre der har samme problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2014

SabinaMortensen

Anonym skriver:

Hold nu op, beklager jeg er anno men skal lige komme mig over chokket inden jeg magter at stå frem..

Da jeg var ved læge sidst i uge 26 havde jeg taget 14 kilo på, syntes det var meget men min læge sagde at han kunne se at jeg var begyndt at få en del væske i kroppen, så han var knap så bekymret..

idag steg jeg så op på vægten da det er ved at være 6 uger siden jeg har været på vægten sidst og syntes at jo varmere det er blevet jo mere væske har jeg fået i kroppe!

Og til min store skræk sagde vægten plus 8 kilo

Har altså allerede taget 22 kilo på! 

Er 2 gangs gravid og med min datter tog jeg os omkring 30 kilo på, men i denne graviditet har jeg virkelig prøvet at passe på for ikke at tage det samme på!

Jeg har droppet alt sodavand, spiser oftes salat og kød til aftensmad, rugbrød til frokost og frugt til morgenmad.. selvfølgelig spiser jeg os chokolade osv. men har virkelig prøvet at gøre det med måde..

Det skal lige siges at jeg er sygmeldt fra mit arbejde med bækkenløsning og skriver speciale, så bevægelse er der ikke meget af, men er alligevel i chok over min vægt! 

Andre der har samme problem?

Du er bestemt ikke alene. Jeg er i uge 33, og er oppe på +17 kg. Jeg har selv spist sundt igennem graviditeten, men har ikke kunnet motionere pga bækkensmerter og plukkeveer..

Anmeld

20. maj 2014

Frk.S

Altså, hvis en stor del af dine ekstra kg er væske, så ville jeg ikke bekymre mig så meget. For så skal de jo nok komme af igen efter fødslen. 

Du har jo nok ikke taget 22 kg fedt på (+ baby med tilbehør, øget blodmængde osv. også vejer). 

Anmeld

20. maj 2014

Anonym trådstarter

SabinaMortensen skriver:

Du er bestemt ikke alene. Jeg er i uge 33, og er oppe på +17 kg. Jeg har selv spist sundt igennem graviditeten, men har ikke kunnet motionere pga bækkensmerter og plukkeveer..

Rart at vide at man ikke er alene.. 

Er selvfølgelig ked af at høre at du os føler du har taget meget på..

Syntes det er så fustrerende. tog mig et år at smide alle kilo'ene sidst, håber det går hurtigere den her gang.. 

Anmeld

20. maj 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Altså, hvis en stor del af dine ekstra kg er væske, så ville jeg ikke bekymre mig så meget. For så skal de jo nok komme af igen efter fødslen. 

Du har jo nok ikke taget 22 kg fedt på (+ baby med tilbehør, øget blodmængde osv. også vejer). 

Nej det håber jeg ihvertfald ikke

Mig læge sagde sidst at der var meget væske og det samme sagde min jordmoder, så håber de har ret.. det er bare så fusterende, når man har kæmpet for at det ikke skulle blive så slemt den her gang, men alligevel ender med samme resultat..

Anmeld

21. maj 2014

Pauline80

Jeg ramte +10 kg ved 34+0, kan ikke rigtig vurdere om det er meget eller lidt, men det sidder stortset kun på maven, dog kan jeg også se at mine ben nu er påvirket af vand + de snart er mere blå en hudfarvet pga åreknuder

Er du undersøgt for graviditets sukkersyge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.