Det der med at få nr 2..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
4 svar
1 synes godt om
19. maj 2014

Anonym trådstarter

Åh altså.. Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre.. Vi har en dreng på 21 mdr nu, og jeg går meget og tænker på hvornår vi skal lave nr 2. 

Min mand er på noget meget stærk medicin som han skal stoppe med 6 mdr før jeg bliver gravid. Jeg skal starte elevplads til september, men synes ikke at det skal afgøre hvor vidt vi får nr 2 eller ej.

Så. Jeg vil gerne at min mand stopper på medicinen nu og vi laver nr 2 så der er ca 3 år imellem, men manden synes vi skal vente til jeg er færdig som elev. Synes bare det er for meget med over 4 år imellem.

Hvad stiller jeg op i sådan en situation? :-(

(vil gerne frabede mig "kloge" ord om at det er dumt at blive gravid under uddannelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2014

lineog4

I skal vel blive enige især da det jo skal planlægges med din mands medicin.

Vil sige det med aldersforskel det er hvad man gør det til, har både med 7 år, 4 1/2 år mellem og med 2 år mellem, og de har og er tæt alle sammen og leger sammen alle 3.

Pøj pøj med beslutningen

Anmeld

19. maj 2014

Ciss

Så vidt jeg forstår er I enige om, at I skal have nr 2.

Det er kun et spørgsmål om timingen?

Så er der egentlig ikke så mange muligheder. Enten må han gå med på dit ønske, eller du må affinde dig med hans.

Min anbefaling vil være, at I sætter jeg ned med hver sit ark og så laver en kollonne for fordele og en for ulemper ved at få barn snart, og så tilsvarende for at vente med nr 2. Skriv ned alt I kan komme i tanke om i jeres eget skema og brug det så som udgangspunkt for en god diskution om sagen. Det er jo jer to, som må blive enige om noget. Vær omhyggelig med at lytte til hinanden og vær omhyggelig med at få forklaret nøjagtig hvad som ligger bag jeres ønsker.

Lykke til med det hele.

Anmeld

19. maj 2014

Mum33

Anonym skriver:

Åh altså.. Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre.. Vi har en dreng på 21 mdr nu, og jeg går meget og tænker på hvornår vi skal lave nr 2. 

Min mand er på noget meget stærk medicin som han skal stoppe med 6 mdr før jeg bliver gravid. Jeg skal starte elevplads til september, men synes ikke at det skal afgøre hvor vidt vi får nr 2 eller ej.

Så. Jeg vil gerne at min mand stopper på medicinen nu og vi laver nr 2 så der er ca 3 år imellem, men manden synes vi skal vente til jeg er færdig som elev. Synes bare det er for meget med over 4 år imellem.

(vil gerne frabede mig "kloge" ord om at det er dumt at blive gravid under uddannelse)

Vil lige indskyde, at 4 år imellem børn er en fantastisk forskel  

Anmeld

19. maj 2014

Christine

Anonym skriver:

Jeg synes ikke det er dumt at få barn under uddannelse! Fik begge mine som studerende, det var da perfekt 

Men nu ved jeg ikke hvad det er for medicin din mand får, om det er noget han er meget afhængig af?

Vil dog også lige sige at jeg ikke synes 4½ år er for meget aldersforskel, men det lyder som laaaang tid hvis ønsket om nr. er rigtigt stort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.