For søren da.. hjælp mig!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
7 svar
3 synes godt om
19. maj 2014

Anonym trådstarter

Jeg aner ikke hvad jeg skal spise for at jeg kan spise sundt. Er ikke kreativ med mad, så jeg ved ikke hvad jeg kan lave som både er sundt og lækkert.

Hvad er jeres madplan i løbet af dagen? Jeg har en tendens til at glemme at spise morgenmad og frokost. Og det er jo ikke særlig sundt - istedet udskifter jeg det med slik og cola 

Jeg har brug for at kunne lave en god mættende morgenmad. Jeg kan ikke tåle havregryn pga jeg får så forstoppelse af det 

Min krop suger alt nærig til sig, så jeg er begyndt at tage på. 7 kilo på 6 måneder 

Hjælp mig til en daglig madplan, og jeg er jer evige taknemmelige!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har lidt samme problem for dig - dog kaffe i stedet for cola, men resultatet er det samme.

Jeg meldte mig for 1 uge siden ind i vægtvogterne, og sikke en forskel det har gjort - at se på sort og hvidt hvor meget og forkert, jeg har spist i løbet af dagen har været en øjenåbner.

Jeg har tabt mig 1,5 kg på en uge (men har også 35 kg for meget på sidebenene).
Jeg kan varmt anbefale at melde sig ind - det er absolut pengene værd, og man behøver ikke at gå til møder mm - jeg har kun online abonnement

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg har lidt samme problem for dig - dog kaffe i stedet for cola, men resultatet er det samme.

Jeg meldte mig for 1 uge siden ind i vægtvogterne, og sikke en forskel det har gjort - at se på sort og hvidt hvor meget og forkert, jeg har spist i løbet af dagen har været en øjenåbner.

Jeg har tabt mig 1,5 kg på en uge (men har også 35 kg for meget på sidebenene).
Jeg kan varmt anbefale at melde sig ind - det er absolut pengene værd, og man behøver ikke at gå til møder mm - jeg har kun online abonnement

Prøver lige at tjekke det ud.. mange tak 

Anmeld

19. maj 2014

*Pingvinen*

Først og fremmest er det vigtigt at måle dig i stedet for at kigge kg. Kvinder skal have en talje på 80 cm eller derunder for at minimere livsstilssygdomme.

Jeg vil klart foreslå dig at tænke på, at mel/korn ofte er synderen til dårlig mave og fedt på maven/Ja kroppen i det hele taget. Så først og fremmest, så Vær kritisk med at spise brød, knækbrød, havregryn

Jeg spiser hjemmelavet yoghurt til morgenmad. En håndfuld frosne blåbær tages op i en skål aftenen før. En håndfuld blandede nødder hakkes ligeledes aftenen før (for at spare tid om morgenen). Om morgenen tager jeg 2 tsk skyr, en sjat yoghurt naturel og lidt akasia honning og det røres sammen : Dagens morgenmad.
Kan også lave det til en smootie. Blend det hele på nær nødder. Dem spiser du ved siden af.

Til formiddag spiser jeg en håndfuld nødder igen eller en banan. Hvis jeg ikke er sulten, spiser jeg ikke noget.

til middag spiser jeg grøntsager og kød/æg. Altså fiber (grøntsager), protein (kød/æg). Kan fx spise en kotelette fra aftenen før også fx 3 tomater. En halv pose ærter. En peberfrugt osv.

Til eftermiddag kun hvis jeg er sulten. Fx en tomat, gulerødder, halv agurk osv.

Til aftensmad spiser jeg kun grøntsager og kød.

Til aftenskaffe kun hvis jeg er sulten. Fx to brikker 80% orange chokolade, en appelsin, gulerødder osv.

Drikker 2-3 liter vand/te og lidt kaffe om dagen. Drikker KUN vand til maden og er jeg sulten, drikker jeg vand først.
Spiser minimum sukker. Ingen ris, pasta og kartofler og minimum mel/korn.
Også kan jeg rigtig godt lide, at jeg selv sammensætter mit mad. Jeg ser ingen behov for, at andre - fabrikker - har lavet mit mad, som fx Nupo, skyr tilsat forskellige smag, rugbrød osv. Jeg vil have mest muligt ''rene'' madvarer og bager selv mit rugbrød af nødder og kerner. Og det er nemt som at klø sig i nakken

Held og lykke med det...

Anmeld

19. maj 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg aner ikke hvad jeg skal spise for at jeg kan spise sundt. Er ikke kreativ med mad, så jeg ved ikke hvad jeg kan lave som både er sundt og lækkert.

Hvad er jeres madplan i løbet af dagen? Jeg har en tendens til at glemme at spise morgenmad og frokost. Og det er jo ikke særlig sundt - istedet udskifter jeg det med slik og cola 

Jeg har brug for at kunne lave en god mættende morgenmad. Jeg kan ikke tåle havregryn pga jeg får så forstoppelse af det 

Min krop suger alt nærig til sig, så jeg er begyndt at tage på. 7 kilo på 6 måneder 

Jeg har på 7 måneder tabt 20 kg udelukkende ved at fjerne tomme kulhydrater fra min kost, samt portionsanrette min mad..

Anmeld

19. maj 2014

asphodel

Anonym skriver:

Til morgenmad får jeg tit skyr med bær. Det er noget jeg pakker sammen i en bøtte aftenen før, og så kan jeg tage det med på arbejde om morgenen. Nogle gange bruger jeg frosne bær, som så tør op i skyren natten over. Det rører jeg sammen, og så bliver skyren mere cremet og yoghurtagtig.

Hvis du er typen der kan spise "tung" mad om morgenen (det er jeg fx rigtig dårlig til), så kan du måske pakke et stykke rugbrød eller knækbrød og et hårdkogt æg med lidt grøntsagsstave til. Gulerodsstave er også noget jeg gør klar aftenen før. Så lægger de i vand natten over, så de ikke tørrer ud, og så hælder jeg vandet fra bøtten inden jeg tager af sted om morgenen.

Omelet (fx kun på æggehvider) eller røræg sammen med diverse grøntsager kan også være en meget sund og mættende morgenmad. Den er dog ikke nem at tage med eller forberede i forvejen.

Hvis du har hang til at ty til cola og slik, så sørg for altid at have sundere alternativer i tasken, fx frugt, grøntsagsstave og vandflasker.

Jeg har før brugt opskrifter fra Netslank som inspiration til både morgenmad, frokost og aftensmad:  http://www.netslank.dk/recipes Jeg købte et månedligt abonnement for at nærstudere alle deres opskrifter (gemte dem der var noget for mig), men ellers er der også nogle af dem der er gratis at kigge på.

Anmeld

19. maj 2014

forår

Britt88 skriver:

Jeg har på 7 måneder tabt 20 kg udelukkende ved at fjerne tomme kulhydrater fra min kost, samt portionsanrette min mad..

kan du uddybe de tomme kulhyrater for mig?

Anmeld

19. maj 2014

Hullabullabulla

forår skriver:

kan du uddybe de tomme kulhyrater for mig?

Ris, pasta og til dels kartofler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.