Først og fremmest er det vigtigt at måle dig i stedet for at kigge kg. Kvinder skal have en talje på 80 cm eller derunder for at minimere livsstilssygdomme.
Jeg vil klart foreslå dig at tænke på, at mel/korn ofte er synderen til dårlig mave og fedt på maven/Ja kroppen i det hele taget. Så først og fremmest, så Vær kritisk med at spise brød, knækbrød, havregryn

Jeg spiser hjemmelavet yoghurt til morgenmad. En håndfuld frosne blåbær tages op i en skål aftenen før. En håndfuld blandede nødder hakkes ligeledes aftenen før (for at spare tid om morgenen). Om morgenen tager jeg 2 tsk skyr, en sjat yoghurt naturel og lidt akasia honning og det røres sammen : Dagens morgenmad.
Kan også lave det til en smootie. Blend det hele på nær nødder. Dem spiser du ved siden af.
Til formiddag spiser jeg en håndfuld nødder igen eller en banan. Hvis jeg ikke er sulten, spiser jeg ikke noget.
til middag spiser jeg grøntsager og kød/æg. Altså fiber (grøntsager), protein (kød/æg). Kan fx spise en kotelette fra aftenen før også fx 3 tomater. En halv pose ærter. En peberfrugt osv.
Til eftermiddag kun hvis jeg er sulten. Fx en tomat, gulerødder, halv agurk osv.
Til aftensmad spiser jeg kun grøntsager og kød.
Til aftenskaffe kun hvis jeg er sulten. Fx to brikker 80% orange chokolade, en appelsin, gulerødder osv.
Drikker 2-3 liter vand/te og lidt kaffe om dagen. Drikker KUN vand til maden og er jeg sulten, drikker jeg vand først.
Spiser minimum sukker. Ingen ris, pasta og kartofler og minimum mel/korn.
Også kan jeg rigtig godt lide, at jeg selv sammensætter mit mad. Jeg ser ingen behov for, at andre - fabrikker - har lavet mit mad, som fx Nupo, skyr tilsat forskellige smag, rugbrød osv. Jeg vil have mest muligt ''rene'' madvarer og bager selv mit rugbrød af nødder og kerner. Og det er nemt som at klø sig i nakken

Held og lykke med det...