Hvornår stop med amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
7 svar
2 synes godt om
18. maj 2014

lau85

Hej

hvornår stoppede I med at amme jeres børn? Og hvordan? Gik i over til sutteflaske? Og hvor tit fik de den?

min datter er 6,5 mdr, hun får grød/mos tre gange om dagen (morgen, middag og aften) - derudover for hun bryst morgen, middag, aften + om natten. Hun vil ikke tage flasken, men vil så gerne hun Kan begynde på det, da det vil gøre det nemmere for os, at få hende passet hvis vi skal noget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

Sujan

Trappede langsomt ned alt efter hvad min datter ville..
Men natamningen stoppede først da hun var over 1 år

Anmeld

18. maj 2014

Melm

Da min dreng var 7,5 mdr gik vi over til at han fik lidt modernælkserstatning i en kop, som han så drak fint :-) gik direkte fra bryst til kop.

Anmeld

18. maj 2014

Ka+Ma=Be

Jeg ser personligt ikke nogen grund til at give flaske, når din datter er så stor. Det varer sikkert ikke længe før hun spiser fast føde og du lige så stille kan trappe ud af amningen.

Jeg ammede min søn til han var 13 måneder,  men de sidste mange måneder var det kun 1-2 gange dagligt og mod enden var det ikke engang hver dag. 

Held og lykke med det

Anmeld

18. maj 2014

Bell'star

lau85 skriver:

Hej

hvornår stoppede I med at amme jeres børn? Og hvordan? Gik i over til sutteflaske? Og hvor tit fik de den?

min datter er 6,5 mdr, hun får grød/mos tre gange om dagen (morgen, middag og aften) - derudover for hun bryst morgen, middag, aften + om natten. Hun vil ikke tage flasken, men vil så gerne hun Kan begynde på det, da det vil gøre det nemmere for os, at få hende passet hvis vi skal noget. 

Jeg stoppede da min søn var omkring 5mdr.

Allerede da han var 4mdr begyndte jeg ikke at have helt nok mælk til at mætte ham ordenligt, så begyndte at prøve med lidt grød(næsten ikke noget i starten jo) men da han havde smagt det nogle gange, vil han ENDELIG tage flaske, det havde han ellers nægtet indtil da.
Så kunne jeg begynde at supplere amning med mme, så han blev ordenlig mæt. Og efterhånden som han fik mere og mere smag for mos og grød, trappede han automatisk mere og mere ned på amning, indtil jeg ikke havde mere mælk, så blev amning erstattet med mme.

Havde selvfølgelig fortsat med amning hvis jeg havde haft mælk nok til at mætte ham nok, men hold op hvor var det også bare rart, at faren engang imellem kunne tage over fx om natten. (eftersom vores søn havde nægtet flaske, havde jeg indtil da ikke haft mulighed for aflastning, hverken dag eller nat)

Anmeld

18. maj 2014

Victoria2013

Her trappede min datter nærmest selv ned, efter hun begyndte på rigtig mad. Vi startede så småt med grød da hun var 5 mdr - dog trappede hun først især ned fra hun var omkring 6,5 mdr, hvor hun spiste så meget rigtig mad at hun kunne undvære mere og mere mælk fra mig. Vi gik aldrig 100% over til flaske, tror faktisk kun det var en kort periode hun fik det (da hun var omkring 7 mdr) for jeg følte mig ikke helt klar alligevel på at "give slip" på amningen. Så flasken droppede vi igen og hun blev bare ammet det hun nu gad de sidste par mdr

Hun sagde selv fra da hun var 9 mdr og 10 dage - det var sidste gang hun blev ammet og den sidste måned var det faktisk kun om natten hun blev ammet, for hun kunne ikke koncentrere sig om dagen. Og tilsidst gad hun så heller ikke nat-amning og fik så bare en tår vand i stedet for...

Jeg syntes det har været rart ikke at "tvinge" hende til at tage flaske/ikke blive ammet, men at det er noget hun selv har trappet ned på og i sidste ende fravalgt. Havde hun villet ammes længere, var hun blevet det. Men det ville hun ikke...

Anmeld

18. maj 2014

JH12

Jeg stoppede dagen efter hun blev 1 år gammel, hun fik fast føde ved siden af amning

Anmeld

18. maj 2014

lau85

Tak for jeres besvarelser  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.