lau85 skriver:
Hej
hvornår stoppede I med at amme jeres børn? Og hvordan? Gik i over til sutteflaske? Og hvor tit fik de den?
min datter er 6,5 mdr, hun får grød/mos tre gange om dagen (morgen, middag og aften) - derudover for hun bryst morgen, middag, aften + om natten. Hun vil ikke tage flasken, men vil så gerne hun Kan begynde på det, da det vil gøre det nemmere for os, at få hende passet hvis vi skal noget.
Jeg stoppede da min søn var omkring 5mdr.
Allerede da han var 4mdr begyndte jeg ikke at have helt nok mælk til at mætte ham ordenligt, så begyndte at prøve med lidt grød(næsten ikke noget i starten jo) men da han havde smagt det nogle gange, vil han ENDELIG tage flaske, det havde han ellers nægtet indtil da.
Så kunne jeg begynde at supplere amning med mme, så han blev ordenlig mæt. Og efterhånden som han fik mere og mere smag for mos og grød, trappede han automatisk mere og mere ned på amning, indtil jeg ikke havde mere mælk, så blev amning erstattet med mme.
Havde selvfølgelig fortsat med amning hvis jeg havde haft mælk nok til at mætte ham nok, men hold op hvor var det også bare rart, at faren engang imellem kunne tage over fx om natten.

(eftersom vores søn havde nægtet flaske, havde jeg indtil da ikke haft mulighed for aflastning, hverken dag eller nat)
Anmeld