væske i fødderne! Åh nej..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

835 visninger
11 svar
5 synes godt om
18. maj 2014

Mor til F

Hej piger

Igår aftes, lørdag, bemærkede jeg,  at mine fødder var hævet meget de er stadig hævede nu - ikke helt så meget.  Ligger pt med fødderne lidt oppe. 

Det er kommet meget pludseligt - der var ingen tegn på væske i fødderne lørdag morgen/formiddag.  

Jeg ved,  det er normalt at opleve ødemer under graviditeten - er 30+2, men troede ikke det kom fra den ene dag til den næste. 

Bør jeg ringe til FG imorgen/idag søndag,  hvis hævelsen stadig er der, når jeg vågner imorgen/idag ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

et-ønske

Hvis du er utryg skal du altid kontakte fg - de er de eneste der kan give dig ro i sindet.
Vil dog sige at jeg tror det er helt normalt for nogle, især når varmen pludselig kommer

Anmeld

18. maj 2014

Swann

Mine ødemer kom fra den ene dag til den anden - og det gik ikke stille for sig. I starten var det kun fødder og hænder i nogle uger, men den seneste uges tid har det spredt sig til resten af kroppen, hvilket har resulteret i at jeg har taget over 4 kg på, på en uge. Men så længe jeg ikke har hovedpine/kvalme/synsforstyrrelser vil de ikke se mig på fg.
Jeg skal til jm på torsdag, hvor jeg får tjekket blodtryk og urin - medmindre jeg begynder at få det dårligt inden.

Anmeld

18. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er helt normalt når varmen pludselig kommer, så med mindre at du får det skidt, tager pludseligt på og bliver dårlig, ville jeg tage det helt roligt.vh stine

Anmeld

18. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Swann skriver:

Mine ødemer kom fra den ene dag til den anden - og det gik ikke stille for sig. I starten var det kun fødder og hænder i nogle uger, men den seneste uges tid har det spredt sig til resten af kroppen, hvilket har resulteret i at jeg har taget over 4 kg på, på en uge. Men så længe jeg ikke har hovedpine/kvalme/synsforstyrrelser vil de ikke se mig på fg.
Jeg skal til jm på torsdag, hvor jeg får tjekket blodtryk og urin - medmindre jeg begynder at få det dårligt inden.

Det der lyder fuldstændig som mig i min første graviditet, og jeg havde ssf. Jeg havde heller ik hovedepine, kvalme, synsforstyrrelsers osv. Jeg blev indlagt i uge 32+3 pga for højt blodtryg og protein i urinen, men det var ik noget jeg mærkede! mit udviklede sig til hellp og jeg fik aks i uge 34+.

Jeg ville nok insistere på at blive tjekket ved lægen mandag, hvis det var mig! Vh stine

Anmeld

18. maj 2014

Ønskebarnet2014

Mit er også meget slemt men har fået af vide at det er ganske normalt.

Elefantfødder

bare øv for kan kun være i klipklapper.

kan næsten heller ikke bukke mine fingre

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. maj 2014

Mor til F

Mange tak,  for jeres svar Kæresten har lige konstateret,  at jeg stadig har væske i den ene fod - den var mere hævet end den anden.  Øv.

Jeg har tendens til meget lavt blodtryk - blev sidst målt den 6/5 til (96/61). 

Har først tid til sidste lægeundersøgelse d 26/5, så der er jo lang tid til.

Min mor fik selv ssf,  da hun ventede mig - for højt blodtryk og protein i urin (dog ikke ødemer) - hun havde termin d 20/12.

Hun blev indlagt 30+ og fødte mig ved aks 33+0, den 1/11.

Derfor er jeg nok lidt ekstra opmærksom på det. 

Hvis det kommer lige så voldsomt idag, vil jeg kontakte FG, ellers tænker jeg at få en akuttid hos lægen,  ringer så mandag.

Anmeld

18. maj 2014

fo82

Du må i gang med at sidde som de gamle damer og vippe med fødderne (venepumpeøvelser) det skaber cirkulation og hjælper  på dine ødemer :-) tag også evt kølige fodbad - her kan du også sidde og bippe (men ikke for vildt så du pjasker ud over det hele :-D )

Anmeld

18. maj 2014

fo82

Vippe - ikke bippe (så bliver du sgu nok diagnosticeret som småtosset) :-P

Anmeld

18. maj 2014

Mor til F

Ringede til FG, jordemoder sagde,  at lige pt måtte vi se tiden an. Hvis jeg bliver utilpas/kvalme,  skulle jeg ringe igen.

Hun sagde jeg kunne prøve at få tid hos lægen eller JM i løbet af ugen,  og få tjekket blodtryk. 

Lavede en urinprøve hjemme og synes det er uklart og grumset.  Plejer at være klart.  Det sagde hun ikke betød noget.  

Hvad siger i ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.