Bliver hurtigt mæt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.028 visninger
7 svar
4 synes godt om
16. maj 2014

*Mor Til Albert*

Er der andre end mig der oplever, at blive hurtigere mæt efter at være kommet et stykke hen i graviditeten?
Jeg er selv 15+3 i dag og jeg oplever, at jeg ikke kan spise så store portioner som jeg kunne førhen.
Til gengæld skal jeg helst have mig lidt mad hver 2-3 time. Er den følelse af hurtig mæthed normalt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2014

Bak

*Heidi* skriver:

Er der andre end mig der oplever, at blive hurtigere mæt efter at være kommet et stykke hen i graviditeten?
Jeg er selv 15+3 i dag og jeg oplever, at jeg ikke kan spise så store portioner som jeg kunne førhen.
Til gengæld skal jeg helst have mig lidt mad hver 2-3 time. Er den følelse af hurtig mæthed normalt? 

Ja, det er meget normalt Barnet fylder mere (det er nok ikke så meget, når du "kun" er 15+) og appetitten ændrer sig også løbende. Det er noget hormonelt

Anmeld

16. maj 2014

Jupiter

Ja det kan jeg genkende fra min sidste graviditet - og nok også lidt fra denne (er kun 10+6 i dag) 

Jo mere baby kommer til at fylde, jo mere vil du opleve at du småspiser flere gange i stedet for at spise få store måltider 

Anmeld

16. maj 2014

*Mor Til Albert*

Jupiter skriver:

Ja det kan jeg genkende fra min sidste graviditet - og nok også lidt fra denne (er kun 10+6 i dag) 

Jo mere baby kommer til at fylde, jo mere vil du opleve at du småspiser flere gange i stedet for at spise få store måltider 

Førhen kunne jeg sagtens spise to portioner til aften. Nu spiser jeg en enkelt portion og skal altid holde pause når jeg er halvvejs i portionen. 
Det er virkelig underligt, for det er ikke fordi at jeg ikke er sulten. Føler mig bare så proppet efter ikke ret meget mad.

Anmeld

16. maj 2014

Jupiter

*Heidi* skriver:

Førhen kunne jeg sagtens spise to portioner til aften. Nu spiser jeg en enkelt portion og skal altid holde pause når jeg er halvvejs i portionen. 
Det er virkelig underligt, for det er ikke fordi at jeg ikke er sulten. Føler mig bare så proppet efter ikke ret meget mad.

Netop!

Det fortsætter sådan resten af graviditeten 

Og det er jo både godt og skidt 

Anmeld

16. maj 2014

*Mor Til Albert*

Jupiter skriver:

Netop!

Det fortsætter sådan resten af graviditeten 

Og det er jo både godt og skidt 

Jeg må indrømme, at jeg hellere vil spise mindre med oftere, end at være dårlig med kvalme, opkast og madonde. 

Anmeld

16. maj 2014

NessaXenia

Har det samme, helt normalt.

Anmeld

16. maj 2014

Frk.S

Det oplever jeg også.... men først efter jeg er kommet noget længere hen. Der er jo ikke så meget plads længere.

For mit vedkommende er det helt fint.... har kunnet æde helt vildt i starten af graviditeten. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.