Jordemoderbesøg sidst i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
8 svar
7 synes godt om
16. maj 2014

Papillon

Jeg var hos jordemoderen i går 35+0, og næste tid er om tre uger, hvor jeg jo så er 38+0. Det undrede mig lidt, for jeg troede faktisk, at de ville se en oftere så sent i graviditeten. Jeg fik selvfølgelig ikke spurgt hende hvorfor i går. Men jeg er altså førstegangs og har haft en fuldkommen ukompliceret graviditet og baby står med hovedet nedad. Så det er vel nok derfor, de ikke mener, der er behov for flere besøg?

Hvor tit var I afsted sidst i graviditeten? Og hvorfor, hvis der var en særlig årsag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Papillon skriver:

Jeg var hos jordemoderen i går 35+0, og næste tid er om tre uger, hvor jeg jo så er 38+0. Det undrede mig lidt, for jeg troede faktisk, at de ville se en oftere så sent i graviditeten. Jeg fik selvfølgelig ikke spurgt hende hvorfor i går. Men jeg er altså førstegangs og har haft en fuldkommen ukompliceret graviditet og baby står med hovedet nedad. Så det er vel nok derfor, de ikke mener, der er behov for flere besøg?

Hvor tit var I afsted sidst i graviditeten? Og hvorfor, hvis der var en særlig årsag?

Jeg var afsted i mandags (34+0) og skal også først derind igen om 3 uger. Tror det er meget normalt når der ikke er komplikationer

Anmeld

16. maj 2014

FruStolpe

Papillon skriver:

Det lyder helt normalt.

Jeg har fulgt et helt standart program, og var til JM 36+1, næste besøg er sat til 40+1.

Bliver dog sat i gang, så jeg kommer ikke til flere JM besøg.

Er 37+2..

Anmeld

16. maj 2014

Papillon

FruStolpe skriver:

Det lyder helt normalt.

Jeg har fulgt et helt standart program, og var til JM 36+1, næste besøg er sat til 40+1.

Bliver dog sat i gang, så jeg kommer ikke til flere JM besøg.

Er 37+2..

Du får lige et ekstra spørgsmål: Hvis man når at føde før næste besøg, skal man så selv melde afbud eller sker det automatisk? 

Anmeld

16. maj 2014

Misser1989

Du får lige et ekstra spørgsmål: Hvis man når at føde før næste besøg, skal man så selv melde afbud eller sker det automatisk? 

Det sker automatisk 

Anmeld

16. maj 2014

Ønskebarnet2014

Det er ganske normalt at der skal gå så lang tid i mellem besøgene 

Anmeld

16. maj 2014

Noahmor

Papillon skriver:

Det sker helt automatisk.

Hilsen en, der fødte den dag jeg skulle have været til sidste jordemoder besøg. 

Anmeld

16. maj 2014

Papillon

Tak for svarene

Anmeld

16. maj 2014

WantingBaby2012

Papillon skriver:

Tror det er helt normalt. Her var jeg hos JM 35+2 og igen 37+1. Min næste tid ligger 40+1. Så sidst i graviditeten ligger de med 14 dage til 3 uger imellem tiderne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.