Baby ligger kun i højre side

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.948 visninger
8 svar
1 synes godt om
14. maj 2014

Sandratoft

Lige så lang tid jeg har kunnet mærke hende, har hun ligget i højre side, og kun der. Hun ligger med ryggen ud til højre, hovedet ned og arme og ben ind mod venstre side. Det er som sådan ikke noget jeg er bekymret for, men min kæreste er nervøs for om der ikke er plads i venstre side siden hun ikke vil være derovre. 

Har i nogen input omkring dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

Bell'star

Sandratoft skriver:

Lige så lang tid jeg har kunnet mærke hende, har hun ligget i højre side, og kun der. Hun ligger med ryggen ud til højre, hovedet ned og arme og ben ind mod venstre side. Det er som sådan ikke noget jeg er bekymret for, men min kæreste er nervøs for om der ikke er plads i venstre side siden hun ikke vil være derovre. 

Kan det evt være at din moderkage ligger i venstre side, således at når baby sparker/bevæger sig mod venstre skal den først "igennem"
Moderkagen før det kan mærkes?

Anmeld

14. maj 2014

M&J87

Min lå kun i venstre side, og der var ikke noget problem :-) Nogle gange havde jeg lige lyst til at puffe ham i den anden, for jeg var GODT ØM til sidst. og under veerne, jeg følte mine riben i venstre side var ved at blive knust.

Altså lå mest i venstre side :-)

Anmeld

14. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sandratoft skriver:

Min mave er ofte vind og skæv fordi baby presser sig mod højre. Hun ligger med hovedet ned og ryggen mod venstre. - Jeg har hele tiden mærket hende nærmest udelukkende i højre side. En gang i mellem får jeg lige en albue i venstre side, men ellers er det kun højre side. Er også kun øm i ribbenene til højre, da det er der hun ligger og maser. Hverken jm eller læge har på noget tidspunkt givet udtryk for bekymring i forhold til det. Jeg tænker egentlig at det nok er meget normalt at baby har en ynglings side

Anmeld

14. maj 2014

Trekløver(:

Sandratoft skriver:

Din moderkage ligger nok i venstre side, så det kan være svært for dig at mærke hende derovre. Ellers så har hun bare fundet sit yndlings sted derinde.

Lyder bestemt ikke bekymrende.

Anmeld

14. maj 2014

WantingBaby2012

Sandratoft skriver:

Jeg har også igennem stortset hele graviditeten mærket ham mest i højre side. 

Jeg har fået at vide, at de oftest finder et yndlingssted i  maven. Og det er så nok bare i højre side for os 

Anmeld

14. maj 2014

Nov26

Begge mine har kun ligget i højre side hvor min moderkage også ligger.  Udover jeg er lidt skæv og øm er der ingen problemer 

Anmeld

14. maj 2014

VIPpigen

Både min datter, og nu lillebror ligger i min højre side... Lillebror boltre sig stadig rundt, mens min datter sad fast fra 28+, og derfor havde jeg derfra og frem til fødslen hendes mås oppe under ribbenet på højre side... Nogen gange lykkedes det at skubbe hendes mås lidt væk, men det var ikke altid... Lillebror ligger også med måsen oppe under højre ribben, men ikke altid, da han som sagt stadig boltre sig rundt...

Det er slet ikke unormalt at de har yndlings sider, og sådan er det vidst bare her

Anmeld

14. maj 2014

Mama2012

Vores søn lå i venstre side af maven stort set lige så længe vi kunne mærke ham... Nogen gange vendte han sig om natten, hvis jeg lå på siden, men han vendte altid tilbage til venstre - og til sidst i graviditeten blev han liggende til venstre. 

Tror det er meget normalt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.