Hvad gør man ved et barn der ikke vil sove?
Advarsel, meget langt
Har et barn på 8,5måneder, der aldrig sådan rigtig har villet sove ordenligt om natten, han vågner altid mindst 3-4gange hver nat, hvor han enten skal have flaske eller bare en sut for at sove videre. Nogen nætter kæmper jeg med at han vågner hvert kvarter eller halve time flere timer i træk (læs, mega træt mor, der er ved at gå til af søvnmangel og afbrudt søvn)
Nå, men her de sidste par dage er det blevet helt slemt. I nat fx vågnede han kl 02.30, og så sov han ikke mere den nat overhovedet. Da han så skulle ud og sove lidt i 8, (hvor han normalt først spiser morgenmad) fordi han sjovt nok var ved at gå til af træthed, var han så træt at han faldt rigtig i søvn mens han fik sin flaske, han sov faktisk så godt, at jeg både kunne give han trøje og barnevognssele på uden at vække ham.
Jeg tænkte at det var godt både for ham og mig, at han nu kunne sig en ordenlig lur, og få indhentet noget at nattens manglende søvn, men nææ nej!

ikke engang en halv time senere vågner lillemanden op igen og er "frisk" jeg har gået med ham uden held, puttet ham i sin seng, vugget ham osv altsammen uden held, blot med gråd og hysteri.
Nu har jeg så givet op, han sidder og leger, mega træt og irriteret, gnider øjne hele tiden, gaber og bliver ked af den mindste smule. Og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er efterhånden så forbandet træt og udmattet, at jeg kunne stå op og sove. Udover det, er jeg ved at læse til eksamen, som det er meningen jeg skal gøre når min søn sover middagslure (men det kommer man jo ikke rigtig så langt med, når han IKKE sover de lure

)
Generelt har jeg kæmpet med både hans nattesøvn og hans middagslure i mange måneder nu, så tror simpelthen ikke længere på, at det "bare" er tænder på vej, tigerspring eller lignende der er skyld i det.

Men hvad kan der være? Er desperat efter hjælp og gode råd til hvordan jeg får min lille gut til at sove bedre, både dag og nat, da jeg kan mærke på mig selv, at nu er det ved at være for meget for mig.

Undskyld min lange smøre, men trængte lige til at få luftet lidt ud og komme af med det.