Når far siger fra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.390 visninger
15 svar
6 synes godt om
13. maj 2014

Anonym trådstarter

Min barn er knap 5 år og har hele sit liv haft kontakt med sin far - dog med flere små udfald. Vi har fælles forældremyndighed. I de sidste par år har samværet som er foregået på vores bopæl været stabilt, men nu har faderen ikke haft besøgt os i 2 mdr. Barnet spørger til sin far og siger h*n savner ham. Jeg kan ikke få kontakt med ham på trods af utallige forsøg på mail, telefon og SMS, så det ser ud til, at være enden på det. 

Mit spørgsmål er så om jeg skal fortælle barnet, at far ikke længere kommer? Og hvad skal jeg sige? Jeg ønsker ikke at stille faderen i dårligt lys, da det ikke vil gavne noget som helst. En anden mulighed er også at lade være med at tale om faderen, hvilket jeg egentlig allerede er og så måske lade det fase ud sådan. Jeg vil altid svare åbent og ærligt på spørgsmål omkring faderen, når barnet spørger, da jeg synes det er det eneste rigtige.

Jeg håber på et godt råd.

Hilsen den frustrerede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Min barn er knap 5 år og har hele sit liv haft kontakt med sin far - dog med flere små udfald. Vi har fælles forældremyndighed. I de sidste par år har samværet som er foregået på vores bopæl været stabilt, men nu har faderen ikke haft besøgt os i 2 mdr. Barnet spørger til sin far og siger h*n savner ham. Jeg kan ikke få kontakt med ham på trods af utallige forsøg på mail, telefon og SMS, så det ser ud til, at være enden på det. 

Mit spørgsmål er så om jeg skal fortælle barnet, at far ikke længere kommer? Og hvad skal jeg sige? Jeg ønsker ikke at stille faderen i dårligt lys, da det ikke vil gavne noget som helst. En anden mulighed er også at lade være med at tale om faderen, hvilket jeg egentlig allerede er og så måske lade det fase ud sådan. Jeg vil altid svare åbent og ærligt på spørgsmål omkring faderen, når barnet spørger, da jeg synes det er det eneste rigtige.

Jeg håber på et godt råd.

Hilsen den frustrerede.

Kan der være sket ham noget? Kender du nogle han kender som du kan høre ad? Det virker da lidt mærkeligt.

Jeg er tilhænger af man fortæller børnene det tætteste man kan komme på sandheden, på et plan barnet kan være med i forhold til alder.

Anmeld

13. maj 2014

Bshizzle

Jeg tænker lidt statsamtet? 

Både osse for at høre hvad du skal gøre og at se evt får snakket med faderen.. 

For at finde en grund til at han ikke besøger sit barn mere. 

Men kan godt forstå barnet savner sin Far.. 

Men ja.. Man kan ikke tvinge ham desværre 

Anmeld

13. maj 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker også på om der ka være sket noget med ham, så han feks er blevet forhindret ( måske fængsel ) eller noget i den retning, som han ik ønsker at i ska vide!? 

Ku du evt kontakte hans forældre og tjekke om han var ok??

Og ellers ville jeg da klart også sige statsamtet.

Ang hva du ska sige til din søn, så måske noget i rening af, jeg ved godt at du savner din far, men far har ik så meget overskud lige nu, og derfor ka i ik ses... Vh stine

Anmeld

13. maj 2014

FruK

Du skal være ærlig og sige som det er, at du ikke ved det.

Og så ville jeg nok som de andre se om jeg kunne finde ud af, om han er ok.

Anmeld

21. maj 2014

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Kan der være sket ham noget? Kender du nogle han kender som du kan høre ad? Det virker da lidt mærkeligt.

Jeg er tilhænger af man fortæller børnene det tætteste man kan komme på sandheden, på et plan barnet kan være med i forhold til alder.

Han er helt ok. Har mødt ham i bil et par gange siden, så der er ikke sket ham noget.

Anmeld

21. maj 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg tænker lidt statsamtet? 

Både osse for at høre hvad du skal gøre og at se evt får snakket med faderen.. 

For at finde en grund til at han ikke besøger sit barn mere. 

Men kan godt forstå barnet savner sin Far.. 

Men ja.. Man kan ikke tvinge ham desværre 

Jeg kender nok godt grunden. Vi har aldrig haft Statsforvaltningen inde over, for ingen kan jo tvinge ham, som du også skriver.

Er bare i tvivl om, hvad jeg skal sige til mit barn, når h*n siger, at h*n savner sin far og hvornår han kommer. 

Anmeld

21. maj 2014

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg tænker også på om der ka være sket noget med ham, så han feks er blevet forhindret ( måske fængsel ) eller noget i den retning, som han ik ønsker at i ska vide!? 

Ku du evt kontakte hans forældre og tjekke om han var ok??

Og ellers ville jeg da klart også sige statsamtet.

Ang hva du ska sige til din søn, så måske noget i rening af, jeg ved godt at du savner din far, men far har ik så meget overskud lige nu, og derfor ka i ik ses... Vh stine

Han er ok. Har mødt ham nogle gange i bil, så jeg ved, der ikke er sket ham noget.

jeg er bange for han aldrig ser sit barn mere.

Anmeld

21. maj 2014

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Du skal være ærlig og sige som det er, at du ikke ved det.

Og så ville jeg nok som de andre se om jeg kunne finde ud af, om han er ok.

Ok. Tak.

Anmeld

23. maj 2014

Havre74

Anonym skriver:

Han er ok. Har mødt ham nogle gange i bil, så jeg ved, der ikke er sket ham noget.

jeg er bange for han aldrig ser sit barn mere.

Har du spurgt faren, hvorfor han ikke længere kommer på besøg ? -Og fortalt ham, at barnet savner ham ?

Du kunne jo snakke med faren om at lave en ny samværsaftale. Måske han ikke har overskud til at komme så ofte, men så hellere at de ikke ses så ofte, men at han trods alt kommer, så barnet har noget at rette sig efter. Evt. skypeopkald, tlf. m.v. Eller du og barnet kan besøge faren eller farens familie, for at barnet bevarer tilknytningen til den side af familien.

Der findes mange fleksible løsninger. Jeg håber i finder en, for barnets skyld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.