Hvornår fik jeres børn kæledyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
9 svar
7 synes godt om
13. maj 2014

A. Nonymsen

Ja altså, svigerforældrene har fået kaninunger, og mor her er solgt!!

de havde også unger sidste år, men der viste vores barn ingen interesse for dem, men nu er det en anden snak

barnet er 2,7... Jeg er godt klar over hvem der kommer til at skifte bur (læs: far) men vil spdan et lille barn få noget ud af en kanin?

vi har i forvejen to katte som er meget populære her hjemme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

B&J

min mor gav vores dreng en kanin, han er tit der inde og kæler for ham osv. men som sagt det er jo mere vores kanin ind Daniel ´s men han er jo en del af os lige som vores kat og hund

Anmeld

13. maj 2014

Laulund87

Jeg synes det er enormt vigtigt at børn har dyr omkring sig

Vi har altid haft hund og fik ny hund for 3 uger siden.. Vores datter fik kanin da hun var 3 år og hun hjælper med at fodre den, men det er os der gør rent ved den. Synes ikke det er nødvendigt at sige at de skal kunne passe dyret 100% for så skal de jo være noget ældre.

Anmeld

13. maj 2014

ano14316

A. Nonymsen skriver:

de havde også unger sidste år, men der viste vores barn ingen interesse for dem, men nu er det en anden snak

barnet er 2,7... Jeg er godt klar over hvem der kommer til at skifte bur (læs: far) men vil spdan et lille barn få noget ud af en kanin?

Du skal spørger dig selv om du vil have en kæledyr og alt hvad der følger med, altså ikke kun lige rengøring og fodring, men også interessen for at tage dyret op og kæle og sikre at det har det perfekt osv.

Vil du gerne have en kanin så synes jeg det er en god idé, har du ingen interesse for at have en kanin så lad vær...

Anmeld

13. maj 2014

A. Nonymsen

B&J skriver:

min mor gav vores dreng en kanin, han er tit der inde og kæler for ham osv. men som sagt det er jo mere vores kanin ind Daniel ´s men han er jo en del af os lige som vores kat og hund

Hvor gammel var han da han fik den?

Anmeld

13. maj 2014

A. Nonymsen

Laulund87 skriver:

Jeg synes det er enormt vigtigt at børn har dyr omkring sig

Vi har altid haft hund og fik ny hund for 3 uger siden.. Vores datter fik kanin da hun var 3 år og hun hjælper med at fodre den, men det er os der gør rent ved den. Synes ikke det er nødvendigt at sige at de skal kunne passe dyret 100% for så skal de jo være noget ældre.

Netop, her vil det også være os der ordner bur osv, men alligevel kan man jo ikk lære et ansvar og omsorg for dyr for tidligt

Anmeld

13. maj 2014

B&J

A. Nonymsen skriver:

Hvor gammel var han da han fik den?

2år

Anmeld

13. maj 2014

Papillon

Når barnet er så lille, synes jeg, at I skal gøre jer det klart, at det er familien, der får en kanin og ikke kun barnet

Men jeg tror sagtens, at barnet kan få glæde af kaninen, lære at omgåes den osv.

Jeg har avlet kaniner førhen, og har solgt unger til familier, hvor børn på fx 7, 10, 13 år har fået kaninen. Året efter får man en mail "om man ikke kan tage den tilbage, for interessen er væk". Det gør mig ked af det hver gang

Anmeld

13. maj 2014

A. Nonymsen

ano14316 skriver:

Du skal spørger dig selv om du vil have en kæledyr og alt hvad der følger med, altså ikke kun lige rengøring og fodring, men også interessen for at tage dyret op og kæle og sikre at det har det perfekt osv.

Vil du gerne have en kanin så synes jeg det er en god idé, har du ingen interesse for at have en kanin så lad vær...

Har selv haft kanin da jeg var barn og elskede den, min kæreste er også ret vild med ideen... Så tror skam ikk den kommer til at sidde alene...

det et er mere om den lille her hjemme vil få noget ud af den?

Anmeld

13. maj 2014

Pcokate

A. Nonymsen skriver:

Herhjemme er det familiens dyr. Og de har været der hele hans liv 

Jeg mener det er de færreste børn der virkelig kan tage sig 100% af et dyr før teenagealderen og der kommer der så meget andet i vejen.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.