Hvor køber i stof?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.463 visninger
11 svar
5 synes godt om
13. maj 2014

Mitlivsommooor

Hej

Da jeg snart går på barsel, tænkte jeg, at jeg ville i gang med nogle krea-projekter.

Jeg tænker at sy noget til baby og vil derfor høre om der er nogle der ligger inde med nogle gode opskrifter, hjemmesider, osv med inspiration??

Hvor kan jeg evt købe billigt stof henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

lineog4

Køber ofte i stof og stil fordi jeg helst vil røre ved det - har haft nogen oplevelser via nettet hvor jeg synes kvaliteten ikke var den jeg troede. Har købt noget via stofdepotet som jeg synes er forholdsvist billigt og har nogen gange ikke kunne lide følelsen af stoffet, men så tilgengæld andre gange været helt vild med det.

Jeg køber så også en del sengetøj der kan sys om.

Opskrifter åh der mange kommer også an på kønnet, hvis piger har jeg nogen af de skønneste ting. Men ellers ballonbukserne fra minikrea de er blevet og bliver stadig brugt flittigt her hjemme, dog uden den dobbelte effekt. Kan lige finde et billede.
Man kan også købe et nummer af ottobre og få en del mønstre for billige penge. Synes ikke stof og stils mønstre kan betale sig da man kun får et enkelt mønster.
Og ja så kan jeg sige hvis du er tæt på roskilde er du velkommen til at komme og bladre mine igennem
Nå ja og så min guru bog: børnetøj du selv kan sy af Gynther.

Her er der lidt bukser syet af ballonmønsteret. Der hvor min søn har dem på, der har jeg forandret mønstret. Huerne er fra gynther. Var lige hvad jeg kunne finde af billeder
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. maj 2014

Maja_4000

Jeg køber mest i stof og stil, men det er fordi jeg bor i Roskilde er også glad for stof2000, synes de har så mange fine prints til børn .. Derudover har vi en lokal sy-og strikkebutik, de har indimellem nogle gode ting..

Hvis det skal være billigt, skal du nok holde dig til stof og stil, stof2000 eller måske stofdepotet.. Ellers er der f.eks. Malika-Rosa.. Men det er noget dyrere .. Prøv at google metervarer

Anmeld

13. maj 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

"Stof2000" og "Stof og stil". 
- ligesom de andre nævnte. 

Anmeld

14. maj 2014

lineog4

Maja_4000 skriver:

Jeg køber mest i stof og stil, men det er fordi jeg bor i Roskilde er også glad for stof2000, synes de har så mange fine prints til børn .. Derudover har vi en lokal sy-og strikkebutik, de har indimellem nogle gode ting..

Hvis det skal være billigt, skal du nok holde dig til stof og stil, stof2000 eller måske stofdepotet.. Ellers er der f.eks. Malika-Rosa.. Men det er noget dyrere .. Prøv at google metervarer

Har også købt lidt i Malika og Rose og igen vil jeg sige mit problem er jeg ikke får lov at røre ved det, for nogen gange kommer der noget hvir jeg forventer noget andet
Har købt velour der fordi jeg ville have den chokoladebrune og det har hverken stof og stil eller stof2000, og vil sige deres kvalitet er lige det hak bedre når det er blevet vasket et par gange.

Og ja nede i peberrenden finder jeg en gang imellem lidt, men synes også det er dyrt så starter jeg hellere cyklen og kører til stof og stil

Anmeld

14. maj 2014

bøllen

Kyed skriver:

Hej

Da jeg snart går på barsel, tænkte jeg, at jeg ville i gang med nogle krea-projekter.

Jeg tænker at sy noget til baby og vil derfor høre om der er nogle der ligger inde med nogle gode opskrifter, hjemmesider, osv med inspiration??

Køber stof i stof & stil . Købte ofte i stof2000 men syntes deres stof er billig og tynd i kvaliteten. Har også købt en den hos malika-rosa, hvor kvaliteten er god. Min mand har en stofside med stof , så der har jeg også købt fra �� 

Anmeld

14. maj 2014

Maja_4000

lineog4 skriver:

Har også købt lidt i Malika og Rose og igen vil jeg sige mit problem er jeg ikke får lov at røre ved det, for nogen gange kommer der noget hvir jeg forventer noget andet
Har købt velour der fordi jeg ville have den chokoladebrune og det har hverken stof og stil eller stof2000, og vil sige deres kvalitet er lige det hak bedre når det er blevet vasket et par gange.

Og ja nede i peberrenden finder jeg en gang imellem lidt, men synes også det er dyrt så starter jeg hellere cyklen og kører til stof og stil

Jeg har aldrig købt noget hos malika, for jeg er for nærig men kvalitet og pris bør vel hænge sammen

Jeg synes ikke den i byen er så dyr.. Købte noget den anden dag til 80kr pr meter.. Det er da okay udvalget er bare alt for lille hehe

Anmeld

14. maj 2014

lineog4

Maja_4000 skriver:

Jeg har aldrig købt noget hos malika, for jeg er for nærig men kvalitet og pris bør vel hænge sammen

Jeg synes ikke den i byen er så dyr.. Købte noget den anden dag til 80kr pr meter.. Det er da okay udvalget er bare alt for lille hehe

Har købt små stykker til lommer osv. Og kvaliteten er okay så absolut men måske var de tyndere eller tykkere, eller faldt på en anden måde end jeg ønskede det.
Finder sjældent noget nede i byen og mangler sådan en rigtig stof pusher

Anmeld

14. maj 2014

VIPpigen

Syer og designer baby og børnetøj, og derfor køber jeg over alt...

jeg elsker at jeg ofte kan finde gode stoffer i England, Tyskland, eller USA til billige penge... Ofte kan man få tilsendt prøver fra de fleste steder uden en alt for stor pris. 

Jeg bruger både stof og stil, og stof 2000, men kan godt li andre ikke har det stof jeg nu har, og derfor handler jeg oftest i udlandet. Det eneste man skal være opmærksom på er uden for EU kommer der told og moms på, når du overstiger en vis pris. Handler du i USA, kan shopusa.dk klart anbefales, da din pakke ikke tjekkes igennem PostDanmark, du har betalt dine "regninger" og pakken kommer hurtigere frem 

Mønstre... Da jeg startede brugte jeg minikrea, lige til at få en grundmodel... Ellers onion lave gode børnemodeller også... Som en anden nævner, ottobre har foreskellige modeller, størrelse og sværhedsgrader... 

Anmeld

14. maj 2014

LilleChelle

Kyed skriver:

Hej

Kan se du er fra Jylland - så kan jeg anbefale at tage en tur nord/vest, op til jydsk stoflager, Videbæk (stof-sy center) og Kølkær (stofkarsten) - de har billige og rigtig lækre stoffer. 

Jeg tager køreturen en gang imellem, for stof og stil og stof2000 bliver hurtig meget ensformet.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.