Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. maj 2014

M &.I

Hen allesammen , Mit barn på 22 mdr slår så meget selv mig og hans far, og min søster børn, ja han kan slår nogen, Jeg er så ked af hvorfor han gøre gøre det, og han høre overhovdet ikke når vi kalder eller vil snakke med ham. jeg har fortalt højt og tydeligt at man ikke må slå forældre eller andre , og man skal høre efter ! Nej han gider ikke! 

Jeg tage ham hver 3 dag til legestuen og det er fint ingen slår og han går hverdag til anden legeplads han leger med børn. hvad gøre jeg??? han er kun 22 mdr er det forsent eller er alle børn sådan  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2014

A&F

Stolt Mor skriver:

Hen allesammen , Mit barn på 22 mdr slår så meget selv mig og hans far, og min søster børn, ja han kan slår nogen, Jeg er så ked af hvorfor han gøre gøre det, og han høre overhovdet ikke når vi kalder eller vil snakke med ham. jeg har fortalt højt og tydeligt at man ikke må slå forældre eller andre , og man skal høre efter ! Nej han gider ikke! 

Jeg tage ham hver 3 dag til legestuen og det er fint ingen slår og han går hverdag til anden legeplads han leger med børn. hvad gøre jeg??? han er kun 22 mdr er det forsent eller er alle børn sådan  

Jeg tænker at han måske slår i frustration ? Kan han snakke lidt? 

Anmeld

13. maj 2014

M &.I

Jeg tænker at han måske slår i frustration ? Kan han snakke lidt? 

Nej han snakker ikke endnu

Men det hverdag

Anmeld

13. maj 2014

Mmy87

Jeg vil også tro det er pga frustrationer. Men også lige tjekke om han kan høre jer? Er der noget med ørerne, og han ikke rigtigt kan høre noget, kan han selvf have svært ved at kommunikere, og derved vise sin frustration ved at slå.

Hvis han har svært ved at høre noget, kan han jo af gode grunde heller ikke rigtigt lære at sige noget, eller forstå hvad i vil have ham til at gøre/ikke at gøre.  

herfra!

Anmeld

13. maj 2014

M &.I

Mmy87 skriver:

Jeg vil også tro det er pga frustrationer. Men også lige tjekke om han kan høre jer? Er der noget med ørerne, og han ikke rigtigt kan høre noget, kan han selvf have svært ved at kommunikere, og derved vise sin frustration ved at slå.

Hvis han har svært ved at høre noget, kan han jo af gode grunde heller ikke rigtigt lære at sige noget, eller forstå hvad i vil have ham til at gøre/ikke at gøre.  

herfra!

Han har fået tjekket øre og alt er fint og han høre super godt , han blev også renset øre. 

Han kigger på os når vi taler med han og forklar ting men han smiler og slå igen og igen og gider overhoved ikke høre efter 

Det begyndt ca 2 uger...

Anmeld

13. maj 2014

Soleil

Min dreng har været det samme igennem og det var ca samme alder. Han søgte grænser så det battede!! Grinte når vi sagde nej osv. Det skete dog ikke i vuggestuen "kun" hos os og hans søskende. 

Bliv ved med at sige nej, kort og kontant. Børn forstår ikke "samtaler" endnu når de er i den alder 

Vi sstod fast og det hjalp, det var en periode på ca en måned og en lang og sej kamp. Men det virkede 

Anmeld

13. maj 2014

M &.I

Soleil skriver:

Min dreng har været det samme igennem og det var ca samme alder. Han søgte grænser så det battede!! Grinte når vi sagde nej osv. Det skete dog ikke i vuggestuen "kun" hos os og hans søskende. 

Bliv ved med at sige nej, kort og kontant. Børn forstår ikke "samtaler" endnu når de er i den alder 

Vi sstod fast og det hjalp, det var en periode på ca en måned og en lang og sej kamp. Men det virkede 

Ja ligesom ham, hvad gøre du præcis?? 

Anmeld

13. maj 2014

Tip!

Stolt Mor skriver:

Prøv i den alder at bytte dit nej ud med ja...

"Jeg vil ikke have at du slår din søster, men du må gerne give hende et kram." 

Fortæl børn hvad de må i stedet for hele tiden at han bliver afvist.. Han søger selvstændighed, og det får han netop igennem små hverdags "jeg kan godt selv få sko på, bare med mors guidning og vejledning" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.