Akupunktur mod bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
5 svar
2 synes godt om
11. maj 2014

Mor til F

Ja, som overskriften siger,  har jeg netop fået konstateret bækkenløsning det gør enormt ondt i begge sider, under maven og bagpå - lige ved halebenet. Nogle dage, har jeg problemer med,  bare at komme ud af sengen, og knapt nok gå 500 meter andre dage kan jeg længere ture, men hjemturen er forfærdelig

Er der nogle,  der har erfaring med akupunktur mod bækkenløsning ? Er der andre ting i kan anbefale? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2014

ano14316

BabyFreia skriver:

Ja, som overskriften siger,  har jeg netop fået konstateret bækkenløsning det gør enormt ondt i begge sider, under maven og bagpå - lige ved halebenet. Nogle dage, har jeg problemer med,  bare at komme ud af sengen, og knapt nok gå 500 meter andre dage kan jeg længere ture, men hjemturen er forfærdelig

Er der nogle,  der har erfaring med akupunktur mod bækkenløsning ? Er der andre ting i kan anbefale? 

Jeg får akupunktur imod bækkenløsning og er rigtig glad for det.. synes det har god effekt.. ud over det går jeg til fysioterapi, og i kombination er det super...

Selvfølgelig bliver man ikke smertefri men opnår langt bedere bevægelighed..

Nætterne er dog det værste fordi jeg ikke kan vende mig liggende, så skal op at sidde og ned igen og det gær Avs...

Og så er det jo sådan med bækkenløsning at man ikke skal presse citronen, man skal ikke gøre alt det der gær ondt.. så ingen gå ture desværre...

Husk at lave massere bækkenbundsøvelser det hjælper muskulaturen til at holde sammen på det og vil også gavne dig efter fødslen... Sørg for ikke at tage for meget på da det øger belastningen...

Anmeld

11. maj 2014

Mor til F

Tak for dit svar Mit motions niveau er drastisk nedsat.  Jordemoderen og lægen siger,  at jeg skal gå en lille tur hver dag (max. 1 km ) og det kan være hårdt

Jeg vil gerne prøve akupunktur,  men er lidt bange for, hvordan det føles,  når nålene sættes ind.

Anmeld

11. maj 2014

Mor til F

Jeg var ret tynd,  da jeg blev gravid,  så synes min vægt og krop går lidt amok.  Har pt taget lidt over 9 kg på hvordan holder man vægtøgning nede,  når man næsten ikke må bevæge sig ?

Anmeld

11. maj 2014

Maja_4000

Jeg har fået det an gang om ugen siden.. Februar.. Og jeg ved ærlig talt ikke om det hjælper ved ikke helt om jeg tror på det, og jeg tror lidt at man selv skal tro at det virker, før det gør

Jeg prøvede i denne uge at springe over.. Og indtil nu har jeg hverken haft mere eller mindre ondt.. Jeg er så også gået på barsel, og går max til og fra børnehaven (300 meter) da jeg arbejde var jeg gået ned i tid til 25 timer om ugen, og det har klart været dét som har haft den største effekt!

Anmeld

11. maj 2014

Loan

En god ide til nætterne som virkelig har reddet langt de fleste af mine nætter er at putte min tynde topmadras i et satin dynebetræk. Nu kan jeg bare glide med rumpen og skal ikke kæmpe længere eller vække manden for at kunne dreje rundt.

Og akupunktur, nogle gange niver nålene og ville lyve hvis jeg sagde de ikke også nogle gange gør ondt men det lindre ofte mig og mine smerter et par dage og de dage er guld værd fordi jeg så kan være en nærværende mor for min dreng og ikke bare av av mor inde i sengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.