Borte Borte tit tit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

398 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. marts 2008

Snuppi49

Ja som Tanja skriver, så Fandt man jer endelig. Må ærligt indrømme, at jeg troede, at endnu en mødregruppe var gået i opløsning, men blev faktisk glad, da jeg fandt ud af, at gruppen stadig består i et nyt forum.

Jeg har haft forrygende travlt siden Sofie blev født. Jeg fik lige pludselig mange ting, at se til i løbet af nul komma fem. Min far som døde lige op til fødslen var et stort pres for mig. Samme dag som jeg havde født, måtte jeg planlægge hans begravelse, det var rigtig hårdt og tog lang tid for mig, at komme mig over. Efter jeg fik afsluttet hans bo, fik jeg mulighed for at tage den uddannelse, jeg i de sidste 10 år, har sukket efter (Har bare aldrig haft kapitalen til det) Jeg startede på min uddannelse til advokatsekrerær i november 2006 og tog min eksamen i april 2007, hvor jeg bestod med et flot 10-tal..
Super stolt af mig selv!

Da min barsel sluttede i juli, blev jeg opsagt med fritstilling fra min stlling som postbud og fik herefter arbejde i et inkassofirma i KBH K. At arbejde så langt væk fra hjemmet og børnene tog pippet fra min mand og det endte med, at jeg måtte opsige min stilling for hans og ungernes skyld. Så fra 1. marts blev jeg for første gang i mit liv arbejdsløs og går nu hjemme på fagforening, mens jeg ihærdigt søger efter et nyt job i nærheden.

Ellers går det strålende, sofie er blevet en stor bølle, som har run på hele dagen. Hun har et fantastisk humør, har masser af humor, snakker som et vandfald og har et kæmpe mod på livet. Mor her er vildt stolt af sin skrapsak. Drengene er vildt glade for hende og de leger alle 3 rigtig godt sammen, det varmer mit moderhjerte helt vildt, at se dem hygge sig med hinanden.

Nå nu vil jeg slutte af med at sige, det var skønt at vide, at i stadig er her, jeg glæder mig til, at snakke med jer alle igen, har virkelig savnet jeres skønne indlæg.

Kuns Nina (Simon 5, Anders 3½, Sofie 1½)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2008

3rollinger

Hej Nina

Dejligt at du fandt os.

Der var jo saa mange problemer med NB at det gik noget langsomt og saa var det vores helt egen Tine og hendes mand der staar bag baby.dk, saa vi var ikke lang tid om at flytter herover allesammen. Der var ogsaa nogle af pigerne der lagde nogle beskeder paa NB med den foelge at de er blevet bandlyst derfra. Men selvfoelgelig er man ikke lige inde naar de ligger der saa er det ikke til at vide. Hvordan fandt du os?

Det er da ikke underligt at du har travlt med saadanne 3 stoerrelser, og saa ovenikoebet tage uddannelse som advokatsekraetaer oveni og job i Koebenhavn. Du maa da vaere superwoman. Jeg er ked af at hoere at din far doede saa pludseligt. Jeg kan godt forstaa at det maa have vaeret svaert at komme over.

Nina, hvordan er det med nummer 3 barn. Jeg mener, hvor meget mere giver det arbejdsmaessigt. Nu er der jo en i "overskud" naar mor og far har hver deres, hvis du forstaar hvad jeg mener. Jeg spoerger fordi jeg paa de gode dage gerne vil have et barn til, men de dage hvor jeg er traet og boernene laver ballade, ved jeg alligevel ikke rigtig. Og mine ville have nogenlunde dine boerns alder hvis jeg fik en til nu.

Knus
st

Anmeld

27. marts 2008

st

Kære Nina.

Skønt du fandt vejen til os her på siden. Der er kun rosende ord at sige om Tine og Henriks fantastiske tiltag.
Du har sørme da haft travlt siden sidst. Tillykke med din flotte eksamen, det er godt gået.

Glæder mig til at høre mere fra dig.

st m. Mads 080806

Anmeld

27. marts 2008

Snuppi49

Hej st B.

Jeg fandt jer ved, at tanya skrev et indlæg i gruppen på NB. Linda var så sød at oplyse hvor i var, så jeg skyndte mig straks at oprette mig som bruger, så jeg kunne chatte med jer igen.

Jeg må ærligt indrømme, at have 3 børn kan være rigtig hårdt, men samtidig er det vildt fedt at have 3 børn, som er så tætte på hinanden, de har virkelig stor glæde af at være nogenlunde jævnaldrende. Der er rigtig meget arbejde ved at have børn uanset, hvor mange man har, men 3 kan nu godt få bægret til at flyde over med vasketøj, oprydning, madlavning og selvfølgelig skal jeg ikke glemme at nævne parforholdet, som også får til udfordring at opretholde kærligheden og være der for hinanden, når det virkelig gælder.

Det første år syntes jeg var meget hårdt, men da sofie først begyndte at gå og være mere med blev det nemmere med utroligt mange ting. Først nu her 1½ år efter fødslen, føler jeg, at jeg er ved at have styr på tingene og hverdagen er langt om længe ikke så hård, som jeg havde frygtet for 1 år siden. Jeg nyder virkelig at være mor til 3 og ville da heller ikke være skræmt for at tage en nr. 4.

Tak for komplimentet, nogle gange føler jeg mig godt nok også som superwoman, men det føler jeg også, at jeg er har været nødt til i mange situationer. Hvis ikke jeg agerer som superwoman, tror jeg, at jeg ville have været gået til grunde for mange år siden. Jeg har oplevet rigtig mange grimme ting, men det er som regel også det som gør en stærk.

Hvis du har brug for at snakke mere om det at få flere børn, så skriv endelig til mig. Jeg lytter gerne og vil gerne dele min erfaring med dig, hvis det er.

Knus Nina

Anmeld

27. marts 2008

Mimic

jeg ku jo se i havde skrevet derinde og ville da lige oplyse jer om hvor vi var "stukket af" hen...:))
jeg er ikke blevet smidt af NB på trods af at jeg har skrevet det samme indlæg i næsten alle grupper, med henvisning her til... fatter ikke hvorfor(?)...
måske fordi jeg både skriver fra kærestens og min computer, det må forvirre dem at der er to ip adresser fra samme konto... he he:D

Anmeld

27. marts 2008

3rollinger

Snuppi49 skriver:

Hej st B.

Hvis du har brug for at snakke mere om det at få flere børn, så skriv endelig til mig. Jeg lytter gerne og vil gerne dele min erfaring med dig, hvis det er.

Hej Nina

Tak skal du have. Jeg tager den med ro indtil videre og ser om jeg er mere afklaret efter sommeren hvor det under alle omstaendigheder ville vaere at vi gik igang.

Omend at nu har min mand lige ringet og naevnt muligheden for at flytte til Dubai (?). Ja, man ved aldrig hvad saadan en torsdag formiddag kan bringe.

Knus
st

Anmeld

27. marts 2008

st

Dubai !!!

For den da Trunte. Det var da ikke det værste sted at befinde sig. Hvordan kan det være Khike er kommet i tanke om at I skal flytte? Lader det sig overhovedet gøre med din nye butik og sadan?

Hvor seriøs er han med det? er det bare en drøm?
st.

Anmeld

28. marts 2008

Snuppi49

Linda skriver:

jeg ku jo se i havde skrevet derinde og ville da lige oplyse jer om hvor vi var "stukket af" hen...:))
jeg er ikke blevet smidt af NB på trods af at jeg har skrevet det samme indlæg i næsten alle grupper, med henvisning her til... fatter ikke hvorfor(?)...
måske fordi jeg både skriver fra kærestens og min computer, det må forvirre dem at der er to ip adresser fra samme konto... he he:D

Hej st

Kunne godt tænkes, at det var en af grundene, de ikke kan udelukke dig. Det har de jo bare godt af, hvis de skal være så storsnuede, at man hverken må skrive buh eller bæ, altså helt ærligt...hvad skal man så bruge et forum til!

Anmeld

28. marts 2008

Doktor Doolittle

Hej Nina
Dejligt du fandt os :D
Sikke travlt du har haft, jeg mister helt pusten +o( Synes godt nok også du må være gjort at noget helt specielt med alt det, du har gang i :) Jeg synes godt nok det må være hårdt at miste sin far lige omkring en fødsel, hvor følelserne i forvejen sidder udenpå tøjet. Måske er det, trods alt, meget godt du går arbejdsløs nu, måske har du nogle ting der trænger til yderligere at falde på plads, inden det går løs igen. Jeg håber for dig, du finder et super job, du har lyst til, og som ligger tæt på hvor I bor.
Knus fra Tina

Anmeld

28. marts 2008

Snuppi49

Tina Holst Larsen skriver:

Hej Nina
Dejligt du fandt os :D
Sikke travlt du har haft, jeg mister helt pusten +o( Synes godt nok også du må være gjort at noget helt specielt med alt det, du har gang i :) Jeg synes godt nok det må være hårdt at miste sin far lige omkring en fødsel, hvor følelserne i forvejen sidder udenpå tøjet. Måske er det, trods alt, meget godt du går arbejdsløs nu, måske har du nogle ting der trænger til yderligere at falde på plads, inden det går løs igen. Jeg håber for dig, du finder et super job, du har lyst til, og som ligger tæt på hvor I bor.
Knus fra Tina

Hej Tina

Tak for dine søde ord. Det har været superhårdt og jeg er faktisk ret imponeret over, at jeg stadig står på mine ben en gang i mellem.

Sådan har jeg ikke set på det før du siger det, måske er det helt ok, at jeg går hjemme for en tid, for at samle mig selv op. Tankerne drøner også rundt i mit hoved og jeg tænker over tingene på en helt anden måde end normalt. Der har været meget tomult det sidste år og tingene bliver tænkt godt igennem. Min mand og jeg har sågar været ved at gå fra hinanden pga. arbejde, stress o.m.a. Er stadig meget usikker på vores forhold, men det er en lang historie, som jeg gemmer til, hvis jeg har brug for det.

Jeg har det ikke fedt med tanken om at være arbejdsløs, da jeg aldrig har været uden arbejde. Samtidig giver det mig mulighed for bygge familien op til en mere stabil hverdag, hvor man både kan være der for børnene og samtidig finde drømmejobbet tættere på hjemmet og ikke rejse flere hundrede kilometer og gå glip af en masse kvalitetstid med børnene hverdag.

Se det er jo det vi har sådan et forum til piger, at hjælpe hinanden lidt på vej med gode råd og også lukke de daglige frustrationer ud. Tak Tina for din indgangsvinkel til, hvordan jeg skal se det hele med lidt andre øjne og nyde muligheden for at komme ovenpå.

Knus Nina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.