En lille pige :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
7 svar
4 synes godt om
7. maj 2014

Mor til F

Hej piger,

Min lille pige,  blev igår vækstscannet til 1179 g (28+4). De sagde, at hun var 12 % under gennemsnittet - bør jeg være bekymret? 

Hun er også blevet meget stille, men der var fin hjertelyd.  Min moderkage ligger foran,  men alligevel. 

Det er som om hun har ændret rytme fuldstændig  

Jeg skal scannes igen den 5/ 6.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2014

AnnaK89

Det er meget normalt de ændre bevægelsesmønster, jo større de bliver. Pladsen bliver jo mindre hele tiden.
Så længe du mærker hende hver dag.

Og når du lige er blevet scannet og har hørt hjertelyd, så ville jeg slet ikke være bekymret.

Anmeld

7. maj 2014

Mor til F

Tak for dit svar blev bare helt forskrækket,  da hun pludselig ikke er så aktiv mere. 

Anmeld

7. maj 2014

Ciss

At hun skønnes til 12% under gennemsnittet behøver ikke at betyde, at der er noget galt. Nu følger de med, og det betyder jo, at hvis der er noget galt alligevel, så kan det blive opdaget i tide, og det er jo rigtig godt.

Når det er sagt, så kender jeg rigtig mange, hvor barnet var en del større end skønnet, så helt præcist er det tal ikke.

Lykke til med det hele.

Anmeld

7. maj 2014

Mor til F

Mange tak,  skal du have Er og var selv en lille en, ved ikke om det har nogen betydning? 

Anmeld

7. maj 2014

Ciss

BabyFreia skriver:

Mange tak,  skal du have Er og var selv en lille en, ved ikke om det har nogen betydning? 

Det kan da godt have betydning. - Vi arver jo en del fra hver af forældrene, så hvis du altid har været lidt lille, er der da helt klart en chance for, at dine børn også bliver det.

Anmeld

7. maj 2014

MR-82

Sidst jeg var til jm i uge 29 skønnede hun barnet til omkring 1200 g. Hun spurgte til fødselsvægten på min datter. Hun virkede ikke bekymret da hun fandt ud af hvor lille min datter var. Jeg er lille og det er min kæreste også, så måske det er helt naturligt at jeg får små børn. Tror ikke du har noget at bekymre dig om. Som en anden skriver så bliver du jo fulgt nu, og vi er jo også nogen der skal lave de små børn min ældste datter blev i øvrigt skønnet til at være omkring 3500-3600, men ud kom en lille fis på 2900 

Anmeld

7. maj 2014

Mor til F

Vi får nok bare en lille en så Det er da også lige så fint som en stor basse Min kæreste er heller ikke ret stor selv, så vores pige har 2 små forældre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.