Glemte at spørge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
8 svar
2 synes godt om
6. maj 2014

Ønskebarnet2014

Har været til jordmoder idag, hun sagde at når vandet gik så skulle jeg IKKE lægge mig ned?? Men hvorfor??

Baby står fast med hovedet

Glemte at spørge hvorfor jeg ikke må lægge mig.

Ved du det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

AnnaK89

Du må vel gerne ligge dig ned?
Tror måske bare hun påpegede at du ikke behøver at ligge dig ned, fordi at du er så langt henne og baby jo står fast.

Anmeld

6. maj 2014

Ønskebarnet2014

AnnaKJ skriver:

Du må vel gerne ligge dig ned?
Tror måske bare hun påpegede at du ikke behøver at ligge dig ned, fordi at du er så langt henne og baby jo står fast.

Hun sagde kun at når vandet går så skulle jeg ikke lægge mig ned

Anmeld

6. maj 2014

Rockertand

Ønskebarnet2014 skriver:

Har været til jordmoder idag, hun sagde at når vandet gik så skulle jeg IKKE lægge mig ned?? Men hvorfor??

Ved du det??

Du må gerne ligge dig ned, men du behøver ikke at gøre det, da der ikke er risiko for navlesnorsfremfald.
I øvrigt er det kun den gamle skole, der anbefaler at gøre det, hvis barnet ikke står fast, der er ikke noget obstetrisk belæg for at gøre det.

Anmeld

6. maj 2014

AnnaK89

Ønskebarnet2014 skriver:

Hun sagde kun at når vandet går så skulle jeg ikke lægge mig ned

Okay? Det har jeg ikke hørt før.
Har kun hørt, at hvis det går før uge 34 eller at baby slet ikke står fast, så skal man ligge sig ned.

Jeg måtte ihvertfald gerne ligge mig, da mit vand gik første gang.

Anmeld

6. maj 2014

Karina84

Hmm altsaa jeg fik at vide i min første graviditet, at da han ikke sad fast og evt. kunne ligge og rode rundt med navlestrengen, saa SKULLE jeg ligge mig ned, hvis vandet gik. Det var en 4 ugers tid før termin mener jeg.

Saa det er vel bare fordi at du ikke behøver ligge dig ned, at alt er som det skal være?

Anmeld

6. maj 2014

Trekløver(:

Ønskebarnet2014 skriver:

Ved du det??

Tror bare hun har ment at du ikke behøver at lægge dig ned. Men da mit vand gik var noget af det første jeg gjorde at lægge mig på sofaen og afvente veer.

Anmeld

6. maj 2014

Mmy87

Jeg ville kontakte hende og spørge ad, hvorfor. For hun må vel have en begrundelse for det?

Anmeld

6. maj 2014

M (:

Ønskebarnet2014 skriver:

Ved du det??

Hvis baby, som du selv nævner, står fast, er der ingen grund til at lægge sig ned, da der så ikke er risiko for navlesnorsfremfald og dermed ingen risiko for, at navlesnoren kommer i klemme. Tror bestemt din JM har ment, at du ikke BEHØVER lægge dig ned (pga den manglende risiko for ovenstående), men ikke at du ikke MÅ. For selvfølelig må du lægge dig ned og hvile (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.