sygemelding fra uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. maj 2014

Anonym trådstarter

har et spørgsmål, er igang med uddannelse, men jeg er gået fuldstændig psykisk ned, af flere forskellige årsager? kan man mon i sådan et tilfælde sygemeldes? og skal lige siges at jeg er gift, så ved ikke om man på nogen måde kan sygemeldes og få sygedagpenge? håber nogen kender svaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

har et spørgsmål, er igang med uddannelse, men jeg er gået fuldstændig psykisk ned, af flere forskellige årsager? kan man mon i sådan et tilfælde sygemeldes? og skal lige siges at jeg er gift, så ved ikke om man på nogen måde kan sygemeldes og få sygedagpenge? håber nogen kender svaret

tal med din studievejleder.... det er mit bedste bud.

Anmeld

7. maj 2014

Anonym trådstarter

7. maj 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Er du tilknyttet arbejdsmarkedet ved siden af studiet? Sygedagpenge er vel kun hvis du har haft en form for tilknytning?

Det er forskelligt hvor meget sygefravær man kan have på de enkelte uddannelser. Men det er ikke sygemelding, som på arbejdsmarkedet. Du skal helt sikkert tale med en studievejleder.

Anmeld

7. maj 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Er du tilknyttet arbejdsmarkedet ved siden af studiet? Sygedagpenge er vel kun hvis du har haft en form for tilknytning?

Det er forskelligt hvor meget sygefravær man kan have på de enkelte uddannelser. Men det er ikke sygemelding, som på arbejdsmarkedet. Du skal helt sikkert tale med en studievejleder.

nej er ikke tilknyttet arbejdsmarkedet, er kun i uddannelse

Anmeld

7. maj 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

nej er ikke tilknyttet arbejdsmarkedet, er kun i uddannelse

Jamen så kan du ikke få sygedagpenge.

Hvis du ikke har ekstra SU-klip til at din uddannelse kan forlænges, så skal du søge om klip.

Du kan jo bare afmelde eksaminer (kommer selvfølgelig an på hvilken uddannelse?) men de fleste uddannelser kræver en form for studieaktivitet efter en periode. Så skubber du bare din eksaminer et semester eller lignende.

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Jamen så kan du ikke få sygedagpenge.

Hvis du ikke har ekstra SU-klip til at din uddannelse kan forlænges, så skal du søge om klip.

Du kan jo bare afmelde eksaminer (kommer selvfølgelig an på hvilken uddannelse?) men de fleste uddannelser kræver en form for studieaktivitet efter en periode. Så skubber du bare din eksaminer et semester eller lignende.

SU klip? hvad er det?

Anmeld

8. maj 2014

Mutti2

Først og fremmest stort KRAM til dig. Håber du har nogen og snakke med, og nogle gode mennesker omkring dig.

Du kan sagtens sygemeldes fra en uddannelse. Men det er helt afhængig af hvilken uddannelse og indkomst der er tale om.

Som de andre skriver er det bedst at tale med skolens studievejleder om det.

Da jeg blev det, pga stress, i sin tid, skulle jeg forbi lægen og have en lægeerklæring på det. Den skulle skolen så have, og så gik tingene af sig selv.
Da jeg følte at jeg igen havde overskud meldte jeg det ud til skolen, som kaldte mig ind til en samtale, og en mdr senere var jeg tilbage på sporet

Pøj pøj med det. Og håber snart du er ovenpå igen

Anmeld

8. maj 2014

Anonym trådstarter

Putte-mor skriver:

Først og fremmest stort KRAM til dig. Håber du har nogen og snakke med, og nogle gode mennesker omkring dig.

Du kan sagtens sygemeldes fra en uddannelse. Men det er helt afhængig af hvilken uddannelse og indkomst der er tale om.

Som de andre skriver er det bedst at tale med skolens studievejleder om det.

Da jeg blev det, pga stress, i sin tid, skulle jeg forbi lægen og have en lægeerklæring på det. Den skulle skolen så have, og så gik tingene af sig selv.
Da jeg følte at jeg igen havde overskud meldte jeg det ud til skolen, som kaldte mig ind til en samtale, og en mdr senere var jeg tilbage på sporet

Pøj pøj med det. Og håber snart du er ovenpå igen

jeg er igang med at tage en HG uddannelse på handelsskolen.. her den 4 juni er sidste skole dag, så er 1. år gået.

Anmeld

8. maj 2014

-Sigrid-

Jeg blev sygemeldt fra HF 1½ år efter start grundet hyperemesis. Så det er i hvert fald ikke umuligt  Men besværligt at få til at hænge sammen, det er det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.