Hvad er jeres mening??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
10 svar
7 synes godt om
6. maj 2014

Blop2

Hej Piger.

Vi har en dejlig søn på 2 år og 4 måneder. Han bliver puttet omkring kl. 19-19.30. Han vil lige for tiden, at der skal sidde en hos ham til han falder i søvn og det skal være MOAR. Det tager gerne 30-45 min. før han sover.

Jeg er gravid med vores andet barn 26+4 og er total udmattet og selv godt brugt når han skal sove, og derfor er det utrolig hårdt at sidde hos ham så længe. Vi har prøvet, at lade far sidde dernede, det vil han bare ikke på nuværende tidspunkt.

Den sidste 1,5 uge har vi sat hans seng op i vores soveværelse og så har han og mor puttet sig når det er puttetid. Han nyder det, og ja mor kan slappe af.

Vi tænker tit om det bliver et helvede, at få ham tilbage på hans eget værelse, hvis han forsat putter hos os frem til jeg har født.

Har i andre prøvet noget lignende, og gik turen tilbage til værelset fint?? eller hvad er jeres mening til det, i det hele taget??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

Ciss

Jeg tror, jeg ville begynde med et belønningssystem og en gradvis tilvænning til at falde i søvn selv.

Jeg tror, det er sådan en ting, det er vigtigt, er på plads, før han bliver storebror. Verden bliver vendt nok på hovedet, når det sker, uden at han også skal opleve, at babyen kommer "imellem" ham og hans putterituale med mor.

Storesøster hos os var også vanskelig at få puttet på en god måde ved ca den alder. Vi brugte et belønningssystem i ca to uger, og efter det har der ikke været det mindste. Hun er nu 6 år.

Anmeld

6. maj 2014

L&V

Blop2 skriver:

Hej Piger.

Vi har en dejlig søn på 2 år og 4 måneder. Han bliver puttet omkring kl. 19-19.30. Han vil lige for tiden, at der skal sidde en hos ham til han falder i søvn og det skal være MOAR. Det tager gerne 30-45 min. før han sover.

Jeg er gravid med vores andet barn 26+4 og er total udmattet og selv godt brugt når han skal sove, og derfor er det utrolig hårdt at sidde hos ham så længe. Vi har prøvet, at lade far sidde dernede, det vil han bare ikke på nuværende tidspunkt.

Den sidste 1,5 uge har vi sat hans seng op i vores soveværelse og så har han og mor puttet sig når det er puttetid. Han nyder det, og ja mor kan slappe af.

Vi tænker tit om det bliver et helvede, at få ham tilbage på hans eget værelse, hvis han forsat putter hos os frem til jeg har født.

Har i andre prøvet noget lignende, og gik turen tilbage til værelset fint?? eller hvad er jeres mening til det, i det hele taget??  

Sådan var det os her. Jeg var os gravid og alderen var os omkring de 2år. Hun sov på en madras inde ved os i ca 5 måneder og en dag bad hun selv om at sove på værelset igen. Nu sover hende og lillebror på værelse sammen og der har ik været noget siden

Anmeld

6. maj 2014

Blop2

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Sådan var det os her. Jeg var os gravid og alderen var os omkring de 2år. Hun sov på en madras inde ved os i ca 5 måneder og en dag bad hun selv om at sove på værelset igen. Nu sover hende og lillebror på værelse sammen og der har ik været noget siden

Hvis jeg ikke sidder hos ham til han falder i søvn, hopper han konstant ud af hans tremmeseng. Jeg har bare slet ikke overskuddet til putte kamp nu, men frygter da os det kan blive endnu være hvis han sover hos os for længe. Men det gør mig utrolig glad, at høre din historie så er der håb;o)

Anmeld

6. maj 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Blop2 skriver:

Hej Piger.

Min erfaring siger mig at man skal gøre det der fungerer nu og her - og ikke tænke for meget på hvordan det bliver senere. Det er nu du har brug for at slappe af/sove, så gør det !! Jeg gjorde det samme med min datter og gør stadig hvis jeg er helt smadret - er i uge 36 og min datter er 3,2 år. Hvordan det bliver når lillebror kommer er ikke til at vide, det må vi tá' til den tid :-)

//Mette

Anmeld

6. maj 2014

Mor til Ella

Blop2 skriver:

Hej Piger.

Jeg er selv igang med ændre putte ritualet her hjemme, er sat til om 6 uger, og kan slet ikke overskue tanken om at jeg når jeg har født skal sidde hos Ella hver aften op til en time. Er super træt, og bliver så smadret i mine ribben af at sidde så længe hos hende. her dur far åbenbart heller ikke til at putte. Så jeg har besluttet at nu har jeg 6 uger til at gøre hende tryg ved det hele, og lære at falde i søvn selv

Jeg har samtidig valgt at hun skulle i en junior seng da hun begyndte at kravle over.

Vi samlede alle sammen sengen søndag eftermiddag, og hun var pave stolt over sin nye seng, sengebord og natlampe

Da aftenen kom og vi skulle putte, kiggede Ella på sengen og sagde, ikke den seng pis tænkte jeg, men vi snakkede lidt frem og tilbage og blev enige om at sengen var ok.

Jeg bad hende finde den pixi bog hun ville høre, og læste den, bad hende sætte den på plads igen, og sang en godnat sang.

Forklarede hende at mor gik ned til far i stuen og at vi passer på hende.

Gik ned, og hun har kaldt på mig 2 gange her til aften lidt flere de første 2 aftner. Men ellers har der været ro.

Jeg tror det næsten ikke selv

Ella er 2 år og 2 mdr, og skal lige hilse og sige at den lille pige der SELV kommer ind til mor om morgenen er bare så stolt

Anmeld

6. maj 2014

L&V

Blop2 skriver:

Hvis jeg ikke sidder hos ham til han falder i søvn, hopper han konstant ud af hans tremmeseng. Jeg har bare slet ikke overskuddet til putte kamp nu, men frygter da os det kan blive endnu være hvis han sover hos os for længe. Men det gør mig utrolig glad, at høre din historie så er der håb;o)

Men så har du jo forhåbentligt overskudet til at ta kampen til den tid.. Vi orkede ikke mere og hun var helt smadret om morgenen fordi hun faldte så sent i søvn og vågnede 100 gange om natten. og så foreslog vores sp denne løsning og vi var da bestemt os skeptisk men det var bare det hun havde brug for..

Nu finder hun stor tryghed i at dele værelse med sin bror.

Anmeld

6. maj 2014

Mor til Ella

Men så har du jo forhåbentligt overskudet til at ta kampen til den tid.. Vi orkede ikke mere og hun var helt smadret om morgenen fordi hun faldte så sent i søvn og vågnede 100 gange om natten. og så foreslog vores sp denne løsning og vi var da bestemt os skeptisk men det var bare det hun havde brug for..

Nu finder hun stor tryghed i at dele værelse med sin bror.

Dejligt at høre at de vinder tryghed ved at dele værelse

Det bliver også aktuelt her.

Vækker de aldrig hinanden?

Anmeld

6. maj 2014

L&V

Mor til Ella skriver:

Dejligt at høre at de vinder tryghed ved at dele værelse

Det bliver også aktuelt her.

Vækker de aldrig hinanden?

Nej det er virkelig sjældent. Nu har de jo så os sovet sammen fra fødslen enten inde ved os eller på værelset så de har vendet sig til hinanden hurtigt..

Den lille er vågen hver nat og det går ikke stille for sig men den store vågner ikke og hvis hun gør kigger hun bare på mig og vender sig om og sover videre..

Om morgenen kan hun endda finde på at hoppe over i hans tremmeseng for at putte med ham og når de sover til middag ska deres barnevogne helt heller ik være for langt fra hinanden.

Det kan klart anbefales og er et helt bevidst valg fra vores side.. Vi har 2 ekstra værelser men vi syntes bare det her er meget bedre

Anmeld

6. maj 2014

Mor til Ella

Nej det er virkelig sjældent. Nu har de jo så os sovet sammen fra fødslen enten inde ved os eller på værelset så de har vendet sig til hinanden hurtigt..

Den lille er vågen hver nat og det går ikke stille for sig men den store vågner ikke og hvis hun gør kigger hun bare på mig og vender sig om og sover videre..

Om morgenen kan hun endda finde på at hoppe over i hans tremmeseng for at putte med ham og når de sover til middag ska deres barnevogne helt heller ik være for langt fra hinanden.

Det kan klart anbefales og er et helt bevidst valg fra vores side.. Vi har 2 ekstra værelser men vi syntes bare det her er meget bedre

Det lyder bare fantastisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.