Blop2 skriver:
Hej Piger.
Vi har en dejlig søn på 2 år og 4 måneder. Han bliver puttet omkring kl. 19-19.30. Han vil lige for tiden, at der skal sidde en hos ham til han falder i søvn og det skal være MOAR. Det tager gerne 30-45 min. før han sover.
Jeg er gravid med vores andet barn 26+4 og er total udmattet og selv godt brugt når han skal sove, og derfor er det utrolig hårdt at sidde hos ham så længe. Vi har prøvet, at lade far sidde dernede, det vil han bare ikke på nuværende tidspunkt.
Den sidste 1,5 uge har vi sat hans seng op i vores soveværelse og så har han og mor puttet sig når det er puttetid. Han nyder det, og ja mor kan slappe af.
Vi tænker tit om det bliver et helvede, at få ham tilbage på hans eget værelse, hvis han forsat putter hos os frem til jeg har født.
Har i andre prøvet noget lignende, og gik turen tilbage til værelset fint?? eller hvad er jeres mening til det, i det hele taget??
Jeg er selv igang med ændre putte ritualet her hjemme, er sat til om 6 uger, og kan slet ikke overskue tanken om at jeg når jeg har født skal sidde hos Ella hver aften op til en time. Er super træt, og bliver så smadret i mine ribben af at sidde så længe hos hende. her dur far åbenbart heller ikke til at putte. Så jeg har besluttet at nu har jeg 6 uger til at gøre hende tryg ved det hele, og lære at falde i søvn selv

Jeg har samtidig valgt at hun skulle i en junior seng da hun begyndte at kravle over.
Vi samlede alle sammen sengen søndag eftermiddag, og hun var pave stolt over sin nye seng, sengebord og natlampe

Da aftenen kom og vi skulle putte, kiggede Ella på sengen og sagde, ikke den seng

pis tænkte jeg, men vi snakkede lidt frem og tilbage og blev enige om at sengen var ok.
Jeg bad hende finde den pixi bog hun ville høre, og læste den, bad hende sætte den på plads igen, og sang en godnat sang.
Forklarede hende at mor gik ned til far i stuen og at vi passer på hende.
Gik ned, og hun har kaldt på mig 2 gange her til aften lidt flere de første 2 aftner. Men ellers har der været ro.
Jeg tror det næsten ikke selv
Ella er 2 år og 2 mdr, og skal lige hilse og sige at den lille pige der SELV kommer ind til mor om morgenen er bare så stolt