Eksperthjælp: Hvordan skal man tælle for at regne sin ægløsning nogenlunde ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.138 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. maj 2014

Tina Sandager

"Hvordan skal man tælle for at regne sin ægløsning nogenlunde ud?"

Hej Tina, har lige et spørgsmål, hvorfor er der så stor forskel på hvornår en læge mener at man har ægløsning, altså hvornår man ska tælle fra, nogen mener man ska tælle fra første dag man får sin menstruation og nogen mener noget helt andet, det er da lige til og bli forvirret af, håber du har et svar til mig som jeg kan gå ud fra
Hilsen mig

Tinas svar

Kære mig,

Jeg har aldrig hørt at læger, der har forstand på kvinders cyklus, have forskellige meninger om hvordan man nogenlunde regner en ægløsning ud.

Du skal tælle fra din menstruations 1. dag og så falder ægløsningen statistisk set ca på 14. dagen. Men der er lige så mange afvigelser fra det som der er kvinder på denne jord.

Du kan prøve at mærke efter i din krop og se om der er tegn på ægløsning: Øget lyst til sex, klart trådtrækkende sekret i rigelige mængder fra skeden, menstruationslignende smerter i den ene side, hovedpine.

Du kender sikkert til ægløsningstest du kan købe på apoteket. Derudover kan man få taget en blodprøve som viser om der har været en ægløsning i en cyklus.

Håber det er svar nok på dit spørgsmål.

Mange hilsner Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.