Hjælp - barn under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
1 svar
0 synes godt om
5. maj 2014

Pernilje

Hej :-) 

Jeg er en pige på 20år, som utrolig gerne vil have et barn. Jeg bor sammen med min kæreste, i et hus. Han arbejde på fuldtid og jeg skal til at studere på en videregående uddannelse efter ferien. 

Kan jeg få forsøger tilskud, tilskud til vuggestue/børnehave, eller nogen anden form for tilskud? 

Hvad ville være bedst, tage et år på skolen og få barsel, eller droppe ud efter det år og få barseldagpenge(hvis man kan) og starte op igen bagefter? :-) 

Og nogle som kan forklare miks klip? Jeg er helt med på hvad enkelt og dobbelt klip går ud på  

Kærlig hilsen Pernille 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2014

esioul

Pernilje skriver:

Hej :-) 

Jeg er en pige på 20år, som utrolig gerne vil have et barn. Jeg bor sammen med min kæreste, i et hus. Han arbejde på fuldtid og jeg skal til at studere på en videregående uddannelse efter ferien. 

Kan jeg få forsøger tilskud, tilskud til vuggestue/børnehave, eller nogen anden form for tilskud? 

Hvad ville være bedst, tage et år på skolen og få barsel, eller droppe ud efter det år og få barseldagpenge(hvis man kan) og starte op igen bagefter? :-) 

Og nogle som kan forklare miks klip? Jeg er helt med på hvad enkelt og dobbelt klip går ud på  

Kærlig hilsen Pernille 

SÅ vidt jeg ved kan man ikke få ekstra når kæresten arbejder, så det er den alm SU sats.

Om der er tilskud til vuggestue/dp afhænger af hans løn.

Det er noget med at man får 12 SU klip under barsel, som du enten kan få udbetalt som du plejer eller du kan holde mindre barsel og så tage dobbeltklip nogle måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.