1. vækstscanning overstået.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2014

liten-mamma

Så blev det endelig mandag = vækstscanning.

I onsdag da jeg var 34+2 skød jordmoderen lillepigen til at veje 2000 gr. 
Idag til scanningen fik vi at vide at hun havde et gennemsnitligt hovedmål og lårbensmål. Mavemålet lå lige i bunden af kurven og vægten en del under.
Hun vejer kun 2092 gr. (Er idag 35+0) og skal derfor holdes øje med - så scanning igen om 14 dage.

Desværre bliver hendes stakkels far så bekymret, så han skal opmuntres her til aften. 
- Og den stakkels mand blev også en smule ked af det, da det blev officielt at han skal sige farvel til hans ungkarle bil..
Så farvel Fiat Grande Punto og halløj Skoda Fabia Combi. 

Hvad vejede jeres bebser da I var omkring uge 35? 

Min datter blev skønnet til ca. 1900 gram 35+ Hun blev født 38+3, vejede 2206 gram og 47 cm, så hun var 28% for lille.

Sund og rask, men en bette fis. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

et-ønske

Mine tvillinger blev skønnet sidst da jeg var 34+0 og der vejede tv1 2760 og tv2 ca 2600

Anmeld

6. maj 2014

Joerg2

Clgh skriver:

Ja det var godt nok en bette en 
Men så længe at hun var/er sund og rask, så var det jo fint 

Det tror jeg bestemt også at jeg er. Kan jo ikke gøre så meget andet end hvad jeg gør nu.
Men kan se må min stakkels ekskæreste at hans nerver slet ikke kan holde til det. Han bliver så bekymret og nervøs.
- men hans niecer var også +4000 gr., så tror han sammenligner lidt, og så er vores lille pige jo ret lille sammenlignet med dem. 

Man bliver da også lidt nervøs, men de kan heldigvis med det samme se, hvis baby begynder at mangle næring. De kan måle flow til hjernen, og hvis denne er øget, er det tegn på manglende næring, men ellers er det bare en "kodet" lille baby det var, hvad vi fik at vide. 

Anmeld

6. maj 2014

Astrid1984

Min første graviditet: blev skønnet 34+2, der skønnede jm ham til 2400-2500. Jeg fødte 35+0 og han vejede 2350.

Anmeld

6. maj 2014

Annemette07

Clgh skriver:

Idag til scanningen fik vi at vide at hun havde et gennemsnitligt hovedmål og lårbensmål. Mavemålet lå lige i bunden af kurven og vægten en del under.
Hun vejer kun 2092 gr. (Er idag 35+0) og skal derfor holdes øje med - så scanning igen om 14 dage.

Desværre bliver hendes stakkels far så bekymret, så han skal opmuntres her til aften. 
- Og den stakkels mand blev også en smule ked af det, da det blev officielt at han skal sige farvel til hans ungkarle bil..

Blev skudt til 26-2700 gram, og fik af vide han ved termin ville veje 32-3300 gram. Fødte 39+1 og han vejede 3272 så var ret præcis :-)

Anmeld

6. maj 2014

Moar2011

Clgh skriver:

fødte min dreng da jeg var 33+3 og han vejede 2208g..

Anmeld

6. maj 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

liten-mamma skriver:

Min datter blev skønnet til ca. 1900 gram 35+ Hun blev født 38+3, vejede 2206 gram og 47 cm, så hun var 28% for lille.

Sund og rask, men en bette fis. 

Så længe bettefisen er sund og rask kan man jo ikke bede om mere 

Anmeld

6. maj 2014

liten-mamma

Clgh skriver:

Så længe bettefisen er sund og rask kan man jo ikke bede om mere 

Det er jo lige det 

Hun begyndte at tabe sig i maven, fordi hun ikke fik næring, så blev sat igang. Ellers var hun tip top!

Anmeld

6. maj 2014

LJMNA

I følge scanningen vejede hun lige knap 2 kg (var til scanning hver uge)

Anmeld

6. maj 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

liten-mamma skriver:

Det er jo lige det 

Hun begyndte at tabe sig i maven, fordi hun ikke fik næring, så blev sat igang. Ellers var hun tip top!

Åh det bette pus da.
Men så var det da godt at du blev sat igang så hun kunne komme ud og få "mam"... 

Jeg er lige blevet sygemeldt af lægen idag pga. lille baby. 
Bare så at jeg ikke risikerer at universitetet "brokker sig" over at jeg melder fra til eksamenerne pga. graviditeten.
Min læge ville ikke risikere at det kom til at stresse mig så det kom til at påvirke lillepigen.
- Det er dejligt at vide at man bliver passet på fra alle sider 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.