Nakkefold??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
10 svar
1 synes godt om
5. maj 2014

janni2750

Nogen der ved hvad forskellen er mellem den blodprøve hos lægen og på hospitalet. Inden man skal til nakkefold scanning??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Øh jeg har ikke fået taget bp på hospitalet. Jeg fik taget den ved lægen og så brugte hospitalet svaret sammen med min alder og nakkefoldens tykkelse til at regne tallet ud med. Hm har aldrig hørt om at der skal tages bp på hospitalet. 

Anmeld

5. maj 2014

janni2750

SDD skriver:

Øh jeg har ikke fået taget bp på hospitalet. Jeg fik taget den ved lægen og så brugte hospitalet svaret sammen med min alder og nakkefoldens tykkelse til at regne tallet ud med. Hm har aldrig hørt om at der skal tages bp på hospitalet. 

Okay ja men jeg er os forvitret over om hvad jeg skal forholde mig til 

Anmeld

5. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
janni2750 skriver:

Okay ja men jeg er os forvitret over om hvad jeg skal forholde mig til 

Ja det vil jeg da gerne tro.

Har du direkte fået indkaldelse til bp tegning på hospitalet? For så må der stå et Tlf nr til eventuelle spørgsmål. Så synes jeg i hvert fald du skal ringe og spørge dem. Ellers ring til din læges sekretær og hør om de ved noget om det? 

Anmeld

5. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kan være de har smidt din bp fra lægen væk det sker vist lidt for tit. 

Anmeld

5. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor11 skriver:

Det kan være de har smidt din bp fra lægen væk det sker vist lidt for tit. 

Haha.. Ja det kan være Det er de garanteret rigtig dygtige til

Anmeld

5. maj 2014

janni2750

SDD skriver:

Haha.. Ja det kan være Det er de garanteret rigtig dygtige til

ja men jeg har fået taget en her da jeg var der nede sidst... Og så har jeg fået en tid den 14 også mellem den 5-19 skal jeg have en på hospitalet så kan ikke forstå det

Anmeld

5. maj 2014

NatalieElizabeth

Jeg skulle have taget min på hospitalet (Hvidovre) - jeg fik af vide da jeg ringede og bestilte tid til NF (det skal man selv gøre i Hovedstaden) at jeg skulle smutte forbi hospitalet til en bp (de har en "afdeling" hvor du trækker et nummer og venter på det bliver din tur) nogle dage før NF. 

Anmeld

6. maj 2014

Mor til F

Jeg fik taget 2 bp - den ene var double test (den der bruges til at udregne nf ) og den anden var blodtype - de undersøger om man rhd positiv eller negativ.  Hvis man er rhd negativ,  skal man have en indsprøjtning,  så der ikke dannes antistoffer imod barnet - hvis barnet er positiv.  

Anmeld

6. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
BabyFreia skriver:

Jeg fik taget 2 bp - den ene var double test (den der bruges til at udregne nf ) og den anden var blodtype - de undersøger om man rhd positiv eller negativ.  Hvis man er rhd negativ,  skal man have en indsprøjtning,  så der ikke dannes antistoffer imod barnet - hvis barnet er positiv.  

Jeg fik bare gjort det ved lægen. De stak kun en gang. Men tog self nogle forskellige. Man bliver jo også tjekket for div sygdomme. Synes det er underligt at de har valgt at lave to seperate bp'er i stedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.